Projekty IB015

Renderování

Autor: Matej Kollár

Renderování je proces generování (obvykle rastrového) obrazu na základě modelu.

Napište knihovnu umožňující zápis obrázků v některém grafickém formátu, ku příkladu TARGA (který je v renderování standardem, není komprimován, má relativně jednoduchou strukturu, ...).

Za použití této knihovny pak napište program, který načte nějaký (vámi definovaný) deskriptivní popis obrázku (ze souboru) a na základě (na příkazovém řádku) zadaných parametrů vyrenderuje příslušný obrázek.

Tento program může navázat na projekt Grafický editor tak, že jako vstupní formát pro váš program použijete ten samý, který použijí řešitelé zmiňovaného projektu na ukládání.

Alternativně můžete za pomocí vytvořené knihovny napsat program na renderování fraktálů (které můžou být napevno zadrátované v programu, ale nemusí...), který na základě zadaných parametrů vyrenderuje daný výsek fraktálu v požadovaném rozlišení. V případě fraktálů "zadrátovaných" dodejte alespoň možnost variovat obarvení paletou, která bude zadávána v souboru, kterého formát v rámci projektu specifikujete.

ukázka fraktálu

 

Odhadovaný počet řešitelů: 2