Televizní zpravodajství (dílna)

Od informace k příběhu, den editora a redaktora

Jak se z informace stane zpravodajský příspěvek. Práce editora zpravodajství, vzájemná spolupráce s redaktory a dalšími částmi redakce (Události, ČT24). Jak najít zaměření reportáže. Jaké typy událostí zpravodajství zpracovává: aktuálky, soudy, politika, sousedské spory, servisní zprávy… V čem se liší jejich natáčení.

Nad čím musí redaktor přemýšlet, než vyjede točit: náhled na téma jako příběh, kolik je zainteresovaných stran, na koho/co se zaměřit, kdo je „hrdinou příběhu“, jak to celé spojit, příklady struktury reportáže (hodiny, ovál, stromeček), proč se v TV moc neuplatňuje obrácená pyramida?

DEN EDITORA A REDAKTORA

Samotné natáčení v terénu. Respondenti, obrázky, ankety, ruchy. Rozdíly natáčení mezi aktuálkou a ostatními typy zpráv. Redaktor nikdy nepracuje jen na jedné věci – dává informace pro web, telefonuje do Prahy otázky pro živák, do toho sbírá vše potřebné do reportáže, případně dělá živé vstupy na Facebook.

Jak vypadá bodový scénář relace. Jak vznikala jeho struktura a k čemu je dobré mít předem daný počet reportáží z kultury nebo regionů. Kdy a proč nasazuje editor nejzajímavější témata?

host - Petr Albrecht, editor zpravodajství ČT Brno

Úkol na příští hodinu: Čtená zpráva se synchronem a stand-upem

odevzdání sobota 29. 2. 20:00

Krátká zpráva do 20 sec., namluvená, postříhaná, rozhovor s relevantním respondentem, nápaditý stand u