Psychologické testování a diagnostika dospělých

Literatura

Základní zdroje

Hogan, T. (2014). Psychological testing: a practical introduction, 3rded. Hoboken: John Wiley & Sons. [Hogan]

Svoboda, M.(Ed.), Humpolíček, P., Šnorek V.: Psychodiagnostika dospělých. Praha, Portál 2013 [Svoboda]

Standardy pro pedagogické a psychologické testování. Praha, Testcentrum 2001 [Standardy]

Norcross, J.C., Koocher, G.P., and Garofalo, A (2006). Discredited Psychological Treatments and Tests: A Delphi Poll. Professional Psychology: Research and Practice,  37, 5, 515-522.

Lichtenberger E. O. et al. (2015). Základy psaní zpráv z vyšetření. Otrokovice: Propsyco. Nově vyšlo druhé vydání originálu, které je značně přepracované: Schneider, W. J. et al. (2018). Essentials of Assessment Report Writing 2nd Ed., Wiley.

Groth-Marnat, G., Wright, A. J.: Handbook of psychological assessment. 6. vydání. Wiley 2016. (v knihovně máme 5. vydání)  [GM]

Schneider J. & McGrew K. (2012). The Cattel-Horn_Carroll model of intelligence. In D. Flanagan & P. Harrison (Eds). Contemporary intellectual assessment: theories, tests, and issues. (3rd ed.) New York: Guilford Press.


 

Rozšiřující zdroje

 

Arnold, J., & Randall, R. (2010). Work psychology: understanding human behaviour in the workplace. (5th ed.) New York: Financial Times Prentice Hall.

Bartram, D., & Hambleton, R. (2005). Computer-based testing and the internet: issues and advances. Hoboken, NJ: John Wiley.

Bickenbach, J., Cieza, A., Rauch, A., & Stucki, G. (Eds.) (2012). ICF core sets: manual for clinical practice. Cambridge, MA: Hogrefe Pub.

Břicháček, V.: Úvod do psychologického škálování. Bratislava, Psychodiagnostické a didaktické testy, n.p. 1978

Carroll, J. B. (1993). Human cognitive abilities: a survey of factor-analytic studies. Cambridge: CUP.         

Čermák I., Fikarová I. (Eds.): Tematicko-apercepční test: interpretační perspektivy. Nové Zámky: Psychoprof, 2012.

Deaux, K., & Snyder, M. (2012). The Oxford handbook of personality and social psychology. (xvii, 858 s., Editor Kay Deaux, Mark Snyder). New York: Oxford University Press. (kap. 5 Behavior and behavior assessment)

Flanagan, D., & Harrison, P. (2012). Contemporary intellectual assessment: theories, tests, and issues. (3rd ed.) New York: Guilford Press. (zvl. Kapitola 1 a Apendix.)

Geisinger K. et al. (Eds.) (2013). APA handbook of testing and assessment in psychology. Vol 1-3. Washington: APA.

Goldfinger, K., Pomerantz, A.: Psychological assessment and report writing. 2nd ed. Sage 2014.

Groth-Marnat, G., Davis, A.: Psychological report writing assistant. Wiley 2014.

Guion, R. (2011). Assessment, measurement, and prediction for personnel decisions. (2nd ed.) New York: Routledge.

Hersen, M., & Rosqvist, J. (Eds) (2008). Handbook of psychological assessment, case conceptualization, and treatment. Hoboken, N.J.: J. Wiley. Dva svazky – dospělí a děti, behaviorální orientace, integrace diagnostiky s terapií.

Kondáš, O. a kol.: Psychodiagnostika dospelých. Martin, Osveta 1992

Leach, M. M. et al. (Eds.) (2012). The Oxford handbook of international psychological ethics. Oxford: OUP. (zvlášť kapitoly 15 a 16)

Lezak, M. (2012). Neuropsychological assessment. (5th ed.) New York.

Lukas, S.: Where to start and what to ask: an assessment handbook. W.W. Norton 1993[SJ2] .

Meehl, P.E.: Clinical vs. statistical prediction. A theoretical analysis and a review of the evidence. University of Minnesota 1954/1996.

Michael R. Schoenberg, M. (2008). The black book of neuropsychology: a syndrome-based approach. (1. Ed.) New York: Springer. (Kap 1 – Referral, cíle vyšetření).

Morávek, S.: Úvod do psychodiagnostiky dospělých. Olomouc, UP 1987

         Online http://www.psych.umn.edu/people/meehlp/032ClinstixBook.pdf

Osterlind, S., Everson, H., & Osterlind, S. (2009). Differential item functioning. (2nd ed.) Thousand Oaks: SAGE.

Říčan, P.: Úvod do psychometrie. Bratislava, Psychodiagnostické a didaktické testy, n.p. 1977

Říčan, P.: Klinický psychologický nález v práci s adolescenty a s dospělými. Psychodiagnostické a didaktické testy, n.p. 1979

Schmitt, N. (2012). The Oxford handbook of personnel assessment and selection. (xvii, 973 p.) New York: Oxford University Press.

Segal, D., & Hersen, M. (2010). Diagnostic interviewing, 4th ed. New York: Springer.

Shum, D., O'Gorman, J., Myors, B., & Creed, P. (2013[SJ3] ). Psychological testing and assessment. 2nd ed. South Melbourne: Oxford University Press.

Sommers-Flanagan, J., & Sommers-Flanagan, R. (2014). Clinical interviewing, 5th ed. Hoboken: John Wiley & Sons.

Stančák, A.: Klinická psychodiagnostika dospelých. Nové Zámky, Psychoprof 1996

Strauss, E., Sherman, E., Spreen, O., & Spreen, O. (2006). A compendium of neuropsychological tests: administration, norms, and commentary. (3rd ed.) New York: Oxford University Press.

Svoboda, M., Řehan, V. a kol.: Aplikovaná psychodiagnostika v České republice - zjištění stavu, potřeb a perspektiv psychologické diagnostiky v České republice. Brno, MSD 2004

Svoboda, M.: Psychologická diagnostika dospělých. Praha, Portál 1999 či 2005 [SvobodaStarý]

Šípek, J.: Projektivní metody. Praha, ISV nakladatelství 2000.

Urbánek T., Denglerová D., Širůček, J.: Psychometrika. Měření v psychologii. Praha, Portál 2011. [UDŠ] 

Urbina S.: Essentials of psychological testing. Wiley 2004.

Zuckerman, E. L.: Clinician’s thesaurus. The guide to conducting interviews and writing psychological reports. 7. vydání. Guilford Press, 2010. [Zuckerman] 

 

 Příručky k testům vydaným Psychodiagnostikou, s.r.o. Brno a jejími předchůdci a Testcentrem, s.r.o. Praha

Burosovy ročenky. Viz buros.org. Máme MMY 9 – 18. Umístění 2.47 či KDM.

 

Internetové zdroje

http://kspope.com/assess/index.php

http://www.psychtesting.org.uk/the-ptc/guidelinesandinformation.cfm

http://buros.org/



Následující