Třetí blok
PŘEDNÁŠÍ:
Zuzana Šimonovská
PROGRAM:
Třetí blok se věnuje specifickým
otázkám podnikání v módním průmyslu a aplikaci příslušných právních
předpisů napříč právními odvětvími. Zaměříme se na spolupráci s návrhářem
a smluvní úpravu tohoto vztahu. Dále si představíme nastavení vztahů v rámci
dodavatelského řetězce, právní regulaci označování a reklamy, specifika spolupráce při propagaci i marketingu
prostřednictvím sociálních sítí, jakož i otázky související s prodejem finálního produktu (kamenné
prodejny, e-commerce).
ZADÁNÍ:
Tento blok proběhne formou samostudia. K diskuzi v rámci společné
video konference připravte odpověď na následující otázku:
Prodejna Vašeho klienta je umístěna
v prostorách obchodního domu uzavřeného v důsledku vládních opatření
přijatých z
důvodu ohrožení zdraví v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru (viz odkaz). Jak byste reagovali na situaci, kdy (i) smlouva tuto situaci nepředvídá a (ii)
smlouva obsahuje doložku upravující vyšší moc (zde promyslete relevantní
znění)?
POVINNÁ ČETBA:
Literatura:
KHELEROVÁ Vladimíra, HAUNEROVÁ Klára, ŠIMONOVSKÁ
Zuzana:
Fashion management. GRADA, 2019, str. 168-183.
HERZECA, Lois F. a Howard S.
HOGAN. Fashion law and business: brands & retailers. New York:
Practising law institute, 2013,
str. 371-380.
JIMÉNEZ, Guillermo a Barbara KOLSUN. Fashion
law: a guide for designers, fashion executives, and attorneys. Second edition.
New York, NY: Fairchild Books, 2014, str. 291-301.
Další zdroje:
https://iccwbo.org/resources-for--business/incoterms-rules/
https://www.rpr.cz/cz/index.php
https://www.uoou.cz/zakladni-prirucka-k-ochrane-udaju/ds-4744/p1=4744
https://www.etrzby.cz/cs/podnikatel-firma
https://www.uohs.cz/cs/informacni-centrum/informacni-listy.html
https://www.fashionrevolution.org/about/get-involved/educator/education/resources/
https://www.wearefur.com/responsible-fur/farming/fur-farming-europe/