Požadavky předmětu a úkoly
Milé studentky/milí studenti,
požadavky k tomuto předmětu jsou následující:
- aktivní účast na (online) seminářích a plnění úkolů,
- dostavení se k závěrečnému setkání (skupinový zápočet s reflexí úkolů)
Cílem tohoto předmětu je porozumět principům efektivní pedagogické komunikace, specifikům při komunikaci s rodiči žáků, základním lidským potřebám a jejich odrazu v mezilidské komunikaci.
Po absolvování tohoto předmětu budete schopni:
rozpoznat efektivní komunikaci od neefektivní,
vysvětlit typologii učitelských otázek s jejich důsledky pro žákovo porozumění,
využít zpětnou vazbu k podpoře rozvoje žáka,
naplánovat třídní schůzku zahrnující vhodný prostor pro komunikaci s rodiči,
kriticky reflektovat vlastní způsob komunikace a přemýšlet a plánovat svůj další rozvoj.
Úkoly, které by měly pomoci dojít k cíli:
- Přečíst aktuální článek týkající se pedagogiky nebo školství, napsat svůj názor, navrhnout jiný (vložit do diskuzního fóra) do 22. 5. 2021
- Vést si a odevzdat reflektivní deník ze seminářů do 22. 5. 2021
- Poster Já - reflexe mé vlastní historie, kam směřuji – co mě formovalo, z čeho (z koho) vycházím, jaké knihy, filmy atd. Připravit a nahrát na seminář s p. Klusáčkovou (sk. 3, 4: 31. 3. 2021, sk. 1, 2: 7. 4. 2021).
- Studium doporučené literatury a materiálů
Můj reflektivní deníkReflektivní deník student po každém (online) semináři odpovídá na následující otázky: Co jsem o dnešním tématu již věděl/a, z jakých zdrojů? Co navíc si ze semináře odnáším? Co mě na dnešním semináři překvapilo? Co bych se ještě k dnešním tématu chtěla dozvědět, nebo lépe pochopit? Co jsem měla možnost vidět v praxi? Uveďte konkrétní příklad. Zde vložte celý dokument do 22. 5. 2021
Aktuální článek zajímavý pro praxi (diskuzní fórum)
Najděte zajímavý článek z nějakého odborného nebo jiného periodika a napište k němu svůj komentář (kritéria: aktuálnost tématu, věrohodnost informací, potřebnost pro praxi, atd.). Poté reagujte na článek některého z kolegů.