Pedagogická psychologie
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
Pedagogická psychologie
Info
Období
jaro 2024
Kapitola obsahuje:
2
Studijní materiály
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Kapitola obsahuje:
2
Studijní materiály
Kapitola obsahuje:
3
Studijní materiály
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Kapitola obsahuje:
2
Studijní materiály

Úvodem

Rozšiřující zdroje

Eprezenčka MUNI

Kirschner, P., Hendrick, C., & Heal, J. (2020). How learning happensSeminal Works in Educational Psychology and What They Mean in Practice. Routledge. https://katalog.muni.cz/Record/MUB01006485947

Kirschner, P., Hendrick, C., & Heal, J. (2022). How teaching happens: Seminal works in teaching and teacher effectiveness and what they mean in practice. Routledge. https://katalog.muni.cz/Record/MUB01006526437

Tipy pro vlastní studium (dr. Paul Penn, BPS awarded psychology teacher 2020)

https://www.youtube.com/@Presenting_Psychology/playlists

Média

Videa

Ochránce https://www.ceskatelevize.cz/porady/12003187354-ochrance/

Jak se dělá dobrá škola https://www.ceskatelevize.cz/porady/13743448133-jak-se-dela-dobra-skola/

Podcasty

Hovory z kabinetu https://ceskepodcasty.cz/podcast/hovory-z-kabinetu

A další tipy prosím sdílejte v poskytovně v ISu

AI a škola
Oblasti ve kterých AI může být pro učitele ve škole užitečná:
  1. Personalizované vzdělávání: Systémy AI mohou pomoci identifikovat specifické vzdělávací potřeby jednotlivých žáků a pomoci nabídnout jim přizpůsobené materiály a úkoly.
  2. Individuální zpětná vazba: AI může sledovat pokrok žáků a poskytovat rychlou zpětnou vazbu na jejich práci. To umožňuje učitelům lépe pochopit, kde je třeba se zaměřit.
  3. Kreativita a spolupráce: AI může podporovat kreativní myšlení a spolupráci mezi žáky. Například chatbot může hrát roli historické postavy nebo literární postavy, což může oživit výuku. Může také odpovídat na otázky studujících k textům či dalším výukovým materiálům.
  4. Administrativní úkoly: AI může zastat administrativní úkoly, jako jsou rutinní emaily, správa docházky, hodnocení testů a organizace rozvrhu. To učitelům ušetří čas a energii.
  5. Analýza dat: Systémy AI mohou analyzovat velké množství dat, například výsledky testů, a poskytovat učitelům cenné informace pro lepší rozhodování.
  6. Jazykové modely: Velké jazykové modely, jako je ChatGPT, mohou pomoci učitelům s rychlým vyhledáváním informací a tvorbou vzdělávacích plánů.
  7. Digitální wellbeing: Učitelé mohou využít AI k využití osvědčených postupů pro bezpečné a etické používání technologií ve výuce i mimo ni.
  8. Inovace: AI může inspirovat nové přístupy k výuce a pomoci učitelům překonat tradiční bariéry (jazykové, sociální, vzdělanostní)….

Více třeba https://youtu.be/Niq2tCiYi2s


https://aidetem.cz https://ai.e-bezpeci.cz a hezký rozcestník https://manena.info/umela-inteligence/

Osobnost studujících

Stres a zvládání

Klima školní třídy, klima školy

Postoje k žákům, školní úspěšnost

Rešení konfliktů, problémové chování žáků