Máte zapnutý náhled celé osnovy, zpět na běžné zobrazení.
Načítání a prohlížení osnovy může být v závislosti na množství obsahu pomalejší.
Týden 1 - Seznámení s předmětem, požadavky k ukončení předmětu
Požadavky na ukončení předmětu:
- aktivní účast na seminářích,
- docházka 80%,
- náslechy ve školách (dle zadání vyučující),
- odevzdání záznamů z náslechů v podobě seminární práce.
Zajistěte si školu, ve které budete vykonávat náslechy. Škola může být v Brně (pak doporučuji obrátit se na fakultní cvičné učitele, které znáte již z asistentských praxí) nebo v místě bydliště. Školu navštívíte během semestru několikrát, budete provádět nejčastěji pozorování výuky a zaznámenavat vybrané ukazatele do záznamových archů. Tyto záznamové archy budou sloužit jako podklady pro zpracování závěrečné (seminární) práce. Dejte prosím učitelům vědět, ve kterých dnech navštívíte jejich výuku (bude upřesněno na seminářích).
Týden 2 - Výuka neprobíhá (děkanské volno)
Seznamte se prosím s podklady pro zpracování seminární práce. Budeme je diskutovat ve třetím týdnu semestru (tj. 4.10.), připravte si prosím otázky a připomínky.
Týden 3 - Základní pojmy, diagnostický proces a typy diagnostiky
Týden 4 - Chyby a zásady při provádění pedagogické diagnostiky, metody
Týden 5 - Pozorování jako metoda pedagogické diagnostiky
Týden 6 - Učební úlohy
Týden 7 - Učební úlohy
Pokuste se roztřídit úlohy ze souboru Příklady učebních úloh do šesti kategorií dle Bloomovy taxonomie. Zdůvodněte si, proč jste tu kterou úlohu zařadili do jednotlivých kategorií.
Týden 8 - Učební úlohy
Týden 9 - Rozhovor jako metoda pedagogické diagnostiky
Týden 10 - Diagnostický test
Týden 11 - Diagnostický test
Diagnostický test
Součástí seminární práce je diagnostický test, který studenti zpracují v semináři. Test musí dosahovat standardních kriterií, vycházet z reálné učebnice pro 1. stupeň ZŠ (doloženo citačním řádkem učebnice) a splňovat další kriteria. Test bude obsahovat šest položek, které budou naplňovat Bloomovu taxonomii učebních úloh (cílů), a současně bude konstrukce každé testové otázky/úlohy různá. U každé otázky/úlohy bude napsáno, kterou kategorii Bloomovy taxonomie pokrývá, a jaký typ odpovědi vyžaduje (otevřené x uzavřené, dichotomické, přiřazovací, atd.).