Seminář z pedagogické diagnostiky
Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
Seminář z pedagogické diagnostiky
Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní materiály
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 20. 9. 2010 do 27. 9. 2010.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 27. 9. 2010 do 4. 10. 2010.
Kapitola obsahuje:
2
PDF
Učitel doporučuje studovat od 4. 10. 2010 do 11. 10. 2010.
Kapitola obsahuje:
2
PDF
Učitel doporučuje studovat od 11. 10. 2010 do 18. 10. 2010.
Kapitola obsahuje:
3
PDF
Učitel doporučuje studovat od 18. 10. 2010 do 25. 10. 2010.
Kapitola obsahuje:
2
PDF
Učitel doporučuje studovat od 25. 10. 2010 do 1. 11. 2010.
Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 1. 11. 2010 do 8. 11. 2010.
Kapitola obsahuje:
1
PDF
Učitel doporučuje studovat od 8. 11. 2010 do 15. 11. 2010.
Kapitola obsahuje:
3
PDF
Učitel doporučuje studovat od 15. 11. 2010 do 22. 11. 2010.
Kapitola obsahuje:
2
PDF
Učitel doporučuje studovat od 22. 11. 2010 do 29. 11. 2010.
Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 29. 11. 2010 do 6. 12. 2010.
Učitel doporučuje studovat od 6. 12. 2010 do 13. 12. 2010.
Učitel doporučuje studovat od 13. 12. 2010 do 17. 12. 2010.

Týden 1 - Seznámení s předmětem, požadavky k ukončení předmětu

Požadavky na ukončení předmětu:

  1. aktivní účast na seminářích,
  2. docházka 80%,
  3. náslechy ve školách (dle zadání vyučující),
  4. odevzdání záznamů z náslechů v podobě seminární práce. 

Zajistěte si školu, ve které budete vykonávat náslechy. Škola může být v Brně (pak doporučuji obrátit se na fakultní cvičné učitele, které znáte již z asistentských praxí) nebo v místě bydliště. Školu navštívíte během semestru několikrát, budete provádět nejčastěji pozorování výuky a zaznámenavat vybrané ukazatele do záznamových archů. Tyto záznamové archy budou sloužit jako podklady pro zpracování závěrečné (seminární) práce. Dejte prosím učitelům vědět, ve kterých dnech navštívíte jejich výuku (bude upřesněno na seminářích).

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/1441/podzim2010/ZS1BP_SPDD/op/Dopis_reditel.doc
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/1441/podzim2010/ZS1BP_SPDD/op/Seminar_z_pedagogicke_diagnostiky1_uvod.pdf

Týden 2 - Výuka neprobíhá (děkanské volno)

Seznamte se prosím s podklady pro zpracování seminární práce. Budeme je diskutovat ve třetím týdnu semestru (tj. 4.10.), připravte si prosím otázky a připomínky.

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/1441/podzim2010/ZS1BP_SPDD/op/Diagnosticke_zaznamy.doc

Týden 3 - Základní pojmy, diagnostický proces a typy diagnostiky

Týden 4 - Chyby a zásady při provádění pedagogické diagnostiky, metody

Týden 5 - Pozorování jako metoda pedagogické diagnostiky

Týden 6 - Učební úlohy

Týden 7 - Učební úlohy

Pokuste se roztřídit úlohy ze souboru Příklady učebních úloh do šesti kategorií dle Bloomovy taxonomie. Zdůvodněte si, proč jste tu kterou úlohu zařadili do jednotlivých kategorií.

Týden 8 - Učební úlohy

Týden 9 - Rozhovor jako metoda pedagogické diagnostiky

Týden 10 - Diagnostický test

Týden 11 - Diagnostický test

Diagnostický test

Součástí seminární práce je diagnostický test, který studenti zpracují v semináři. Test musí dosahovat standardních kriterií, vycházet z reálné učebnice pro 1. stupeň ZŠ (doloženo citačním řádkem učebnice) a splňovat další kriteria. Test bude obsahovat šest položek, které budou naplňovat Bloomovu taxonomii učebních úloh (cílů), a současně bude konstrukce každé testové otázky/úlohy různá. U každé otázky/úlohy bude napsáno, kterou kategorii Bloomovy taxonomie pokrývá, a jaký typ odpovědi vyžaduje (otevřené x uzavřené, dichotomické, přiřazovací, atd.).

Týden 12 - Konzultace k seminární práci

Týden 13 - Zápočtový týden