Poradenství a intervence u dospělých osob 1

Blok 4


Terapie, intervence a podpůrná opatření využívaná u dospělých osob
- co je to terapie
- terapie jako součást ucelené podpory (rehabilitace)
- druhy
- využití u různých cílových skupin - přemýšlejte nad konkrétními činnostmi

ppt - viz níže


Úkol k samostudiu
Pokuste se rozlišit terapie a koncepty podle různých kritérií: podle využívaného prostředku, cílové skupiny, cílů atp.

Zdroje
Hájková, V. (2009). Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. Praha: Somatopedická společnost
Hermannová, H., Münichová, D., Nerandžič, Z. a kolektiv (2014). Základy hipoterapie. Praha: Profi Press.
Janečková, H., Vacková, M. (2010). Reminiscence. Využití vzpomínek při práci se seniory. Praha: Portál.
Jelínková, J., Krivošíková, M., Šajtarová, L. (2009). Ergoterapie. Praha: Portál.
Kolektiv autorů, ed. M. Velemínský (2007). Zooterapie ve světle objektivních poznatků. Praha: Dona.
Müller, O. (2007). Terapie ve speciální pedagogice. Teorie a metodika. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Nerandžič, Z. (2006). Animoterapie aneb Jak nás zvířata léčí. Praha: Albatros.
Pfeiffer, J. (2009). Ergoterapie II: učebnice pro zdravotnické školy. Praha: Avicenum.
Votava, J. (2009). Ergoterapie a technické pomůcky v rehabilitaci. Liberec: Technická univerzita v Liberci.
Zeleiová, J. (2007). Muzikoterapie. Praha: Portál.


Úkol na seminář 30.10.2017
Vyhledejte video, ve které je znázorněno využití nějaké terapie u jedince s postižením či znevýhodněním v dospělém či seniorském věku.
Video analyzujte a připravte komentář k němu.
Na příštím bloku video (max. 5min.) představíte včetně Vašeho komentáře.

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/1441/podzim2017/IVp105/um/PORINT_terapie_koncepty_2017.pdf