Teorie a metodika výchovy

KAPITOLA 3. Výchovné činnosti třídního učitele

 

 Cíle: Na konci studia této kapitoly dokážete vysvětlit úlohu třídního učitele, jaký má jeho výchovné úsilí smysl, a jaký je vztah mezi kompetencemi a   činnostmi třídního učitele. Budete se orientovat v hlavních problémech komunikace třídního učitele s rodiči žáků, žáky nebo dalšími Odborníky. Poznáte význam sebereflexe při přípravě úspěšné komunikace např. s rodiči žáků.

Klíčová slova: třídní učitel, kompetence třídního učitele, činnosti třídního učitele, komunikace třídního učitele
 
 
Časový rozsah: 2 hodiny
 
 

 

Použitá a doporučená literatura:

Cangelosi, J. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6.

BLÍŽKOVSKÝ, B. et al. Příručka třídního učitele, 2. vyd. 1967.

Krátká, J. - Střelec, S. In Pedagogický výzkum jako podpora současné školy. 1. vyd. Hradec Králové : Gaudeamus, 2008. od s. 729-736, 8 s. ISBN 978-80-7041-287-9.

Marečku, podejte mi pero (1976, Oldřich Lipský)

PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. 1. vyd. Praha: Triton, 2004. 224 s. ISBN 80-7254-474-8.

SPILKOVÁ, V. Východiska vzdělávání učitelů primárních škol. In Pedagogika. 1996, č. 2, s. 135 – 146.

SPOUSTA, V. Základní výchovné činnosti třídního učitele. Brno: MU, 1993. 80 s. ISBN 80-210-0552-1.

Střelec, S. - Krátká, J. Podpora zdraví žáků prostřednictvím činností třídního učitele. In Řehulka, E.(ed.) Škola a zdraví pro 21.století 1 / School and health 21. Brno : Paido, 2005, ISBN 80-7315-119-7. od s. 184-192, 9 s.