Průvodce začínajícího učitele

Představení sebe sama

S ředitelem/ředitelkou jste se pravděpodobně potkali už v rámci přijímacího pohovoru. Měl/a by tedy mít základní informace o vás. Využijte tento čas k navázání bližšího vztahu, nebojte se mluvit o svých potřebách na začátku kariéry. Nechte se vést svou intuicí a tím, o čem bude chtít ředitel/ka mluvit.

  • Mluvte o tom, co je pro vás důležité na začátku kariéry.
    • Co myslíte, že jsou vaše specifika jako začínajícího učitele/začínající učitelky?
    • Co jsou vaše silné stránky? Jak je můžete využít/využíváte ve vaší profesi?
  • Mluvte o tom, co je pro vás ve vzdělávání důležité.
    • Co chcete, aby si děti z vašich hodin odnášely? Jaké způsoby práce se snažíte uvádět v praxi? 
  • Mluvte o tom, co potřebujete ke své práci.
    • Jakým způsobem probíhá vaše výuka? Jaké pomůcky často využíváte? Co během Vašeho pracovního týdne používáte/pravděpodobně budete používat nejčastěji?
    • Mluvte o tom, v čem jste dobří, nebojte se pochválit. 
  • Zeptejte se na očekávání ředitele, na fungování školy.
    • Jaké jsou jeho/její představy pro pozici učitele/učitelky a jeho/jejích úkolech? 
    • Jaké projekty, do nichž se můžete zapojit, na škole probíhají? 
    • Jaké je složení pedagogického sboru? Jací jsou učitelé/učitelky ve sboru?
    • Jaké výzvy školu čekají v nejbližší době? Co považuje ředitel/ředitelka za největší úspěch školy?