Pedagogicko-psychologická diagnostika v práci učitele

Cíle předmětu

Cílem kurzu je zažít vybrané metody pedagogicko-psychologické diagnostiky v konkrétních školních aplikacích, učit se pracovat s informacemi, které se nabízí v průběhu výuky a ve škole a získávat další údaje, které jsou relevantní pro pochopení individuálních výukových specifik konkrétních žáků. Navázat na zkušenosti s cílenou diagnostickou činností z bakalářského studia a orientovat se přednostně: a) na diagnostiku procesu učení žáků a jejich výsledků, b) na zkušenosti učitelů s řešením problémového chování žáků a na diagnostiku vztahů ve třídě.

Záměrem je:

  • umožnit budoucím učitelům zažít vybrané metody pedagogicko-psychologické diagnostiky na sobě samých a v konkrétních školních aplikacích.
  • naučit se pracovat s informacemi, které se nabízí v průběhu výuky a ve škole a také získat další údaje, které jsou relevantní pro pochopení individuálních výukových specifik konkrétních žáků, screening běžných problémů v práci se školní třídou jako skupinou.