Behaviorální přístupy v pedagogické praxi III - podpora pozitivního chování
Behaviorální přístupy v pedagogické praxi III - podpora pozitivního chování
Kurz je určen pro zájemce o pozitivní podporu chování (PBS) a aplikovanou behaviorální analýzu (ABA). PBS i ABA vychází z behaviorismu a soustředí se na oblast učení a chování. Zabývá se zejména funkčními vztahy mezi prostředím a lidským chováním. Na základě podrobné analýzy se snaží zjistit, proč určité chování vzniká a jak je možné jej modifikovat. Přístup PBS se zaměřuje především na změny v prostředí a předcházení vzniku situací, kdy obvykle nastává problémové chování. Všechny metody a techniky probírané v tomto kurzu lze uplatnit v jakémkoli přirozeném prostředí dítěte, a to včetně školního prostředí.
Kurz poskytne účastníkům rozšířené teoretické vědomosti a praktické nástroje pro hodnocení funkce problémového chování u dětí a žáků s PAS, neurovývojovými poruchami i jinými diagnózami a následnou práci s těmito informacemi. V rámci kurzu se účastníci naučí identifikovat funkci chování a jeho spouštěče a osvojí si metody změn v prostředí a předcházení těmto situacím. Zároveň s tím se naučí identifikovat vhodné alternativní chování, které v rámci individualizovaného plánu zapojí do učení žáků.
Tento kurz byl vytvořen v rámci projektu MŠMT NPO MUNI 3.2.1.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Kapitola obsahuje:
3
PDF
1
Studijní text
Kapitola obsahuje:
1
PDF
Učitel doporučuje studovat od 7. 10. 2023.
Kapitola obsahuje:
5
PDF
1
Studijní text
Kapitola obsahuje:
3
PDF
1
Studijní materiály

Předchozí