Pedagogická praxe 1 - požadavky a výstupy
Mgr. Ondřej Janák, Ph.D.
Pedagogická praxe 1 - požadavky a výstupy
Info
Období
jaro 2021

ALTERNATIVNÍ PRŮBĚH PRAXE – DISTANČNÍ FORMA

VÝSTUPY Z PRAXE

Povinné (nutno splnit všechny body)

a)   Vytvořte harmonogram praxe na základě konzultace s provázejícím učitelem (dále PU, toho budete kontaktovat na základě výběru dané spolupracující školy a domluvíte se s ním na dalším postupu) a vložte jej před začátkem (nejpozději však do 21.3.) praxe do Odevzdávárny předmětu. 

Výstup - 1x harmonogram praxe

b)    Vytvořte metodický list a pracovní list pro výuku Tělesné výchovy na vyšším stupni ZŠ, může být výchozím zdrojem pro realizaci úkolů v “povinně-volitelné” části. Téma činnosti je ve vaši kompetenci (na základě konzultace s PU). Po skončení (nejpozději do 23.4.) praxe vložte do Odevzdávárny předmětu. 

Výstup – 2x metodický list, 2x pracovní list

c)     Zaznamenávejte průběh praxe (reflexe informací o škole, interakci se žáky, reflexe PU, sebereflexe; důležité je vyjádřit vaše pocity a dojmy) formou otevřené eseje do tzv. Po skončení (nejpozději do 23.4.) praxe vložte do Odevzávárny předmětu. 

Výstup – 1x reflektivní deník praxe (rozsah min. 2 A4)

d)     Vyplňte po skončení praxe příslušnou část (sebe)hodnotícího dotazníku, který naleznete v Odpovědníku předmětu. Zadejte jméno a email PU, aby mohl vyplnit příslušnou část dotazníku. Veškeré pokyny s tímto související naleznete v interaktivní osnově "Sebehodnotící nástroj - dotazník".

e)      Provázející učitel ústně i písemně (vždy k danému dokumentu) reflektuje písemné výstupy (metodické a pracovní listy, videovýzvy či přípravy na vyučovací jednotky) a zpracovává souhrnné hodnocení činnosti studenta formou závěrečné zprávy. Podepsané potvrzení se závěrečnou zprávou po skončení (nejpozději do 23.4.) praxe vložte do Odevzdávárny předmětu. 

Výstup - 1x potvrzení o absolvování praxe + závěrečná zpráva (jeden dokument)


Povinně-volitelné (nutno splnit jeden z bodů či kombinaci obou - dle možností školy)

f)     Vytvořte „video formou“ tzv. výzvy žákům při distanční formě studia (krátkodobější či dlouhodobější cvičební plán s možnostmi metod případné kontroly a hodnocení) včetně motivačního působení na žáky, aby výzvu splnili. Téma je částečně či úplně ve vaši kompetenci (na základě pravidelné konzultace s PU), ideální je kombinace teoretických zajímavě pojatých informací a motivujícího a zábavného cvičení.

výstup – 3x videozáznam (pohybová činnost, motivace, hodnocení) 

 

nebo 


g)     Veďte 2 synchronní online vyučovací jednotky (za přítomnosti PU) na základě písemné přípravy na VJ, máte dvě základní možnosti, bude opět záležet na vaši domluvě s PU (samozřejmě je možností i kombinace teorie a praxe):

       15 – 30 minut online praktická výuka – např. cvičení na židli, kompenzační cvičení, jóga, cvičení nevyžadující moc prostoru,

       15 – 30 minut online teoretická výuka – např. přednáška, diskuze o pohybové aktivitě,     bezpečnost, zdravý životní styl, fair play, pravidla, historie, zajímavosti.

výstup – 2x písemná příprava na VJ (na konkrétní jednotku, kterou povedete synchronně online; NE příprava na jednotku v běžném režimu v tělocvičně)


Při případné kombinaci je výstupem 2x videozáznam a 1x písemná příprava na VJ či 1x videozáznam a 2x písemná příprava na VJ. Po skončení praxe vložte dokumenty k těmto výstupům do vaší složky v Odevzdávárně předmětu..


Dokumenty (tiskopisy) k výstupům naleznete ve studijních materiálech - složka učební materiály !

_________________________________________________________________________________________________________________________________

SOUHRN POVINNOSTÍ STUDENTA A PROVÁZEJÍCÍHO UČITELE


STUDENT

a) zpracování harmonogramu praxe

b) seznámení se s běžnými pracovními povinnostmi PU, formami motivace žáků, výuky a hodnocení TV na dané škole, běžným chodem školy i chodem školy v současné situaci

c) zpracování „videovýzvy“ (obsah, motivace, hodnocení) či vedení online synchronní výuky (dle možností dané školy, samostatně či s PU)

d) vytvoření metodických listů a pracovních listů pro žáky

e) vedení reflektivního deníku praxe                                                             

f) vyplnění(sebe)reflektivního nástroje

g) absolvování závěrečné konzultace (student + PU + oborový didaktik)                                    

 

 

PROVÁZEJÍCÍ UČITEL

a) konzultace harmonogramu praxe

b) seznámení studentů s běžnými pracovními povinnostmi PU, formami motivace žáků, výuky a hodnocení TV, běžným chodem školy i chodem školy v současné situaci

c) konzultace obsahu a formy videovýzvy či online výuky (dle možností dané školy), písemná i ústní reflexe

d) konzultace obsahu metodických listů a pracovních listů pro žáky, písemná i ústní reflexe

e) závěrečná souhrnná zpráva o průběhu praxe/činnosti studenta na praxi (stanovený rozsah)

f) reflektivní nástroj – vyplnění dotazníku

g) účast na závěrečné konzultaci (student + PU + oborový didaktik)

Předchozí
Následující