Teoretické přístupy k inscenování opery
doc. Mgr. Šárka Havlíčková Kysová, Ph.D.
Teoretické přístupy k inscenování opery

POŘADÍ ČETBY TEXTŮ

1) Jiří Veltruský: Sémiotika opery

Pozn.: Doporučuji doplnit četbou kapitoly ze Zichovy Estetiky dramatického umění  (1931): kapitola VIII: Dramatická hudba (s. 277-349)   

2) Lawrence M. Zbikowski (2017): Music, Analogy, and Metaphor

3) Paula Peréz-Sobrino (2018): Cognitive Modeling and Musical Creativity 

4) Clemens Risi (2019): Opera in Performance: "Regietheater" and the Performative Turn 

5) Linda Hutcheon, Michael Hutcheon - 2 kapitoly z knihy Opera: The Art of Dying (2004):

Introduction. Music and “Murky Death”, The Contemplation of Death 

6) Linda Hutcheon (překlad 2010) : Co se děje při adaptaci?

---- TEXTY K SEMINÁŘI S T. HAVELKOVOU

7) Valentina Cuccio a Gerard Steen (2019): Deliberate Metaphors and Embodied Simulation

(8) Lawrence M. Zbikowski: Music, Language, and Multimodal Metaphor)


HOSTUJÍCÍ PEDAGOG

24.4. Tereza Havelková - seminář na téma opera jako hypermédium (online)

- doporučené stránky k tématu: Invisible Cities - The Industry (theindustryla.org)

- text(y) na seminář: 

  • Nina Sun Eidsheim: The Acoustic Mediation of Voice, Self, and Others (2015)
  • Tereza Havelková: část kapitoly z knihy Opera as Hypermedium: Introduction (s. 1-24)


PŘEDSTAVENÍ, NA KTERÁ SE VYDÁME

1.3. nebo 26.3. Alcina (r. J. Heřman)

2.3. La traviata (r. Z. Srba)

22.3. Otello (r. M. Glaser)

10.4. Falstaff (r. O. Havelka)

14.4. Tosca (r. J. Heřman)

-----------------------------------------------------

17.6. Salome (r. D. Radok) - premiéra 


KDY SE NEKONÁ KONTAKTNÍ VÝUKA Z DŮVODU SVÁTKŮ, VOLNA ATD.:

13.3., 10.4., 17.4., 1.5., 8.5.

Předchozí
Následující