Poruchy chování ve školní psychologii
Mgr. Šárka Oplatková
Poruchy chování ve školní psychologii

15. března 2024

VÝUKA VE STŘEDISKU VÝCHOVNÉ PÉČE HELP ME (Bořetická 2, Brno-Vinohrady)


1) Seznámení se se systémem a institucemi, které řeší práci s~dětmi s~problémovým chováním

2) Seznámení se se středisky výchovné péče

-jakou roli hrají v~kontextu ostatních institucí a profesí pracujícími s~dětmi s~poruchami chování

-jak vypadá práce v~SVP (denní režim, klientela, jednotliví pracovníci, cíle, opatření, nástroje

-jak vypadá práce psychologa v~SVP (mezi poradenstvím a terapií, práce s~klientem a jeho rodinou, spolupráce s~OSPOD)


3) Typy klientů a práce s~nimi

- výchovné problémy plynoucí z~chyb ve výchově

- záškoláctví (typy záškoláctví a na ně navazující způsob práce)



16. března 2024

1)agresivita a ADHD

- jak to rozlišovat

- práce s~pedagogy a rodiči

- spolupráce s OSPOD a dalšími institucemi

- závadové party


2)šikana

-příčiny šikany

-práce s~vnitřním napětím

-práce se sebevědomím

-pravidla pro třídní kolektiv, učitele, rodiče



3. května 2024

Práce s~rodinou


-transgenerační přenos

-rodinná terapie

-hledání zdrojů

-změny výchovných stylů


4. května 2024

1) Specifika dětí z~pěstounské péče

-„nevysvětlitelné“ jednání a co s~ním

-narušená důvěra

-práce s~prarodiči


2)skupinová terapie v kontextu dětí s poruchami chování

-vývoj skupiny

-nástroje pro práci se skupinou

-osobnost terapeuta, souhra terapeutické dvojice

Předchozí
Následující