Management v kultuře„From Arts to Marts (and back again).“ |
Studium je zaměřeno k pochopení problematiky ekonomického, právního i uměleckého chodu kulturních institucí (veřejná ekonomie, ekonomie kultury a obchodní právo) a jejich začlenění do širších kulturních kontextů a obecně teoretických uměnovědných koncepcí. Nedílnou součástí studia je též orientace na pochopení státní i soukromé podpory neziskových organizací s kulturní profilací (kulturní politika, ekonomika a řízení nestátních neziskových organizací). Posluchači jsou zasvěceni do účetnictví, marketingu, managementu, public relations, autorského práva a dále také do samotného řízení kulturního provozu se všemi svými specifiky.
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- reflexe aktuálního kulturně společenského dění a jeho adaptace k praktickému využití při organizátorské, manažerské či řídící práci v umělecky profilovaných institucích;
- chápat a využívat principy rozdělování veřejné i soukromé podpory organizacím s kulturním zaměřením;
- rozumět managementu kulturního provozu, účetnictví, marketingu, public relations, autorskému právu;
- řešit ekonomické, právní, umělecké a jiné otázky, spojené s chodem kulturních institucí.
Absolvent navazujícího studijního oboru Management v kultuře bude připraven k praktickému zhodnocení svých znalostí v oblasti uměleckého prostředí, ekonomických i právních aspektů fungování kulturních a společenských institucí a organizací, jako též ve státní kulturní politice a jejích systémových modifikacích v euro-americkém prostředí.
Díky kombinaci teoretického uměnovědného vzdělání a prakticky orientovaného směřování ekonomického, právnického a praxeologického budou absolventi splňovat veškeré podmínky pro plnění manažerských, organizátorských a řídících úkolů na různých kulturně-společenských postech ve státním i soukromém sektoru.
Studenti musí během navazujícího magisterského studia absolvovat všechny povinné předměty a výběr z povinně volitelných a volně volitelných předmětů v počtu 120 kreditů pro jednooborové studium, 70 kreditů pro dvouoborové studium, je-li Management v kultuře oborem diplomovým a 50 kreditů, není-li oborem diplomovým. V průběhu studia musí studenti absolvovat kurzy společného základu, tedy jeden z nabízených světových jazyků. Dosažení minimální jazykové kompetence je započteno do povinných oborových předmětů. Rovněž je nutné absolvovat odbornou praxi.
Odborná praxe v rozsahu 40 hodin v kulturní instituci dle nabídky vyučujícího a případně dle vlastního výběru. Kurs umožní studentům seznámit se s provozem kulturních institucí.
Státní závěrečnou zkoušku tvoří obhajoba diplomové práce a ústní zkouška ze dvou okruhů – uměnovědného a ekonomického. Aktuální informace jsou dostupné na stránkách oboru – https://www.phil.muni.cz/music/
Absolvent navazujícího magisterského studia může (po splnění podmínek přijetí) pokračovat v libovolném doktorském studiu.
0
Aktivní studenti
|
229
|