Hra na klavír„Odhalte barvy černobílého světa!“ |
Studium kombinace studijních oborů Učitelství pro střední školy je určeno absolventům bakalářského studijního programu Specializace v pedagogice, kombinace studijních oborů Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání + Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání, případně příbuzných bakalářských studijních programů.
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- rozšířit základní teoretické a praktické znalosti a dovednosti v oblasti klavírní interpretace, pedagogiky, psychologie a teorie učení;
- správně aplikovat rozdílné přístupy k výuce, posoudit vhodnost vyučovacích metod a zdůvodnit jejich použití;
- být připraven k vyhodnocení výsledků učení studentů;
- používat solidní znalosti a dovednosti z disciplín spjatých s hrou na klavír a z didaktiky hry na klavír;
- provozovat koncertní činnost i mimo rámec školního prostředí.
Absolventi mají kompetence učitele hry na klavír na středních školách a základních uměleckých školách. Uvedené kompetence dávají též plnou kvalifikaci pro práci instruktora ve střediscích volného času, ve vzdělávacích střediscích apod.
- Učitel střední školy
V magisterském stupni jsou studenti připravováni v rámci studijního programu Učitelství pro střední školy v kombinaci dvou oborů (Hra na klavír a Učitelství hudební výchovy pro střední školy).
Standardní doba studia oboru činí čtyři semestry. Pro přístup ke státní závěrečné zkoušce musí studenti získat celkově 120 kreditů za povinné, povinně volitelné a volitelné předměty.
Součástí pregraduální přípravy učitelů je pedagogicko-psychologický modul a praxe dle Rámcové koncepce přípravného vzdělávání učitelů základních a středních škol. Reflektované pedagogické praxe jsou v souladu s Rámcovou koncepcí. Systém pedagogických praxí je nastaven tak, aby dlouhodobě a systematicky směřoval k rozvoji profesních kompetencí studenta a připravil jej na plnohodnotné zvládnutí role učitele. Praxe v navazujícím magisterském studiu jsou nástavbou na praxe realizované v přípravě na roli asistenta v bakalářském studiu. Na konci praxí v magisterském studiu by student měl autonomně působit ve třídě a stát se začínajícím učitelem, který své kompetence rozvíjí v dalším vzdělávání.
Magisterská státní závěrečná zkouška prověří schopnost studenta realizovat celovečerní koncertní vystoupení, participovat na vytváření dramaturgie programu, orientovat se ve specifických interpretačních zvyklostech různých stylových období. Ověřuje široké znalosti z oblasti historické i soudobé klavírní literatury s přiměřeným akcentem na aktuální nástrojovou tvorbu, schopnost studenta smysluplně diskutovat na téma klavírní tvorba s cílem potvrdit přiměřený stupeň rozvinutosti komunikativních kompetencí a kompetencí k řešení problémů. Oblast didaktiky hry na klavír zahrnuje zásadní etapy nástrojové výuky z hlediska lidské ontogeneze.
Významné rozšíření odborného záběru absolventa magisterského oboru představuje studium v doktorském studijním programu:
Specializace v pedagogice – obor Hudební teorie a pedagogika.
0
Aktivní studenti
|
0
|