A2BP_DI2A Didaktika 2A

Pedagogická fakulta
podzim 2004
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will have hands-on experience in using various methods and techniques of TEFL (Teaching English as a Foreign Language). They will cover the basic principles of teaching and developing language skills and systems, they will consider the differences in teaching various levels and age groups, they will choose, evaluate and adapt materials for their lessons and they will learn how to diagnose their prospective studentsneeds and how to give effective feedback. Modes of delivery: - reading assignments - model-analysis,reflection - loop-input Practical tasks: - compiling Teachers Portfolio - microteaching
Osnova
  • 1. Assessing students,testing 2. Common European Framework of Reference for Languages 3. Classroom language, lesson planning 4. Teaching different age/interest groups, topic-based syllabus 5. Selection and evaluation and use of teaching materials 6. Teaching different levels, mixed ability classes 7. Theories and approaches 8. Language and language learning background 9. Using authentic literature in the classroom 10. Reflective teacher, PPD - personal professional development
Literatura
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
Metody hodnocení
Spring 2005- Credit Requirements: 80% of active participation in the sessions Micro-teaching Compiling the Teachers Portfolio to be submitted before the final examination
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2006.