AJ0106 Mluvený projev A

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/2/0. 2 hodiny. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Lauren Elizabeth McEvoy (cvičící)
Garance
Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ0106/01: Út 17. 9. 18:00–19:50 učebna 59, Út 1. 10. 18:00–19:50 učebna 59, Út 15. 10. 18:00–19:50 učebna 59, Út 5. 11. 18:00–19:50 učebna 59, Út 19. 11. 18:00–19:50 učebna 59, Út 3. 12. 18:00–19:50 učebna 59, L. McEvoy
Předpoklady
Linguistic competencies ideally approaching B2 level.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 18 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/18, pouze zareg.: 0/18
Mateřské obory/plány
předmět má 27 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: • poskytnout studentům dostatečný prostor a bezpečné prostředí k vyjádření vlastního názoru • nabídnout různé možnosti a formy diskusí, debat, týmové práce i individuálního projevu • rozvíjet řečové dovednosti (zejména ústní projev, ale také poslech, čtení s porozuměním a psaní) • seznámit studenty s různými prezentačními technikami, zvýšit jejich jazykovou vybavenost a podporovat kritické myšlení
Výstupy z učení
Student/ka: • bude schopen/schopna aktivně používat anglický jazyk v různých komunikačních situacích • se dokáže zapojit do volné diskuse a reagovat na podněty a názory ostatních studentů • dokáže kriticky pracovat s textem, přednést stručný nástin hlavních bodů a myšlenek a objasnit své vlastní stanovisko a názor • bude schopen/schopna monitorovat ústní projev svůj i ostatních a rozpoznat jeho relevantnost/irelevantnost, známky nejistoty, koherenci a přínos pro komunikační situaci.
Osnova
  • Kurz se soustředí na různé oblasti mluveného projevu a pokrývá různá témata. Při jejich volbě se vychází z návrhů od studentů i připravených materiálů od vyučujícího.
Literatura
    doporučená literatura
  • WALLWORK, Adrian. Discussions A-Z : a resource book of speaking activites. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 113 s. ISBN 0521559812. info
  • UR, Penny. Discussions that work : task-centred fluency practice. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1981, vi, 122. ISBN 0521281695. info
Výukové metody
The methods used in teaching are mainly different types of discussion (pair, group, class), reading, listening and presenting.
Metody hodnocení
Attendance is required (4 out of 6 classes) since it is impossible to make up for a missed discussion. Regarding class contribution, students should participate positively in group and class discussions, and not only when called upon. Students are also required to give a brief oral presentation to the whole class. During the semester, students are encouraged to consider whether they could use or adapt the activities for their own teaching.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Continuous assessment requirements: - 80% attendance (i.e. active participation) - 1 forum - 1 oral presentation
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.