OP3BK_DSPT Seminář z didaktiky praktického vyučování - T

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/0/10. 10 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Josef Štulpa (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 180 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/180, pouze zareg.: 0/180
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je osvojení základů didaktické analýzy učiva, získání základních dovedností v projektování výuky při přípravě školních vzdělávacích programů zejména v odborné složce výuky technických oborů. Příprava studentů na náslechy v praktickém vyučování (odborném výcviku) na školách – analyzovat situace ve třídě (skupině) a pracovat s přípravou na vyučovací jednotku.
Osnova
  • 1. Formulace dlouhodobých a krátkodobých pedagogických cílů podle míry obecnosti, stupně vzdělání a obsahového zaměření. 2. Vazby mezi vzdělávacími cíli a standardy. 3. Didaktická analýza učiva praktického vyučování a vybraných odborných předmětů technických oborů v jednotlivých tématech. 4. Projekt výuky pro praktické vyučování, včetně přípravy na vyučovací jednotku. 5. Analýza modelové situace ve třídě v jednotlivých fázích výuky.
Literatura
  • ČADÍLEK, Miroslav. Didaktika praktického vyučování I. Brno: Akademické nakladatelství CERM,s.r.o., 2003, 104 s. info
  • ČADÍLEK, Miroslav a Pavla STEJSKALOVÁ. Didaktika praktického vyučování II. Brno: Akademické nakladatelství CERM, s.r.o., 2003, 68 s. info
  • ČADÍLEK, Miroslav. Didaktika odborného výcviku technických oborů. 1. dotisk prvního vydání. Brno: Masarykova univerzita v brně, 1995, 134 s. ISBN 80-210-1081-9. info
Výukové metody
Přednáška, diskuse, samostatná práce studentů.
Metody hodnocení
Vypracování zápočtové práce v rozsahu 5-10 stran podle zadání vyučijícího na téma: Projekt výuky technického předmětu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011.