ESF:PVMAVS Marketing ve VS II. - Informace o předmětu
PVMAVS Marketing ve veřejném sektoru II.
Ekonomicko-správní fakultajaro 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Jílková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PVMAVS/1: St 12:50–14:30 P201, Z. Prouzová, S. Škarabelová
PVMAVS/2: St 14:35–16:15 P201, Z. Prouzová, S. Škarabelová
PVMAVS/3: St 14:35–16:15 P303, S. Škarabelová - Předpoklady
- PVEKNO Ekonomika nezisk. organizací && PVEVSE Ekonomika veřejného sektoru
Předmět je určen pro denní magisterské, resp. mavazující magisterské studenty oboru Veřejná ekonomie a Management v kultuře. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 130 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/130, pouze zareg.: 0/130, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/130 - Mateřské obory/plány
- Management v kultuře (program FF, N-OT)
- Veřejná ekonomika (program ESF, M-HPS)
- Veřejná ekonomika (program ESF, N-HPS)
- Cíle předmětu
- Předmět navazuje na procvičuje poznatky získané studiem předmět Marketing ve veřejném sektoru I.
Studenti budou prakticky umět na příkladu vybrané NNO sestavit: SWOT analýzu;
Matici šíře sortimentu;
Ansoffovu matici;
Poziční mapu;
Fundrasingový plán;
Komunikačníc plán;
Plán sponzorství;
PR-audit;
Mediální plán;
Strategický plán - Osnova
- Tématický plán seminářů
- 1.Základní informace o předmětu a řešení případových studií. Rozdělení do týmů. + Základy marketingu, historie marketingu, obsah marketingu, orientace marketingu. Oprávněnost marketingu ve veřejném sektoru. Marketing veřejných služeb. Specifika marketingu veřejného (neziskového) sektoru.
- 2.Marketingový mix v ziskovém marketingu – produkt, price, place, promotion a jejich charakteristika. Rozšíření marketingového mixu ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, pohled různých teoretických škol. Marketingový postup pro neziskové organizace a jeho jednotlivé kroky. Tržní segmentace. SWOT analýza a marketingový výzkum. + samostudium internetových stránek vybrané neziskové organizace.
- 3.Přednáška vedoucího pracovníka vybrané neziskové organizace – základní informační zdroj pro práci během semestru.
- 4.Prezentace plus minus matice SWOT analýzy vybrané neziskové organizace. + Marketing nehmotného produktu. Vlastnosti služeb. Životní cyklus produktu. Strategie produktu služby, matice šíře sortimentu. Význam značky.
- 5.Prezentace matice šíře sortimentu vybrané neziskové organizace. + Marketingové strategické plánování. Jednotlivé marketingové strategie. Bonstonský diagram, Ansoffova matice, ABC model. Positioning a Repositioning.
- 6.Prezentace Ansoffovy matice a poziční mapy vybrané neziskové organizace. + Komunikace v marketingu – interní, externí a interaktivní marketing. Informační šumy a marketing. Veřejnost a veřejné mínění. Veřejné mínění a komunikace jako východisko úspěšných PR. Prostředky práce s veřejností. Zvláštní prostředky komunikace. Lobbing.
- 7.Prezentace plánu komunikační kampaně vybrané neziskové organizace + Public Relation a jejich okolí. Hlavní cíle v práci s veřejností. Perspektivy Public Relations ve veřejném sektoru. Public affairs – nová reklamní strategie. Zavedení systematické práce s veřejností. Kampaně v Public Relations – analýza, tvorba projektu, realizace kampaní, plán komunikace a komunikačních prostředků.
- 8.Prezentace PR-auditu vybrané neziskové organizace + Nástroj marketingové komunikace - Reklama: Druhy reklamy. Stadia tvorby reklamní kampaně. Kreativní strategie. Mediální plánování. Psychologie reklamy.
- 9.Prezentace mediálního plánu vybrané neziskové organizace + Nástroje marketingové komunikace - Sponzorství: Sponzorství versus dárcovství. Trendy ve sponzorství. Plánování sponzorství. Typy sponzorství.
- 10.Prezentace plánu sponzorství vybrané neziskové organizace + Fundraising: definice, podstata fundraisingu, fundraisingové portfolio, medoty fundraisingu. Firemní a individuální dárcovství, práce s dárci. Společenská zodpovědnost firem a sociální marketing. Zdroje Evropské unie – Strukturální fondy.
- 11.Prezentace fundraisingového plánu vybrané neziskové organizace. + Strategické plánování – jeho podstata, přínosy, obavy a omezení. Příprava procesu. Možné analýzy. Tvorba strategie. Naplňování strategie.
- 12.Prezentace organizace tvorby strategického plánu vybrané neziskové organizace + New Public Management – alternativní řízení institucí veřejného sektoru. Teoretické zdroje NPM. Trendy, prostředky a cíle New Public Managementu.
- 13.Závěrečné odevzdání práce za celý tým a závěrečná prezentace – seminární práce v elektronické i tištěné podobě pro potřeby vybrané neziskové organizace.
- Literatura
- Škarabelová, Simona. Marketing ve veřejném sektorou. Brno: MU, 2007. DSO a elektronická skripta.
- PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
- JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 179 s. ISBN 8071699950. info
- SMITH, P. R. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxiv, 518. ISBN 8072262521. info
- HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Translated by Jana Novotná. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7. info
- Metody hodnocení
- práce týmu celý semestr, písemná podoba seminární práce a její závěrečná prezentace
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Semináře probíhají obsahově podle uvedených tématických okruhů. Studenti pracují celý semestr v týmech max. po 8 lidech a z hodiny na hodinu zpracovávají pro vybranou neziskovou organizaci ve městě Brně formou případových studií podklady pro marketingové strategické plánování.
The content of class exercises follows the above-mentioned thematic blocks. Students work all semester in teams consisting of 8 members at most. Students process materials for marketing strategic planning for a chosen non-profit organisation in Brno in the form of case studies every week. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Pro zápis tohoto předmětu není nutné absolvovat předmět Marketing ve veřejném sektoru I.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2009/PVMAVS