FSpS:c934 Bouldering - Course Information
c934 Bouldering
Faculty of Sports StudiesSpring 2015
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Jan Došla, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Kateřina Kolářová, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Taťána Straková, Ph.D. (seminar tutor)
Jarmila Titzová (assistant) - Guaranteed by
- Mgr. Taťána Straková, Ph.D.
University Sport Centre – Faculty of Sports Studies
Contact Person: Mgr. Taťána Straková, Ph.D.
Supplier department: Lifelong Learning Centre – Specialized Units – Faculty of Sports Studies - Timetable of Seminar Groups
- c934/1: Mon 16. 2. 12:30–13:30 vesl. střed. Veslařská 181/3, Mon 23. 2. 12:30–13:30 vesl. střed. Veslařská 181/3, Mon 2. 3. 12:30–13:30 vesl. střed. Veslařská 181/3, Mon 9. 3. 12:30–13:30 vesl. střed. Veslařská 181/3, Mon 16. 3. 12:30–13:30 vesl. střed. Veslařská 181/3, Mon 23. 3. 12:30–13:30 vesl. střed. Veslařská 181/3, Mon 30. 3. 12:30–13:30 vesl. střed. Veslařská 181/3, Mon 13. 4. 12:30–13:30 vesl. střed. Veslařská 181/3, Mon 20. 4. 12:30–13:30 vesl. střed. Veslařská 181/3, Mon 27. 4. 12:30–13:30 vesl. střed. Veslařská 181/3, Mon 4. 5. 12:30–13:30 vesl. střed. Veslařská 181/3, J. Došla
c934/2: Thu 19. 2. 16:00–17:00 vesl. střed. Veslařská 181/3, Thu 26. 2. 16:00–17:00 vesl. střed. Veslařská 181/3, Thu 5. 3. 16:00–17:00 vesl. střed. Veslařská 181/3, Thu 12. 3. 16:00–17:00 vesl. střed. Veslařská 181/3, Thu 19. 3. 16:00–17:00 vesl. střed. Veslařská 181/3, Thu 26. 3. 16:00–17:00 vesl. střed. Veslařská 181/3, Thu 2. 4. 16:00–17:00 vesl. střed. Veslařská 181/3, Thu 9. 4. 16:00–17:00 vesl. střed. Veslařská 181/3, Thu 16. 4. 16:00–17:00 vesl. střed. Veslařská 181/3, Thu 23. 4. 16:00–17:00 vesl. střed. Veslařská 181/3, Thu 30. 4. 16:00–17:00 vesl. střed. Veslařská 181/3, Thu 7. 5. 16:00–17:00 vesl. střed. Veslařská 181/3, J. Došla, T. Straková - Prerequisites
- The course is geared for the long-term education only.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives
- The main goals of the educational process involve: - the improvement of the locomotive abilities and fitness - the impact on the positive approach towards sports activities considered as the protection against conflicts, civilization diseases and stress - the support of students healthy lifestyle Climbing without a rope and limited to very short climbs. It focuses on improvement of climbing techniques and strenght.
- Syllabus
- History of bouldering Equipment Kinds of climbing positions, balance and move on the climging wall Technique and fitness training Building students own climbs
- Literature
- VOMÁČKO, Ladislav and Soňa BOŠTÍKOVÁ. Lezení na umělých stěnách : bouldering a obtížnost, bezpečné lezení, trénink, jak s dětmi. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 127 s. ISBN 8024704064. info
- PROCHÁZKA, Vladimír. Základy horolezectví. 1. vyd. Praha: Olympia, 1975, 212 s. URL info
- WINTER, Stefan. Richtig sport-klettern. České Budějovice: Kopp, 2004, 127 pp. ISBN 80-7232-234-6. info
- Teaching methods
- Practical exercises. Group methods.
- Assessment methods
- - exercise, credit - the credit is given to students for the attendance - 3classes can be misses and there is no need of any apology - the substitution of more absence sis not allowed
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
- Teacher's information
- http://fsps.muni.cz/struktura/katedry/ksa
- Enrolment Statistics (Spring 2015, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/spring2015/c934