FSpS:bp961 Psychomotorics - Informace o předmětu
bp961 Psychomotorics
Fakulta sportovních studiípodzim 2011
- Rozsah
- 0/1. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- bp961/s1: Čt 8:50–9:35 E34/118 - pohybová tělocvična, D. Heiland Trávníková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Animátor sportovních aktivit (program FSpS, B-FY)
- Animátor sportovních aktivit (program FSpS, B-MA)
- Animátor sportovních aktivit (program FSpS, B-TV)
- Aplikovaná sportovní edukace bezpečnostních složek (program FSpS, N-TV)
- Fyzioterapie (program FSpS, B-SZ) (2)
- Management sportu (program FSpS, B-TV)
- Management sportu (program FSpS, B-TV, směr Management cestovního ruchu)
- Management sportu (program FSpS, B-TV, směr Management sportu)
- Management sportu (program FSpS, N-TV)
- Regenerace a výživa ve sportu (program FSpS, B-TV)
- Speciální edukace bezpečnostních složek (program FSpS, B-TV)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Management cestovního ruchu)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Regenerace a výživa ve sportu)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Rozhodčí)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Rozhodčí fotbalu)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Rozhodčí ledního hokeje)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Trenérství)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-FY)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-MA)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV) (2)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Coaching)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Kondiční trenér)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Sportovní edukace)
- Cíle předmětu
- At the end of this course students should be able to:
- interpret the term "psychomotricity" and describe the specific characteristics of psychomotor movement activities
- use the information about the psychomotor scientific discipline and classify it within the system of other disciplines (kinanthropology, pedagogy, psychology, sociology, etics, philosophy)
- understand the experience character of psychomotor activities and games
- understand and practically apply psychomotor game rules
-make a psychomotor lesson plan (including introductory and warm-up activities, activities with specific psychomotor props as well as relaxation activities) and to adapt it for specific needs of a particular target group - Osnova
- Introduction - terms, history, psychomotor props, forms and methods
- Introductory activities - icebreakers
- Warm-up activities
- Psychomotor parachute
- Newspaper sheets
- Joghurt cups
- Sensomotor activities
- Psychomotor balance props and carts
- PET tops
- Relaxation, massage
- Practical presentations
- Literatura
- TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar, Martin SEBERA a Marie BLAHUTKOVÁ. Psychomotorika. Elportál. Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISSN 1802-128X. URL info
- NOVÁČEK, Vojtěch, Eva NOVÁČKOVÁ a Petr ŽŮREK. Psychomotorika. první. Brno: FSpS MU, 2004. URL info
- BLAHUTKOVÁ, Marie. Psychomotorika. první. Brno: Pedagogická fakulta MU Brno, 2003, 92 s. ISBN 80-210-3067-4. info
- BLAHUTKOVA, Marie. Psychomotorika pro každého 2. Sokol. Praha: ČOS - tiskové oddělení, 2002, roč 59, č. 5, s. 11-12. ISSN 0489-6718. info
- ADAMÍROVÁ, Jiřina. Hravá a zábavná výchova pohybem : základy psychomotoriky. Praha: Česká asociace Sport pro všechny, 2000, 68 s. info
- Výukové metody
- Practical seminar
- Metody hodnocení
- -Active participation in lessons
-Practical presentation of 1 psychomotor activity with regard to the specialisation of the course participants (adults, children, seniors, the handicapped = activity suitable for a specific group). - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2011/bp961