C9909 Lukostřelba

Fakulta sportovních studií
podzim 2017
Rozsah
0/2/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Martin Ondra (cvičící)
Jarmila Titzová (pomocník)
Garance
Mgr. Ing. Marek Dostál, Ph.D.
Centrum univerzitního sportu – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Martin Ondra
Dodavatelské pracoviště: Centrum celoživotního vzdělávání – Účelová zařízení – Fakulta sportovních studií
Předpoklady
Předmět se vypisuje pouze v rámci celoživotního vzdělávání.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Hlavním cílem výuky je seznámit studenty se základní technikou střelby z luku tj. správný postoj, míření po šípu, střelba z olympijského reflexního luku. Součástí výuky je seznámení s bezpečností na střelnici, protažení a rozcvičení s lukem, posilovací a kompenzační cviky vhodné pro lukostřelce.
Výstupy z učení
Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen samostatné střelby z luku a kompenzačních cvičení.
Osnova
  • Bezpečnost. Technické aspekty reflexního luku a šípů. Rozcvičení a rozstřílení, lukostřelecký postoj, úchyt luku a tětivy, správné využití zádových svalů, praktická střelba, kompenzační cvičení. Cviky na posílení, trénink postoje a nejproblematičtějších prvků výstřelové sekvence.
Literatura
    doporučená literatura
  • Online pravidla World Archery, český překlad, Český lukostřelecký svaz, http://cms.czecharchery.cz/www/cl-100/225-pravidla-wa/
  • KEJVAL, Jaroslav. Lukostřelba od A do Z. V Jeseníku: [J. Kejval], 2000
    neurčeno
  • TYLER, Benner a LEE KiSik. V nitru lukostřelce. 1. Vydání, Praha, Mladá fronta, 2016, 256 s. ISBN 978-80-204-4242-0
  • McKINNEY, Rick. Simple Art of Winning. Leo Planning Inc. , 1996
Výukové metody
Praktická cvičení
Metody hodnocení
Cvičení, zápočet – zápočet je studentům udělen za docházku – 2x možná absence bez omluvy – nahrazování dalších absencí nebude umožněno
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2017/C9909