CJVF102 Francouzština pro sociální studia II

Fakulta sociálních studií
podzim 2024
Rozsah
0/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Bc. Klára Hanzlíková (pomocník)
Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Dana Plíšková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Předpoklady
(( FAKULTA ( FSS )&& TYP_STUDIA ( B ))||( OBOR ( MUSFSS )))
Le cours est destiné aux étudiants en licence ayant acquis le niveau B1+ du CECR (pour plus d'informations consulter le site http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp) Les étudiants ayant réussi le cours CJVF101 y ont la priorité d'accès.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 13 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/13, pouze zareg.: 7/13, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/13
Cíle předmětu
L'objectif du cours est d'atteindre le niveau B2 du Cadre européen commun de référence pour les langues (pour plus d'informations voir http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp ) A la fin du cours, l’étudiant peut comprendre le contenu essentiel de sujets concrets ou abstraits dans un texte complexe, y compris une discussion technique dans sa spécialité. Peut s'exprimer de façon claire et détaillée sur une grande gamme de sujets, émettre un avis sur un sujet d’actualité et exposer les avantages et les inconvénients de différentes possibilités. Peut méthodiquement développer une présentation ou une description soulignant les points importants et les détails pertinents. Peut faire une présentation détaillée sur des sujets relatifs à son domaine d’études en développant et justifiant les idées par des points secondaires et des exemples pertinents. Peut développer une argumentation claire, en élargissant et confirmant ses points de vue par des arguments secondaires et des exemples pertinents. Peut enchaîner des arguments avec logique.
Osnova
  • Axe thématique du cours repose sur les sciences sociales, les thèmes concrets seront fixés en fonction de préférences et besoins des participants du cours.
  • Compétences langagières, académiques et autres qui seront développées:
  • rédaction d'emails professionnels
  • rédaction d'essai argumentatif
  • prise de notes
  • discussion
  • raisonnement
  • argumentation (arguments et exemples)
  • techniques d'exposé oral
  • pensée critique
Literatura
  • DUBOST, Matthieu a Catherine TURQUE. Améliorer son expression écrite et orale toutes les clés : les fiches pour acquérir les bons réflexes : plus de 500 exercices corrigés pour s'entraîner! Paris: Ellipses, 2014, 213 stran. ISBN 9782729883959. info
  • GUYOT-CLÉMENT, Christine. Apprendre la langue de l'argumentation : du texte à la dissertation. Paris: Belin, 2012, 239 stran. ISBN 9782701158914. info
  • LARGER, Nicole a Reine MIMRAN. Vocabulaire expliqué du français : niveau intermédiaire : exercices. Niveau intermédiaire. [Paris]: CLE International, 2004, 192 stran. ISBN 2090337214. info
  • POISSON-QUINTON, Sylvie, Reine MIMRAN a Michèle MAHÉO-LE COADIC. Grammaire expliquée du français : niveau intermédiaire : exercices. [Paris]: Cle International, 2003, 224 s. ISBN 2090337044. info
Výukové metody
discussions et débats
lecture et analyse de textes et de vidéos
travail en groupes
le Peer-review et feedback
travail autonome sur la grammaire
Metody hodnocení
Předmět je hodnocen metodou portfoliového hodnocení, jež spočívá ve formativní zpětné vazbě k průběžně odevzdávané práci a dílčích výstupů sestávájících kromě jiného z akademické prezentace odborného tématu a eseje na zvolené odborné téma.
V případě ukončení zápočtem je zátěž snížena o esej.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, jaro 2025.

CJVF102 Francouzština pro sociální studia II

Fakulta sociálních studií
jaro 2025
Rozsah
0/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník)
Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Předpoklady
(( FAKULTA ( FSS )&& TYP_STUDIA ( B ))||( OBOR ( MUSFSS )))
Le cours est destiné aux étudiants en licence ayant acquis le niveau B1+ du CECR (pour plus d'informations consulter le site http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp) Les étudiants ayant réussi le cours CJVF101 y ont la priorité d'accès.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 13 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/13, pouze zareg.: 0/13, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/13
Cíle předmětu
L'objectif du cours est d'atteindre le niveau B2 du Cadre européen commun de référence pour les langues (pour plus d'informations voir http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp ) A la fin du cours, l’étudiant peut comprendre le contenu essentiel de sujets concrets ou abstraits dans un texte complexe, y compris une discussion technique dans sa spécialité. Peut s'exprimer de façon claire et détaillée sur une grande gamme de sujets, émettre un avis sur un sujet d’actualité et exposer les avantages et les inconvénients de différentes possibilités. Peut méthodiquement développer une présentation ou une description soulignant les points importants et les détails pertinents. Peut faire une présentation détaillée sur des sujets relatifs à son domaine d’études en développant et justifiant les idées par des points secondaires et des exemples pertinents. Peut développer une argumentation claire, en élargissant et confirmant ses points de vue par des arguments secondaires et des exemples pertinents. Peut enchaîner des arguments avec logique.
Osnova
  • Axe thématique du cours repose sur les sciences sociales, les thèmes concrets seront fixés en fonction de préférences et besoins des participants du cours.
  • Compétences langagières, académiques et autres qui seront développées:
  • rédaction d'emails professionnels
  • rédaction d'essai argumentatif
  • prise de notes
  • discussion
  • raisonnement
  • argumentation (arguments et exemples)
  • techniques d'exposé oral
  • pensée critique
Literatura
  • DUBOST, Matthieu a Catherine TURQUE. Améliorer son expression écrite et orale toutes les clés : les fiches pour acquérir les bons réflexes : plus de 500 exercices corrigés pour s'entraîner! Paris: Ellipses, 2014, 213 stran. ISBN 9782729883959. info
  • GUYOT-CLÉMENT, Christine. Apprendre la langue de l'argumentation : du texte à la dissertation. Paris: Belin, 2012, 239 stran. ISBN 9782701158914. info
  • LARGER, Nicole a Reine MIMRAN. Vocabulaire expliqué du français : niveau intermédiaire : exercices. Niveau intermédiaire. [Paris]: CLE International, 2004, 192 stran. ISBN 2090337214. info
  • POISSON-QUINTON, Sylvie, Reine MIMRAN a Michèle MAHÉO-LE COADIC. Grammaire expliquée du français : niveau intermédiaire : exercices. [Paris]: Cle International, 2003, 224 s. ISBN 2090337044. info
Výukové metody
discussions et débats
lecture et analyse de textes et de vidéos
travail en groupes
le Peer-review et feedback
travail autonome sur la grammaire
Metody hodnocení
Předmět je hodnocen metodou portfoliového hodnocení, jež spočívá ve formativní zpětné vazbě k průběžně odevzdávané práci a dílčích výstupů sestávájících kromě jiného z akademické prezentace odborného tématu a eseje na zvolené odborné téma.
V případě ukončení zápočtem je zátěž snížena o esej.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024.

CJVF102 Francouzština pro sociální studia II

Fakulta sociálních studií
jaro 2024
Rozsah
0/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník)
Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
St 12:00–13:40 U44
Předpoklady
(( FAKULTA ( FSS )&& TYP_STUDIA ( B ))||( OBOR ( MUSFSS )))
Le cours est destiné aux étudiants en licence ayant acquis le niveau B1+ du CECR (pour plus d'informations consulter le site http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp) Les étudiants ayant réussi le cours CJVF101 y ont la priorité d'accès.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 13 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 7/13, pouze zareg.: 0/13, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/13
Cíle předmětu
L'objectif du cours est d'atteindre le niveau B2 du Cadre européen commun de référence pour les langues (pour plus d'informations voir http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp ) A la fin du cours, l’étudiant peut comprendre le contenu essentiel de sujets concrets ou abstraits dans un texte complexe, y compris une discussion technique dans sa spécialité. Peut s'exprimer de façon claire et détaillée sur une grande gamme de sujets, émettre un avis sur un sujet d’actualité et exposer les avantages et les inconvénients de différentes possibilités. Peut méthodiquement développer une présentation ou une description soulignant les points importants et les détails pertinents. Peut faire une présentation détaillée sur des sujets relatifs à son domaine d’études en développant et justifiant les idées par des points secondaires et des exemples pertinents. Peut développer une argumentation claire, en élargissant et confirmant ses points de vue par des arguments secondaires et des exemples pertinents. Peut enchaîner des arguments avec logique.
Osnova
  • Axe thématique du cours repose sur les sciences sociales, les thèmes concrets seront fixés en fonction de préférences et besoins des participants du cours.
  • Compétences langagières, académiques et autres qui seront développées:
  • rédaction d'emails professionnels
  • rédaction d'essai argumentatif
  • prise de notes
  • discussion
  • raisonnement
  • argumentation (arguments et exemples)
  • techniques d'exposé oral
  • pensée critique
Literatura
  • DUBOST, Matthieu a Catherine TURQUE. Améliorer son expression écrite et orale toutes les clés : les fiches pour acquérir les bons réflexes : plus de 500 exercices corrigés pour s'entraîner! Paris: Ellipses, 2014, 213 stran. ISBN 9782729883959. info
  • GUYOT-CLÉMENT, Christine. Apprendre la langue de l'argumentation : du texte à la dissertation. Paris: Belin, 2012, 239 stran. ISBN 9782701158914. info
  • LARGER, Nicole a Reine MIMRAN. Vocabulaire expliqué du français : niveau intermédiaire : exercices. Niveau intermédiaire. [Paris]: CLE International, 2004, 192 stran. ISBN 2090337214. info
  • POISSON-QUINTON, Sylvie, Reine MIMRAN a Michèle MAHÉO-LE COADIC. Grammaire expliquée du français : niveau intermédiaire : exercices. [Paris]: Cle International, 2003, 224 s. ISBN 2090337044. info
Výukové metody
discussions et débats
lecture et analyse de textes et de vidéos
travail en groupes
le Peer-review et feedback
travail autonome sur la grammaire
Metody hodnocení
Předmět je hodnocen metodou portfoliového hodnocení, jež spočívá ve formativní zpětné vazbě k průběžně odevzdávané práci a dílčích výstupů sestávájících kromě jiného z akademické prezentace odborného tématu a eseje na zvolené odborné téma.
V případě ukončení zápočtem je zátěž snížena o esej.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, podzim 2024, jaro 2025.

CJVF102 Francouzština pro sociální studia II

Fakulta sociálních studií
podzim 2023
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník)
Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Předpoklady
(( FAKULTA ( FSS )&& TYP_STUDIA ( B ))||( OBOR ( MUSFSS )))
Le cours est destiné aux étudiants en licence ayant acquis le niveau B1+ du CECR (pour plus d'informations consulter le site http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp) Les étudiants ayant réussi le cours CJVF101 y ont la priorité d'accès.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 1 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/1, pouze zareg.: 0/1, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/1
Cíle předmětu
L'objectif du cours est d'atteindre le niveau B2 du Cadre européen commun de référence pour les langues (pour plus d'informations voir http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp ) A la fin du cours, l’étudiant peut comprendre le contenu essentiel de sujets concrets ou abstraits dans un texte complexe, y compris une discussion technique dans sa spécialité. Peut s'exprimer de façon claire et détaillée sur une grande gamme de sujets, émettre un avis sur un sujet d’actualité et exposer les avantages et les inconvénients de différentes possibilités. Peut méthodiquement développer une présentation ou une description soulignant les points importants et les détails pertinents. Peut faire une présentation détaillée sur des sujets relatifs à son domaine d’études en développant et justifiant les idées par des points secondaires et des exemples pertinents. Peut développer une argumentation claire, en élargissant et confirmant ses points de vue par des arguments secondaires et des exemples pertinents. Peut enchaîner des arguments avec logique.
Osnova
  • Axe thématique du cours repose sur les sciences sociales, les thèmes concrets seront fixés en fonction de préférences et besoins des participants du cours.
  • Compétences langagières, académiques et autres qui seront développées:
  • rédaction d'emails professionnels
  • rédaction d'essai argumentatif
  • prise de notes
  • discussion
  • raisonnement
  • argumentation (arguments et exemples)
  • techniques d'exposé oral
  • pensée critique
Literatura
  • DUBOST, Matthieu a Catherine TURQUE. Améliorer son expression écrite et orale toutes les clés : les fiches pour acquérir les bons réflexes : plus de 500 exercices corrigés pour s'entraîner! Paris: Ellipses, 2014, 213 stran. ISBN 9782729883959. info
  • GUYOT-CLÉMENT, Christine. Apprendre la langue de l'argumentation : du texte à la dissertation. Paris: Belin, 2012, 239 stran. ISBN 9782701158914. info
  • LARGER, Nicole a Reine MIMRAN. Vocabulaire expliqué du français : niveau intermédiaire : exercices. Niveau intermédiaire. [Paris]: CLE International, 2004, 192 stran. ISBN 2090337214. info
  • POISSON-QUINTON, Sylvie, Reine MIMRAN a Michèle MAHÉO-LE COADIC. Grammaire expliquée du français : niveau intermédiaire : exercices. [Paris]: Cle International, 2003, 224 s. ISBN 2090337044. info
Výukové metody
discussions et débats
lecture et analyse de textes et de vidéos
travail en groupes
le Peer-review et feedback
travail autonome sur la grammaire
Metody hodnocení
Předmět je hodnocen metodou portfoliového hodnocení, jež spočívá ve formativní zpětné vazbě k průběžně odevzdávané práci a dílčích výstupů sestávájících kromě jiného z akademické prezentace odborného tématu a eseje na zvolené odborné téma.
V případě ukončení zápočtem je zátěž snížena o esej.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Informace učitele
Výuka je synchronní, probíhající on-line, pravidelně, každý týden, dle platného rozvrhu na daný semestr pomocí aplikace MS Teams nebo ZOOM. Studenti musí mít k dispozici základní vybavení – počítač nebo tablet, připojení k internetu, kameru a mikrofon. Podrobnější informace v Interaktivní osnově předmětu (Studijní materiály). Studenti obdrží před začátkem výuky email s instrukcemi a příslušným odkazem k výuce.
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.

CJVF102 Francouzština pro sociální studia II

Fakulta sociálních studií
jaro 2023
Rozsah
0/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník)
Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
Út 12:00–13:40 U44
Předpoklady
(( FAKULTA ( FSS )&& TYP_STUDIA ( B ))||( OBOR ( MUSFSS )))
Le cours est destiné aux étudiants en licence ayant acquis le niveau B1+ du CECR (pour plus d'informations consulter le site http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp) Les étudiants ayant réussi le cours CJVF101 y ont la priorité d'accès.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 13 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 6/13, pouze zareg.: 0/13, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/13
Cíle předmětu
L'objectif du cours est d'atteindre le niveau B2 du Cadre européen commun de référence pour les langues (pour plus d'informations voir http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp ) A la fin du cours, l’étudiant peut comprendre le contenu essentiel de sujets concrets ou abstraits dans un texte complexe, y compris une discussion technique dans sa spécialité. Peut s'exprimer de façon claire et détaillée sur une grande gamme de sujets, émettre un avis sur un sujet d’actualité et exposer les avantages et les inconvénients de différentes possibilités. Peut méthodiquement développer une présentation ou une description soulignant les points importants et les détails pertinents. Peut faire une présentation détaillée sur des sujets relatifs à son domaine d’études en développant et justifiant les idées par des points secondaires et des exemples pertinents. Peut développer une argumentation claire, en élargissant et confirmant ses points de vue par des arguments secondaires et des exemples pertinents. Peut enchaîner des arguments avec logique.
Osnova
  • Axe thématique du cours repose sur les sciences sociales, les thèmes concrets seront fixés en fonction de préférences et besoins des participants du cours.
  • Compétences langagières, académiques et autres qui seront développées:
  • rédaction d'emails professionnels
  • rédaction d'essai argumentatif
  • prise de notes
  • discussion
  • raisonnement
  • argumentation (arguments et exemples)
  • techniques d'exposé oral
  • pensée critique
Literatura
  • DUBOST, Matthieu a Catherine TURQUE. Améliorer son expression écrite et orale toutes les clés : les fiches pour acquérir les bons réflexes : plus de 500 exercices corrigés pour s'entraîner! Paris: Ellipses, 2014, 213 stran. ISBN 9782729883959. info
  • GUYOT-CLÉMENT, Christine. Apprendre la langue de l'argumentation : du texte à la dissertation. Paris: Belin, 2012, 239 stran. ISBN 9782701158914. info
  • LARGER, Nicole a Reine MIMRAN. Vocabulaire expliqué du français : niveau intermédiaire : exercices. Niveau intermédiaire. [Paris]: CLE International, 2004, 192 stran. ISBN 2090337214. info
  • POISSON-QUINTON, Sylvie, Reine MIMRAN a Michèle MAHÉO-LE COADIC. Grammaire expliquée du français : niveau intermédiaire : exercices. [Paris]: Cle International, 2003, 224 s. ISBN 2090337044. info
Výukové metody
discussions et débats
lecture et analyse de textes et de vidéos
travail en groupes
le Peer-review et feedback
travail autonome sur la grammaire
Metody hodnocení
Předmět je hodnocen metodou portfoliového hodnocení, jež spočívá ve formativní zpětné vazbě k průběžně odevzdávané práci a dílčích výstupů sestávájících kromě jiného z akademické prezentace odborného tématu a eseje na zvolené odborné téma.
V případě ukončení zápočtem je zátěž snížena o esej.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.

CJVF102 Francouzština pro sociální studia II

Fakulta sociálních studií
podzim 2022
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník)
Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Předpoklady
(( FAKULTA ( FSS )&& TYP_STUDIA ( B ))||( OBOR ( MUSFSS )))
Le cours est destiné aux étudiants en licence ayant acquis le niveau B1+ du CECR (pour plus d'informations consulter le site http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp) Les étudiants ayant réussi le cours CJVF101 y ont la priorité d'accès.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 1 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/1, pouze zareg.: 0/1, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/1
Cíle předmětu
L'objectif du cours est d'atteindre le niveau B2 du Cadre européen commun de référence pour les langues (pour plus d'informations voir http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp ) A la fin du cours, l’étudiant peut comprendre le contenu essentiel de sujets concrets ou abstraits dans un texte complexe, y compris une discussion technique dans sa spécialité. Peut s'exprimer de façon claire et détaillée sur une grande gamme de sujets, émettre un avis sur un sujet d’actualité et exposer les avantages et les inconvénients de différentes possibilités. Peut méthodiquement développer une présentation ou une description soulignant les points importants et les détails pertinents. Peut faire une présentation détaillée sur des sujets relatifs à son domaine d’études en développant et justifiant les idées par des points secondaires et des exemples pertinents. Peut développer une argumentation claire, en élargissant et confirmant ses points de vue par des arguments secondaires et des exemples pertinents. Peut enchaîner des arguments avec logique.
Osnova
  • Axe thématique du cours repose sur les sciences sociales, les thèmes concrets seront fixés en fonction de préférences et besoins des participants du cours.
  • Compétences langagières, académiques et autres qui seront développées:
  • rédaction d'emails professionnels
  • rédaction d'essai argumentatif
  • prise de notes
  • discussion
  • raisonnement
  • argumentation (arguments et exemples)
  • techniques d'exposé oral
  • pensée critique
Literatura
  • DUBOST, Matthieu a Catherine TURQUE. Améliorer son expression écrite et orale toutes les clés : les fiches pour acquérir les bons réflexes : plus de 500 exercices corrigés pour s'entraîner! Paris: Ellipses, 2014, 213 stran. ISBN 9782729883959. info
  • GUYOT-CLÉMENT, Christine. Apprendre la langue de l'argumentation : du texte à la dissertation. Paris: Belin, 2012, 239 stran. ISBN 9782701158914. info
  • LARGER, Nicole a Reine MIMRAN. Vocabulaire expliqué du français : niveau intermédiaire : exercices. Niveau intermédiaire. [Paris]: CLE International, 2004, 192 stran. ISBN 2090337214. info
  • POISSON-QUINTON, Sylvie, Reine MIMRAN a Michèle MAHÉO-LE COADIC. Grammaire expliquée du français : niveau intermédiaire : exercices. [Paris]: Cle International, 2003, 224 s. ISBN 2090337044. info
Výukové metody
discussions et débats
lecture et analyse de textes et de vidéos
travail en groupes
le Peer-review et feedback
travail autonome sur la grammaire
Metody hodnocení
Předmět je hodnocen metodou portfoliového hodnocení, jež spočívá ve formativní zpětné vazbě k průběžně odevzdávané práci a dílčích výstupů sestávájících kromě jiného z akademické prezentace odborného tématu a eseje na zvolené odborné téma.
V případě ukončení zápočtem je zátěž snížena o esej.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Informace učitele
Výuka je synchronní, probíhající on-line, pravidelně, každý týden, dle platného rozvrhu na daný semestr pomocí aplikace MS Teams nebo ZOOM. Studenti musí mít k dispozici základní vybavení – počítač nebo tablet, připojení k internetu, kameru a mikrofon. Podrobnější informace v Interaktivní osnově předmětu (Studijní materiály). Studenti obdrží před začátkem výuky email s instrukcemi a příslušným odkazem k výuce.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.

CJVF102 Francouzština pro sociální studia II

Fakulta sociálních studií
jaro 2022
Rozsah
0/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník)
Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
Út 12:00–13:40 U36
Předpoklady
(( FAKULTA ( FSS )&& TYP_STUDIA ( B ))||( OBOR ( MUSFSS )))
Le cours est destiné aux étudiants en licence ayant acquis le niveau B1+ du CECR (pour plus d'informations consulter le site http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp) Les étudiants ayant réussi le cours CJVF101 y ont la priorité d'accès.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 4/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Cíle předmětu
L'objectif du cours est d'atteindre le niveau B2 du Cadre européen commun de référence pour les langues (pour plus d'informations voir http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp ) A la fin du cours, l’étudiant peut comprendre le contenu essentiel de sujets concrets ou abstraits dans un texte complexe, y compris une discussion technique dans sa spécialité. Peut s'exprimer de façon claire et détaillée sur une grande gamme de sujets, émettre un avis sur un sujet d’actualité et exposer les avantages et les inconvénients de différentes possibilités. Peut méthodiquement développer une présentation ou une description soulignant les points importants et les détails pertinents. Peut faire une présentation détaillée sur des sujets relatifs à son domaine d’études en développant et justifiant les idées par des points secondaires et des exemples pertinents. Peut développer une argumentation claire, en élargissant et confirmant ses points de vue par des arguments secondaires et des exemples pertinents. Peut enchaîner des arguments avec logique.
Osnova
  • Axe thématique du cours repose sur les sciences sociales, les thèmes concrets seront fixés en fonction de préférences et besoins des participants du cours.
  • Compétences langagières, académiques et autres qui seront développées:
  • rédaction d'emails professionnels
  • rédaction d'essai argumentatif
  • prise de notes
  • discussion
  • raisonnement
  • argumentation (arguments et exemples)
  • techniques d'exposé oral
  • pensée critique
Literatura
  • DUBOST, Matthieu a Catherine TURQUE. Améliorer son expression écrite et orale toutes les clés : les fiches pour acquérir les bons réflexes : plus de 500 exercices corrigés pour s'entraîner! Paris: Ellipses, 2014, 213 stran. ISBN 9782729883959. info
  • GUYOT-CLÉMENT, Christine. Apprendre la langue de l'argumentation : du texte à la dissertation. Paris: Belin, 2012, 239 stran. ISBN 9782701158914. info
  • LARGER, Nicole a Reine MIMRAN. Vocabulaire expliqué du français : niveau intermédiaire : exercices. Niveau intermédiaire. [Paris]: CLE International, 2004, 192 stran. ISBN 2090337214. info
  • POISSON-QUINTON, Sylvie, Reine MIMRAN a Michèle MAHÉO-LE COADIC. Grammaire expliquée du français : niveau intermédiaire : exercices. [Paris]: Cle International, 2003, 224 s. ISBN 2090337044. info
Výukové metody
discussions et débats
lecture et analyse de textes et de vidéos
travail en groupes
le Peer-review et feedback
travail autonome sur la grammaire
Metody hodnocení
Předmět je hodnocen metodou portfoliového hodnocení, jež spočívá ve formativní zpětné vazbě k průběžně odevzdávané práci a dílčích výstupů sestávájících kromě jiného z akademické prezentace odborného tématu a eseje na zvolené odborné téma.
V případě ukončení zápočtem je zátěž snížena o esej.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.

CJVF102 Francouzština pro sociální studia II

Fakulta sociálních studií
podzim 2021
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
MgA. Barbora Novotná (pomocník)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník)
Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
St 14:00–15:40 U44
Předpoklady
(( FAKULTA ( FSS )&& TYP_STUDIA ( B ))||( OBOR ( MUSFSS )))
Le cours est destiné aux étudiants en licence ayant acquis le niveau B1+ du CECR (pour plus d'informations consulter le site http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp) Les étudiants ayant réussi le cours CJVF101 y ont la priorité d'accès.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Cíle předmětu
L'objectif du cours est d'atteindre le niveau B2 du Cadre européen commun de référence pour les langues (pour plus d'informations voir http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp ) A la fin du cours, l’étudiant peut comprendre le contenu essentiel de sujets concrets ou abstraits dans un texte complexe, y compris une discussion technique dans sa spécialité. Peut s'exprimer de façon claire et détaillée sur une grande gamme de sujets, émettre un avis sur un sujet d’actualité et exposer les avantages et les inconvénients de différentes possibilités. Peut méthodiquement développer une présentation ou une description soulignant les points importants et les détails pertinents. Peut faire une présentation détaillée sur des sujets relatifs à son domaine d’études en développant et justifiant les idées par des points secondaires et des exemples pertinents. Peut développer une argumentation claire, en élargissant et confirmant ses points de vue par des arguments secondaires et des exemples pertinents. Peut enchaîner des arguments avec logique.
Osnova
  • Axe thématique du cours repose sur les sciences sociales, les thèmes concrets seront fixés en fonction de préférences et besoins des participants du cours.
  • Compétences langagières, académiques et autres qui seront développées:
  • rédaction d'emails professionnels
  • rédaction d'essai argumentatif
  • prise de notes
  • discussion
  • raisonnement
  • argumentation (arguments et exemples)
  • techniques d'exposé oral
  • pensée critique
Literatura
  • DUBOST, Matthieu a Catherine TURQUE. Améliorer son expression écrite et orale toutes les clés : les fiches pour acquérir les bons réflexes : plus de 500 exercices corrigés pour s'entraîner! Paris: Ellipses, 2014, 213 stran. ISBN 9782729883959. info
  • GUYOT-CLÉMENT, Christine. Apprendre la langue de l'argumentation : du texte à la dissertation. Paris: Belin, 2012, 239 stran. ISBN 9782701158914. info
  • LARGER, Nicole a Reine MIMRAN. Vocabulaire expliqué du français : niveau intermédiaire : exercices. Niveau intermédiaire. [Paris]: CLE International, 2004, 192 stran. ISBN 2090337214. info
  • POISSON-QUINTON, Sylvie, Reine MIMRAN a Michèle MAHÉO-LE COADIC. Grammaire expliquée du français : niveau intermédiaire : exercices. [Paris]: Cle International, 2003, 224 s. ISBN 2090337044. info
Výukové metody
discussions et débats
lecture et analyse de textes et de vidéos
travail en groupes
le Peer-review et feedback
travail autonome sur la grammaire
Metody hodnocení
Předmět je hodnocen metodou portfoliového hodnocení, jež spočívá ve formativní zpětné vazbě k průběžně odevzdávané práci a dílčích výstupů sestávájících kromě jiného z akademické prezentace odborného tématu a eseje na zvolené odborné téma.
V případě ukončení zápočtem je zátěž snížena o esej.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Informace učitele
Výuka je synchronní, probíhající on-line, pravidelně, každý týden, dle platného rozvrhu na daný semestr pomocí aplikace MS Teams nebo ZOOM. Studenti musí mít k dispozici základní vybavení – počítač nebo tablet, připojení k internetu, kameru a mikrofon. Podrobnější informace v Interaktivní osnově předmětu (Studijní materiály). Studenti obdrží před začátkem výuky email s instrukcemi a příslušným odkazem k výuce.
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.

CJVF102 Francouzština pro sociální studia II

Fakulta sociálních studií
jaro 2021
Rozsah
0/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Eliška Dudešková (pomocník)
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník)
Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
St 12:00–13:40 U44
Předpoklady
(( FAKULTA ( FSS )&& TYP_STUDIA ( B ))||( OBOR ( MUSFSS )))
Le cours est destiné aux étudiants en licence ayant acquis le niveau B1+ du CECR (pour plus d'informations consulter le site http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp) Les étudiants ayant réussi le cours CJVF101 y ont la priorité d'accès.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Cíle předmětu
L'objectif du cours est d'atteindre le niveau B2 du Cadre européen commun de référence pour les langues (pour plus d'informations voir http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp ) A la fin du cours, l’étudiant peut comprendre le contenu essentiel de sujets concrets ou abstraits dans un texte complexe, y compris une discussion technique dans sa spécialité. Peut s'exprimer de façon claire et détaillée sur une grande gamme de sujets, émettre un avis sur un sujet d’actualité et exposer les avantages et les inconvénients de différentes possibilités. Peut méthodiquement développer une présentation ou une description soulignant les points importants et les détails pertinents. Peut faire une présentation détaillée sur des sujets relatifs à son domaine d’études en développant et justifiant les idées par des points secondaires et des exemples pertinents. Peut développer une argumentation claire, en élargissant et confirmant ses points de vue par des arguments secondaires et des exemples pertinents. Peut enchaîner des arguments avec logique.
Osnova
  • Axe thématique du cours repose sur les sciences sociales, les thèmes concrets seront fixés en fonction de préférences et besoins des participants du cours.
  • Compétences langagières, académiques et autres qui seront développées:
  • rédaction d'emails professionnels
  • rédaction d'essai argumentatif
  • prise de notes
  • discussion
  • raisonnement
  • argumentation (arguments et exemples)
  • techniques d'exposé oral
  • pensée critique
Literatura
  • DUBOST, Matthieu a Catherine TURQUE. Améliorer son expression écrite et orale toutes les clés : les fiches pour acquérir les bons réflexes : plus de 500 exercices corrigés pour s'entraîner! Paris: Ellipses, 2014, 213 stran. ISBN 9782729883959. info
  • GUYOT-CLÉMENT, Christine. Apprendre la langue de l'argumentation : du texte à la dissertation. Paris: Belin, 2012, 239 stran. ISBN 9782701158914. info
  • LARGER, Nicole a Reine MIMRAN. Vocabulaire expliqué du français : niveau intermédiaire : exercices. Niveau intermédiaire. [Paris]: CLE International, 2004, 192 stran. ISBN 2090337214. info
  • POISSON-QUINTON, Sylvie, Reine MIMRAN a Michèle MAHÉO-LE COADIC. Grammaire expliquée du français : niveau intermédiaire : exercices. [Paris]: Cle International, 2003, 224 s. ISBN 2090337044. info
Výukové metody
discussions et débats
lecture et analyse de textes et de vidéos
travail en groupes
le Peer-review et feedback
travail autonome sur la grammaire
Metody hodnocení
Předmět je hodnocen metodou portfoliového hodnocení, jež spočívá ve formativní zpětné vazbě k průběžně odevzdávané práci a dílčích výstupů sestávájících kromě jiného z akademické prezentace odborného tématu a eseje na zvolené odborné téma.
V případě ukončení zápočtem je zátěž snížena o esej.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.

CJVF102 Francouzština pro sociální studia II

Fakulta sociálních studií
podzim 2020
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
MgA. Barbora Novotná (pomocník)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník)
Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
St 16:00–17:40 U36
Předpoklady
(( FAKULTA ( FSS )&& TYP_STUDIA ( B ))||( OBOR ( MUSFSS )))
Le cours est destiné aux étudiants en licence ayant acquis le niveau B1+ du CECR (pour plus d'informations consulter le site http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp) Les étudiants ayant réussi le cours CJVF101 y ont la priorité d'accès.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Cíle předmětu
L'objectif du cours est d'atteindre le niveau B2 du Cadre européen commun de référence pour les langues (pour plus d'informations voir http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp ) A la fin du cours, l’étudiant peut comprendre le contenu essentiel de sujets concrets ou abstraits dans un texte complexe, y compris une discussion technique dans sa spécialité. Peut s'exprimer de façon claire et détaillée sur une grande gamme de sujets, émettre un avis sur un sujet d’actualité et exposer les avantages et les inconvénients de différentes possibilités. Peut méthodiquement développer une présentation ou une description soulignant les points importants et les détails pertinents. Peut faire une présentation détaillée sur des sujets relatifs à son domaine d’études en développant et justifiant les idées par des points secondaires et des exemples pertinents. Peut développer une argumentation claire, en élargissant et confirmant ses points de vue par des arguments secondaires et des exemples pertinents. Peut enchaîner des arguments avec logique.
Osnova
  • Axe thématique du cours repose sur les sciences sociales, les thèmes concrets seront fixés en fonction de préférences et besoins des participants du cours.
  • Compétences langagières, académiques et autres qui seront développées:
  • rédaction d'emails professionnels
  • rédaction d'essai argumentatif
  • prise de notes
  • discussion
  • raisonnement
  • argumentation (arguments et exemples)
  • techniques d'exposé oral
  • pensée critique
Literatura
  • DUBOST, Matthieu a Catherine TURQUE. Améliorer son expression écrite et orale toutes les clés : les fiches pour acquérir les bons réflexes : plus de 500 exercices corrigés pour s'entraîner! Paris: Ellipses, 2014, 213 stran. ISBN 9782729883959. info
  • GUYOT-CLÉMENT, Christine. Apprendre la langue de l'argumentation : du texte à la dissertation. Paris: Belin, 2012, 239 stran. ISBN 9782701158914. info
  • LARGER, Nicole a Reine MIMRAN. Vocabulaire expliqué du français : niveau intermédiaire : exercices. Niveau intermédiaire. [Paris]: CLE International, 2004, 192 stran. ISBN 2090337214. info
  • POISSON-QUINTON, Sylvie, Reine MIMRAN a Michèle MAHÉO-LE COADIC. Grammaire expliquée du français : niveau intermédiaire : exercices. [Paris]: Cle International, 2003, 224 s. ISBN 2090337044. info
Výukové metody
discussions et débats
lecture et analyse de textes et de vidéos
travail en groupes
le Peer-review et feedback
travail autonome sur la grammaire
Metody hodnocení
Předmět je hodnocen metodou portfoliového hodnocení, jež spočívá ve formativní zpětné vazbě k průběžně odevzdávané práci a dílčích výstupů sestávájících kromě jiného z akademické prezentace odborného tématu a eseje na zvolené odborné téma.
V případě ukončení zápočtem je zátěž snížena o esej.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Informace učitele
Výuka je synchronní, probíhající on-line, pravidelně, každý týden, dle platného rozvrhu na daný semestr pomocí aplikace MS Teams nebo ZOOM. Studenti musí mít k dispozici základní vybavení – počítač nebo tablet, připojení k internetu, kameru a mikrofon. Podrobnější informace v Interaktivní osnově předmětu (Studijní materiály). Studenti obdrží před začátkem výuky email s instrukcemi a příslušným odkazem k výuce.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.

CJVF102 Francouzština pro sociální studia II

Fakulta sociálních studií
jaro 2020
Rozsah
0/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
MgA. Barbora Novotná (pomocník)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník)
Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
St 16:00–17:40 U44
Předpoklady
(( FAKULTA ( FSS )&& TYP_STUDIA ( B ))||( OBOR ( MUSFSS )))
Le cours est destiné aux étudiants en licence ayant acquis le niveau B1+ du CECR (pour plus d'informations consulter le site http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp) Les étudiants ayant réussi le cours CJVF101 y ont la priorité d'accès.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Cíle předmětu
L'objectif du cours est d'atteindre le niveau B2 du Cadre européen commun de référence pour les langues (pour plus d'informations voir http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp ) A la fin du cours, l’étudiant peut comprendre le contenu essentiel de sujets concrets ou abstraits dans un texte complexe, y compris une discussion technique dans sa spécialité. Peut s'exprimer de façon claire et détaillée sur une grande gamme de sujets, émettre un avis sur un sujet d’actualité et exposer les avantages et les inconvénients de différentes possibilités. Peut méthodiquement développer une présentation ou une description soulignant les points importants et les détails pertinents. Peut faire une présentation détaillée sur des sujets relatifs à son domaine d’études en développant et justifiant les idées par des points secondaires et des exemples pertinents. Peut développer une argumentation claire, en élargissant et confirmant ses points de vue par des arguments secondaires et des exemples pertinents. Peut enchaîner des arguments avec logique.
Osnova
  • Axe thématique du cours repose sur les sciences sociales, les thèmes concrets seront fixés en fonction de préférences et besoins des participants du cours.
  • Compétences langagières, académiques et autres qui seront développées:
  • rédaction d'emails professionnels
  • rédaction d'essai argumentatif
  • prise de notes
  • discussion
  • raisonnement
  • argumentation (arguments et exemples)
  • techniques d'exposé oral
  • pensée critique
Literatura
  • DUBOST, Matthieu a Catherine TURQUE. Améliorer son expression écrite et orale toutes les clés : les fiches pour acquérir les bons réflexes : plus de 500 exercices corrigés pour s'entraîner! Paris: Ellipses, 2014, 213 stran. ISBN 9782729883959. info
  • GUYOT-CLÉMENT, Christine. Apprendre la langue de l'argumentation : du texte à la dissertation. Paris: Belin, 2012, 239 stran. ISBN 9782701158914. info
  • LARGER, Nicole a Reine MIMRAN. Vocabulaire expliqué du français : niveau intermédiaire : exercices. Niveau intermédiaire. [Paris]: CLE International, 2004, 192 stran. ISBN 2090337214. info
  • POISSON-QUINTON, Sylvie, Reine MIMRAN a Michèle MAHÉO-LE COADIC. Grammaire expliquée du français : niveau intermédiaire : exercices. [Paris]: Cle International, 2003, 224 s. ISBN 2090337044. info
Výukové metody
discussions et débats
lecture et analyse de textes et de vidéos
travail en groupes
le Peer-review et feedback
travail autonome sur la grammaire
Metody hodnocení
Předmět je hodnocen metodou portfoliového hodnocení, jež spočívá ve formativní zpětné vazbě k průběžně odevzdávané práci a dílčích výstupů sestávájících kromě jiného z akademické prezentace odborného tématu a eseje na zvolené odborné téma.
V případě ukončení zápočtem je zátěž snížena o esej.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.

CJVF102 Francouzština pro sociální studia II

Fakulta sociálních studií
podzim 2019
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
MgA. Barbora Novotná (pomocník)
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník)
Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
St 16:00–17:40 U36
Předpoklady
(( FAKULTA ( FSS )&& TYP_STUDIA ( B ))||( OBOR ( MUSFSS )))
Le cours est destiné aux étudiants en licence ayant acquis le niveau B1+ du CECR (pour plus d'informations consulter le site http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp) Les étudiants ayant réussi le cours CJVF101 y ont la priorité d'accès.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Cíle předmětu
L'objectif du cours est d'atteindre le niveau B2 du Cadre européen commun de référence pour les langues (pour plus d'informations voir http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp ) A la fin du cours, l’étudiant peut comprendre le contenu essentiel de sujets concrets ou abstraits dans un texte complexe, y compris une discussion technique dans sa spécialité. Peut s'exprimer de façon claire et détaillée sur une grande gamme de sujets, émettre un avis sur un sujet d’actualité et exposer les avantages et les inconvénients de différentes possibilités. Peut méthodiquement développer une présentation ou une description soulignant les points importants et les détails pertinents. Peut faire une présentation détaillée sur des sujets relatifs à son domaine d’études en développant et justifiant les idées par des points secondaires et des exemples pertinents. Peut développer une argumentation claire, en élargissant et confirmant ses points de vue par des arguments secondaires et des exemples pertinents. Peut enchaîner des arguments avec logique.
Osnova
  • Axe thématique du cours repose sur les sciences sociales, les thèmes concrets seront fixés en fonction de préférences et besoins des participants du cours.
  • Compétences langagières, académiques et autres qui seront développées:
  • rédaction d'emails professionnels
  • rédaction d'essai argumentatif
  • prise de notes
  • discussion
  • raisonnement
  • argumentation (arguments et exemples)
  • techniques d'exposé oral
  • pensée critique
Literatura
  • DUBOST, Matthieu a Catherine TURQUE. Améliorer son expression écrite et orale toutes les clés : les fiches pour acquérir les bons réflexes : plus de 500 exercices corrigés pour s'entraîner! Paris: Ellipses, 2014, 213 stran. ISBN 9782729883959. info
  • GUYOT-CLÉMENT, Christine. Apprendre la langue de l'argumentation : du texte à la dissertation. Paris: Belin, 2012, 239 stran. ISBN 9782701158914. info
  • LARGER, Nicole a Reine MIMRAN. Vocabulaire expliqué du français : niveau intermédiaire : exercices. Niveau intermédiaire. [Paris]: CLE International, 2004, 192 stran. ISBN 2090337214. info
  • POISSON-QUINTON, Sylvie, Reine MIMRAN a Michèle MAHÉO-LE COADIC. Grammaire expliquée du français : niveau intermédiaire : exercices. [Paris]: Cle International, 2003, 224 s. ISBN 2090337044. info
Výukové metody
discussions et débats
lecture et analyse de textes et de vidéos
travail en groupes
le Peer-review et feedback
travail autonome sur la grammaire
Metody hodnocení
Předmět je hodnocen metodou portfoliového hodnocení, jež spočívá ve formativní zpětné vazbě k průběžně odevzdávané práci a dílčích výstupů sestávájících kromě jiného z akademické prezentace odborného tématu a eseje na zvolené odborné téma.
V případě ukončení zápočtem je zátěž snížena o esej.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.

CJVF102 Francouzština pro sociální studia II

Fakulta sociálních studií
jaro 2019
Rozsah
0/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
MgA. Barbora Novotná (pomocník)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník)
Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
St 12:00–13:40 U44
Předpoklady
(( FAKULTA ( FSS )&& TYP_STUDIA ( B ))||( OBOR ( MUSFSS )))
Le cours est destiné aux étudiants en licence ayant acquis le niveau B1+ du CECR (pour plus d'informations consulter le site http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp) Les étudiants ayant réussi le cours CJVF101 y ont la priorité d'accès.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Cíle předmětu
L'objectif du cours est d'atteindre le niveau B2 du Cadre européen commun de référence pour les langues (pour plus d'informations voir http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp ) A la fin du cours, l’étudiant peut comprendre le contenu essentiel de sujets concrets ou abstraits dans un texte complexe, y compris une discussion technique dans sa spécialité. Peut s'exprimer de façon claire et détaillée sur une grande gamme de sujets, émettre un avis sur un sujet d’actualité et exposer les avantages et les inconvénients de différentes possibilités. Peut méthodiquement développer une présentation ou une description soulignant les points importants et les détails pertinents. Peut faire une présentation détaillée sur des sujets relatifs à son domaine d’études en développant et justifiant les idées par des points secondaires et des exemples pertinents. Peut développer une argumentation claire, en élargissant et confirmant ses points de vue par des arguments secondaires et des exemples pertinents. Peut enchaîner des arguments avec logique.
Osnova
  • Axe thématique du cours repose sur les sciences sociales, les thèmes concrets seront fixés en fonction de préférences et besoins des participants du cours.
  • Compétences langagières, académiques et autres qui seront développées:
  • rédaction d'emails professionnels
  • rédaction d'essai argumentatif
  • prise de notes
  • discussion
  • raisonnement
  • argumentation (arguments et exemples)
  • techniques d'exposé oral
  • pensée critique
Literatura
  • DUBOST, Matthieu a Catherine TURQUE. Améliorer son expression écrite et orale toutes les clés : les fiches pour acquérir les bons réflexes : plus de 500 exercices corrigés pour s'entraîner! Paris: Ellipses, 2014, 213 stran. ISBN 9782729883959. info
  • GUYOT-CLÉMENT, Christine. Apprendre la langue de l'argumentation : du texte à la dissertation. Paris: Belin, 2012, 239 stran. ISBN 9782701158914. info
  • LARGER, Nicole a Reine MIMRAN. Vocabulaire expliqué du français : niveau intermédiaire : exercices. Niveau intermédiaire. [Paris]: CLE International, 2004, 192 stran. ISBN 2090337214. info
  • POISSON-QUINTON, Sylvie, Reine MIMRAN a Michèle MAHÉO-LE COADIC. Grammaire expliquée du français : niveau intermédiaire : exercices. [Paris]: Cle International, 2003, 224 s. ISBN 2090337044. info
Výukové metody
discussions et débats
lecture et analyse de textes et de vidéos
travail en groupes
le Peer-review et feedback
travail autonome sur la grammaire
Metody hodnocení
Předmět je hodnocen metodou portfoliového hodnocení, jež spočívá ve formativní zpětné vazbě k průběžně odevzdávané práci a dílčích výstupů sestávájících kromě jiného z akademické prezentace odborného tématu a eseje na zvolené odborné téma.
V případě ukončení zápočtem je zátěž snížena o esej.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.

CJVF102 Francouzština pro sociální studia II

Fakulta sociálních studií
podzim 2018
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník)
Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
St 16:00–17:40 U36
Předpoklady
(( FAKULTA ( FSS )&& TYP_STUDIA ( B ))||( OBOR ( MUSFSS )))
Le cours est destiné aux étudiants en licence ayant acquis le niveau B1+ du CECR (pour plus d'informations consulter le site http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp) Les étudiants ayant réussi le cours CJVF101 y ont la priorité d'accès.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Cíle předmětu
L'objectif du cours est d'atteindre le niveau B2 du Cadre européen commun de référence pour les langues (pour plus d'informations voir http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp ) A la fin du cours, l’étudiant peut comprendre le contenu essentiel de sujets concrets ou abstraits dans un texte complexe, y compris une discussion technique dans sa spécialité. Peut s'exprimer de façon claire et détaillée sur une grande gamme de sujets, émettre un avis sur un sujet d’actualité et exposer les avantages et les inconvénients de différentes possibilités. Peut méthodiquement développer une présentation ou une description soulignant les points importants et les détails pertinents. Peut faire une présentation détaillée sur des sujets relatifs à son domaine d’études en développant et justifiant les idées par des points secondaires et des exemples pertinents. Peut développer une argumentation claire, en élargissant et confirmant ses points de vue par des arguments secondaires et des exemples pertinents. Peut enchaîner des arguments avec logique.
Osnova
  • Axe thématique du cours repose sur les sciences sociales, les thèmes concrets seront fixés en fonction de préférences et besoins des participants du cours.
  • Compétences langagières, académiques et autres qui seront développées:
  • rédaction d'emails professionnels
  • rédaction d'essai argumentatif
  • prise de notes
  • discussion
  • raisonnement
  • argumentation (arguments et exemples)
  • techniques d'exposé oral
  • pensée critique
Literatura
  • DUBOST, Matthieu a Catherine TURQUE. Améliorer son expression écrite et orale toutes les clés : les fiches pour acquérir les bons réflexes : plus de 500 exercices corrigés pour s'entraîner! Paris: Ellipses, 2014, 213 stran. ISBN 9782729883959. info
  • GUYOT-CLÉMENT, Christine. Apprendre la langue de l'argumentation : du texte à la dissertation. Paris: Belin, 2012, 239 stran. ISBN 9782701158914. info
  • LARGER, Nicole a Reine MIMRAN. Vocabulaire expliqué du français : niveau intermédiaire : exercices. Niveau intermédiaire. [Paris]: CLE International, 2004, 192 stran. ISBN 2090337214. info
  • POISSON-QUINTON, Sylvie, Reine MIMRAN a Michèle MAHÉO-LE COADIC. Grammaire expliquée du français : niveau intermédiaire : exercices. [Paris]: Cle International, 2003, 224 s. ISBN 2090337044. info
Výukové metody
discussions et débats
lecture et analyse de textes et de vidéos
travail en groupes
le Peer-review et feedback
travail autonome sur la grammaire
Metody hodnocení
Předmět je hodnocen metodou portfoliového hodnocení, jež spočívá ve formativní zpětné vazbě k průběžně odevzdávané práci a dílčích výstupů sestávájících kromě jiného z akademické prezentace odborného tématu a eseje na zvolené odborné téma.
V případě ukončení zápočtem je zátěž snížena o esej.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.

CJVF102 Francouzština pro sociální studia II

Fakulta sociálních studií
jaro 2018
Rozsah
0/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník)
Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
St 11:30–13:00 U36
Předpoklady
(( FAKULTA ( FSS )&& TYP_STUDIA ( B ))||( OBOR ( MUSFSS )))
Le cours est destiné aux étudiants en licence ayant acquis le niveau B1+ du CECR (pour plus d'informations consulter le site http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp) Les étudiants ayant réussi le cours CJVF101 y ont la priorité d'accès.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Cíle předmětu
L'objectif du cours est d'atteindre le niveau B2 du Cadre européen commun de référence pour les langues (pour plus d'informations voir http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp ) A la fin du cours, l’étudiant peut comprendre le contenu essentiel de sujets concrets ou abstraits dans un texte complexe, y compris une discussion technique dans sa spécialité. Peut s'exprimer de façon claire et détaillée sur une grande gamme de sujets, émettre un avis sur un sujet d’actualité et exposer les avantages et les inconvénients de différentes possibilités. Peut méthodiquement développer une présentation ou une description soulignant les points importants et les détails pertinents. Peut faire une présentation détaillée sur des sujets relatifs à son domaine d’études en développant et justifiant les idées par des points secondaires et des exemples pertinents. Peut développer une argumentation claire, en élargissant et confirmant ses points de vue par des arguments secondaires et des exemples pertinents. Peut enchaîner des arguments avec logique.
Osnova
  • Axe thématique du cours repose sur les sciences sociales, les thèmes concrets seront fixés en fonction de préférences et besoins des participants du cours.
  • Compétences langagières, académiques et autres qui seront développées:
  • rédaction d'emails professionnels
  • rédaction d'essai argumentatif
  • prise de notes
  • discussion
  • raisonnement
  • argumentation (arguments et exemples)
  • techniques d'exposé oral
  • pensée critique
Literatura
  • DUBOST, Matthieu a Catherine TURQUE. Améliorer son expression écrite et orale toutes les clés : les fiches pour acquérir les bons réflexes : plus de 500 exercices corrigés pour s'entraîner! Paris: Ellipses, 2014, 213 stran. ISBN 9782729883959. info
  • GUYOT-CLÉMENT, Christine. Apprendre la langue de l'argumentation : du texte à la dissertation. Paris: Belin, 2012, 239 stran. ISBN 9782701158914. info
  • LARGER, Nicole a Reine MIMRAN. Vocabulaire expliqué du français : niveau intermédiaire : exercices. Niveau intermédiaire. [Paris]: CLE International, 2004, 192 stran. ISBN 2090337214. info
  • POISSON-QUINTON, Sylvie, Reine MIMRAN a Michèle MAHÉO-LE COADIC. Grammaire expliquée du français : niveau intermédiaire : exercices. [Paris]: Cle International, 2003, 224 s. ISBN 2090337044. info
Výukové metody
discussions et débats
lecture et analyse de textes et de vidéos
travail en groupes
le Peer-review et feedback
travail autonome sur la grammaire
Metody hodnocení
Předmět je hodnocen metodou portfoliového hodnocení, jež spočívá ve formativní zpětné vazbě k průběžně odevzdávané práci a dílčích výstupů sestávájících kromě jiného z akademické prezentace odborného tématu a eseje na zvolené odborné téma.
V případě ukončení zápočtem je zátěž snížena o esej.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, podzim 2017, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.

CJVF102 Francouzština pro sociální studia II

Fakulta sociálních studií
podzim 2017
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník)
Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
St 15:15–16:45 U36
Předpoklady
(( FAKULTA ( FSS )&& TYP_STUDIA ( B ))||( OBOR ( MUSFSS )))
Le cours est destiné aux étudiants en licence ayant acquis le niveau B1+ du CECR (pour plus d'informations consulter le site http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp) Les étudiants ayant réussi le cours CJVF101 y ont la priorité d'accès.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Cíle předmětu
L'objectif du cours est d'atteindre le niveau B2 du Cadre européen commun de référence pour les langues (pour plus d'informations voir http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp ) A la fin du cours, l’étudiant peut comprendre le contenu essentiel de sujets concrets ou abstraits dans un texte complexe, y compris une discussion technique dans sa spécialité. Peut s'exprimer de façon claire et détaillée sur une grande gamme de sujets, émettre un avis sur un sujet d’actualité et exposer les avantages et les inconvénients de différentes possibilités. Peut méthodiquement développer une présentation ou une description soulignant les points importants et les détails pertinents. Peut faire une présentation détaillée sur des sujets relatifs à son domaine d’études en développant et justifiant les idées par des points secondaires et des exemples pertinents. Peut développer une argumentation claire, en élargissant et confirmant ses points de vue par des arguments secondaires et des exemples pertinents. Peut enchaîner des arguments avec logique.
Osnova
  • Axe thématique du cours repose sur les sciences sociales, les thèmes concrets seront fixés en fonction de préférences et besoins des participants du cours.
  • Compétences langagières, académiques et autres qui seront développées:
  • rédaction d'emails professionnels
  • rédaction d'essai argumentatif
  • prise de notes
  • discussion
  • raisonnement
  • argumentation (arguments et exemples)
  • techniques d'exposé oral
  • pensée critique
Literatura
  • DUBOST, Matthieu a Catherine TURQUE. Améliorer son expression écrite et orale toutes les clés : les fiches pour acquérir les bons réflexes : plus de 500 exercices corrigés pour s'entraîner! Paris: Ellipses, 2014, 213 stran. ISBN 9782729883959. info
  • GUYOT-CLÉMENT, Christine. Apprendre la langue de l'argumentation : du texte à la dissertation. Paris: Belin, 2012, 239 stran. ISBN 9782701158914. info
  • LARGER, Nicole a Reine MIMRAN. Vocabulaire expliqué du français : niveau intermédiaire : exercices. Niveau intermédiaire. [Paris]: CLE International, 2004, 192 stran. ISBN 2090337214. info
  • POISSON-QUINTON, Sylvie, Reine MIMRAN a Michèle MAHÉO-LE COADIC. Grammaire expliquée du français : niveau intermédiaire : exercices. [Paris]: Cle International, 2003, 224 s. ISBN 2090337044. info
Výukové metody
discussions et débats
lecture et analyse de textes et de vidéos
travail en groupes
le Peer-review et feedback
travail autonome sur la grammaire
Metody hodnocení
Předmět je hodnocen metodou portfoliového hodnocení, jež spočívá ve formativní zpětné vazbě k průběžně odevzdávané práci a dílčích výstupů sestávájících kromě jiného z akademické prezentace odborného tématu a eseje na zvolené odborné téma.
V případě ukončení zápočtem je zátěž snížena o esej.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.

CJVF102 Francouzština pro sociální studia II

Fakulta sociálních studií
jaro 2017
Rozsah
0/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Filip Hanzelka (pomocník)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník)
Garance
Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
St 9:45–11:15 U36
Předpoklady
(( FAKULTA ( FSS )&& TYP_STUDIA ( B ))||( OBOR ( MUSFSS )))
Le cours est destiné aux étudiants en licence ayant acquis le niveau B1+ du CECR (pour plus d'informations consulter le site http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp) Les étudiants ayant réussi le cours CJVF101 y ont la priorité d'accès.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Cíle předmětu
L'objectif du cours est d'atteindre le niveau B2 du Cadre européen commun de référence pour les langues (pour plus d'informations voir http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadre1_FR.asp ) A la fin du cours, l’étudiant peut comprendre le contenu essentiel de sujets concrets ou abstraits dans un texte complexe, y compris une discussion technique dans sa spécialité. Peut s'exprimer de façon claire et détaillée sur une grande gamme de sujets, émettre un avis sur un sujet d’actualité et exposer les avantages et les inconvénients de différentes possibilités. Peut méthodiquement développer une présentation ou une description soulignant les points importants et les détails pertinents. Peut faire une présentation détaillée sur des sujets relatifs à son domaine d’études en développant et justifiant les idées par des points secondaires et des exemples pertinents. Peut développer une argumentation claire, en élargissant et confirmant ses points de vue par des arguments secondaires et des exemples pertinents. Peut enchaîner des arguments avec logique.
Osnova
  • Axe thématique du cours:
  • Migrations et citoyenneté
  • Sécurité et défense
  • Énergie
  • Santé/environnement
  • Économie
  • Espace
Literatura
  • LARGER, Nicole a Reine MIMRAN. Vocabulaire expliqué du français : niveau intermédiaire : exercices. Niveau intermédiaire. [Paris]: CLE International, 2004, 192 stran. ISBN 2090337214. info
  • POISSON-QUINTON, Sylvie, Reine MIMRAN a Michèle MAHÉO-LE COADIC. Grammaire expliquée du français : niveau intermédiaire : exercices. [Paris]: Cle International, 2003, 224 s. ISBN 2090337044. info
Výukové metody
lecture et analyse de textes
discussions et débats
travail en groupes
le Peer-review
travail autonome sur la grammaire
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zkouškou, jež sestává z akademické prezentace odborného tématu z vlastního oboru, odevzdání eseje na určené či vlastní téma vztahující se k probíraným okruhům a odevzdání písemného shrnutí přednášky v podobě videonahrávky o délce 5-8 min. V případě ukončení zápočtem je zátěž snížena o esej.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k periodicitě výuky: pouze v jarním semestru.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.