ZUR596 Psychologie médií

Fakulta sociálních studií
podzim 2016
Rozsah
2/0. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Anna Ševčíková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Kateřina Škařupová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lukas Blinka, PhD. (cvičící)
Garance
Mgr. Lukas Blinka, PhD.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky - Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky - Fakulta sociálních studií
Rozvrh
St 11:30–13:00 Studio 527
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Mediální psychologie jako obor. Témata, paradigmata, historie vývoje, současný stav. Metodologie mediální psychologie. Proč média používáme? Motivace. Individuální rozdíly v účincích médií. Kontextuální model mediálních účinků. Média a emoce. Média a kognitivní schopnosti. Stáváme se chytřejšími, nebo hloupneme? Média a přesvědčování. Vliv reklamy. Pozornost. Média a zobrazované násilí. Vede k větší agresivitě konzumentů? Média a sex, pornografie, erotika, sexting. Nadměrné užívání médií. Může vést k závislosti? Zobrazování rasy, etnicity a pohlaví v médiích. Stereotypy. Děti a média. Specifika online komunikace. Média a zdraví. Vynořující se témata.
Literatura
    povinná literatura
  • GILES, David. Psychologie médií. Translated by Helena Šolcová. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012. 185 s. ISBN 9788024739212. info
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2015, podzim 2018.