ZURn6217 Mediální plánování a programové strategie

Fakulta sociálních studií
podzim 2024
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Jana Jedličková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. et Mgr. Jana Jedličková, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Boris Rafailov, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Předpoklady
Absolvent bakalářského stupně oboru Mediální studia.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je prezentovat základní koncepty mediálního plánování se zaměřením na programové a dramaturgické strategie audiovizuálních a tištěných médií, auditivních médií a kulturních festivalů a přehlídek. Studující budou seznámeni jak se zmíněnými koncepty a základním pojmoslovím, tak s praktickými podobami programování a dramaturgie v kulturních a kreativních průmyslech.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- charakterizovat strategie denního i dlouhodobého programového plánování,
- kategorizovat praktickou terminologii v běžném televizním provozu např.denní vysílací plán, programové schéma, mediální kalendář atp.
- vypracovávat dramaturgické posudky, kreativní zadání i analytické reporty
- uspět ve výběrových řízeních mediálních institucí
Osnova
  • 1. K čemu je programování a kurátorská činnost v médiích?
  • 2. Mediální formy a podoby médií v 21. století
  • 3. Média a divácká obec
  • 4. Mediální obsahy
  • 5. Programové strategie a kurátorství obsahu
  • 6. Filmové festivaly
  • 7. Auditivní obsahy a jejich kurace
  • 8. Televize a rozhlas - programování a broadcasting
  • 9. Kurace digitálních médií
  • 10. Online televize a programování
Literatura
    povinná literatura
  • • TYLER-EASTMAN, Susan and FERGUSON, Dougles. Media Programming: Strategies and Practices. 9th edition. Wadsworth Publishing, 2012. pp. 496. Wadsworth Publishing; 9 edition, ISBN-13: 978-1111344474
    doporučená literatura
  • Behavioural targetingan online analysis for efficient media planning? Edited by Alice Klever. Hamburg [Germany]: Diplomica Verlag, 2009, 78 p. ISBN 9783836624053. info
  • KATZ, Helen E. The media handbook : a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 3rd ed. Mahwah, N.J.: L. Erlbaum Associates, 2007, xvii, 189. ISBN 9780805857184. URL info
  • PEREBINOSSOFF, Philippe, Lynne S. GROSS a Edwin T. VANE. Programming for TV, radio, and the Internet : strategy, development, and evaluation. Edited by Brian Gross. 2nd ed. Boston: Focal Press, 2005, xx, 324. ISBN 0240806824. URL info
  • SCHULTZ, Brad. Sports media : planning, production, and reporting. 2nd ed. Oxford: Focal, 2005, xx, 281. ISBN 0240807324. info
  • SISSORS, Jack Zanville a Roger B. BARON. Advertising media planning. 6th ed. New York: McGraw-Hill, 2002, xviii, 445. ISBN 0844215635. info
  • ROSSITER, John R. a Peter J. DANAHER. Advanced media planning. New York: Springer Science+Business Media, 1998, xiii, 111. ISBN 9780792382188. info
  • SURMANEK, Jim. Media planning : a practical guide. 3rd ed. Lincolnwood, Ill., USA: NTC Business Books, 1996, xii, 209. ISBN 0844235121. URL info
  • GOODRICH, William B. a Jack Zanville SISSORS. Media planning workbook : with discussions and problems. 5th ed. Lincolnwood, IL: NTC Business Books, 1996, xiii, 206. ISBN 0844235024. URL info
  • DONNELLY, W. J. Planning media :strategy and imagination. 1st ed. Upper Saddle River: Prentice Hall, 1996, 333 s. ISBN 0-13-567835-8. info
  • VANE, Edwin T. Programming for TV, radio, and cable. Edited by Lynne S. Gross. Boston: Focal Press, 1994, xiv, 258. ISBN 0240801288. URL info
Výukové metody
přednáška, seminář, četba, skupinová práce, oral presentation
Metody hodnocení
docházka (max 3 absence), analýza výstupů ze skupinové práce (hodnocení prezentací), prezentace aktuality z mediálního dění (1x za semestr), vypracování závěrečného projektu (kritéria stanovena v interaktivní osnově kurzu), vypracování 4 handoutů na zadanou četbu
Informace učitele

Kurz je vyučován v češtině.


S výjimkou začátku semestru kurz nebude probíhat online ani nebude online nahráván.

Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, podzim 2023.