FSS:ZUR274 Internetová publicistika - Informace o předmětu
ZUR274 Internetová publicistika I.
Fakulta sociálních studiíjaro 2007
- Rozsah
- 1/1. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Drahomíra Soldánová - Rozvrh
- Út 12:00–13:30 PC54
- Předpoklady
- SMER(DIG)||SMER(ZUR)
Kurz je určen mírně pokročilým a pokročilým studentům, disponujícím základní znalostí publicistických žánrů. Povinností studenta je odevzdávat nejméně jeden či dva publicistické texty týdně (v závislosti na rozsahu), nebo se podílet na editaci materiálu a jeho zpracování redakčním systémem. Udělení zápočtu je podmíněno nejen pravidelnou přispěvatelskou/editorskou činností, ale i praktickým zvládnutím přinejmenším třech publicistických žánrů. Podmínkou přijetí do kurzu je předložení dvou publicistických textů (žánry: recenze, glosa, sloupek, fejeton, analýza, rozhovor, reportáž); texty zasílete na e-mail vyučujícího, A TO NEJPOZDĚJI DO PRVNÍ NEDĚLE PO ZAČÁTKU SEMESTRU. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HE)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-MS)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-PL)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-PS)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-SO)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-SP)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je nabídnout možnost praktického autorského a edičního tréninku v publicistické tvorbě (a to nikoli v modelové situaci, ale v zavedeném médiu) a současně umožnit praktický kontakt se specifiky internetové žurnalistiky. Studenti v rámci kurzu vytvářejí a pod supervizí vyučujícího sami editují obsah publicistického internetového deníku Sever CZ (http://sever.cz) , kde naplňují sadu žánrových rubrik (úvodník/fejeton, politický komentář, kulturní recenze, rozhovor, komentovaný přehled domácího a zahraničního internetového tisku) a zajišťují spolupráci s případnými externími spolupracovníky. Ediční dramaturgii média určují sami studenti. Publicistický internetový časopis Sever CZ (http://sever.cz) vznikl v roce 1998 a je vedle Halasu nejstarším ze studentských projektů, existujících v těsném vztahu s Katedrou mediálních studií a žurnalistiky FSS MU. Během sedmi let jeho existence s ním více či méně intenzivně spolupracovalo několik desítek zdejších studentů, kteří do něj přispěli necelými dvěma tisíci texty. V letech 1998 a 1999 Sever CZ ve spolupráci s katedrou podílel na vydávání Elektronického deníku LFŠ a Filmových listů na Letní filmové škole v Uherském Hradišti; v letech 1999 a 2000 získal coby kolektivní projekt cenu A. Heinricha, udělovanou Syndikátem českých novinářů a FSS MU.
- Metody hodnocení
- Probíhá jednou týdně formou semináře, beroucího na sebe podobu redakční porady. K získání zápočtu je nutno odevzdat 12 publicistických textů přinejmenším třech publicistických žánrů a navíc jednu publicistickou recenzi beletristické knihy. Polovina z textů – tedy šest publicistických článků – musí být odevzdána do šestého týdne semestru; ti, kdo do této doby tento počet textů neodevzdají, budou z kurzu vyloučeni.
- Informace učitele
- http://sever.cz
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2007/ZUR274