ZUR366 Grafika v multimédiích

Fakulta sociálních studií
jaro 2010
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Leo Nitče (přednášející)
Mgr. et Mgr. Miroslav Mašek (pomocník)
Mgr. Jana Urbanovská, Ph.D. (pomocník)
Garance
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Rozvrh
Po 14:00–15:40 AVC, St 13:00–16:00 Střižna 531
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/12, pouze zareg.: 0/12
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Hlavní cíle kurzu jsou: porozumění práce s 3D aplikacemi; aplikace 3D grafiky v médiích;
Osnova
  • Vymezení nástrojů pro tvorbu grafiky pro média; základní pojmy: vektor, polygon, plug-in, vrstva, mash, bazierova křivka. seznámení se s hystorickým vývojem a budoucností grafiky; základní pojmy: ENIAC, apple, commodore, PC, hologram. seznámení se s principy grafiky v médiích; základní pojmy: produkce, postprodukce, klíč. osvojení si funkce infografiky a jejich nástrojů; základní pojmy: obraz, ikona, banner, logo. seznámení se s vektory a jejich prací v prostoru; základní pojmy: střih, morphing, částice, 2D efekt, 3D efekt.
Literatura
  • Cortada, James. The Digital Hand: Volume II: How Computers Changed the Work of American Financial, Telecommunications, Media, and Entertainment Industries. 2005. 656 s. ISBN 978-0195165876.
Metody hodnocení
přednáška, diskuse v hodině, skupinové projekty, prezentace odborníků z dané oblasti, domácí úkoly, četba. závěrečný projekt
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018.