ZUR366 Grafika v multimédiích

Fakulta sociálních studií
jaro 2013
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Leo Nitče (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Út 14:00–15:40 Střižna 531
Předpoklady
Předpokladem (výhodou), ale ne nezbytným je absolvování kurzů:
- Audio a Video
- WebTV
- TV dramaturgie
- Web aplikace
Kurz je zaměřen na praktická cvičení, která se ralizují ve střižně a Tv studiu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/12, pouze zareg.: 0/12
Mateřské obory/plány
předmět má 25 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Seznámení s postprodukčními pracemi ve střižně a v digitální režii. Analýza a realizace při propagace pořadů. Tvorba znělek, přechodů, infografiky. Seznámení se s principy designu televizního kanálu.
Osnova
  • - Seznámení se s hystorickým vývojem a budoucností grafiky.
  • - Vymezení nástrojů pro tvorbu televizní grafiky. Zadání projektů.
  • - Druhy mediální grafiky a její specifika (Storyboard).
  • - Seznámení se s principy grafiky v médiích.
  • - Postprodukce a digitální obrazová režie (klíčování).
  • - Funkce infografiky a jejich nástrojů.
  • - Pojmy: obraz, ikona, banner, logo.
  • - Průběžná kontrola projektu.
  • - Práce s morphingem, particles, 2D - 3D efekt.
  • - Odevzádní projektů.
Literatura
  • Cortada, James. The Digital Hand: Volume II: How Computers Changed the Work of American Financial, Telecommunications, Media, and Entertainment Industries. 2005. 656 s. ISBN 978-0195165876.
Metody hodnocení
přednáška, diskuse v hodině, skupinové projekty, prezentace odborníků z dané oblasti, domácí úkoly, četba odborné literatury,závěrečný projekt
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018.