FSS:ZUR294 Editing practice - Course Information
ZUR294 Editing practice
Faculty of Social StudiesSpring 2019
The course is not taught in Spring 2019
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Rudolf Burgr, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Lenka Waschková Císařová, Ph.D.
Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Contact Person: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Supplier department: Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies - Prerequisites (in Czech)
- ZUR130 Introduction to news reporting && ZUR105 Introduction to news reporting
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 10 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/10, only registered: 0/10 - fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 19 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je poskytnout studentům základní orientaci v editorské praxi, nejen v tištěných a online médiích, ale i znalost editorské, produkční a dramaturgické činnosti ve zpravodajství a publicistice v rozhlasu a televizi; zároveň je naučit praktickým dovednostem potřebným v procesu redigování a produkce mediálních obsahů. Předmět seznamuje studenty s procesem redigování a produkce zpravodajství a publicistiky jako uceleným a logickým komplexem činností. Komplexnost předmětu vychází z požadavků aplikační sféry, jak byly zpracovány v analýze trhu práce.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu: zvládat vyhodnocování a třídění informací, umět posuzovat jejich relevanci a distribuovat je k dalšímu zpracování; schopen posuzovat relevanci témat a jejich zařazení do mediální agendy; umět plánovat strukturu a obsah tištěných a online médií a rozhlasových a televizních zpravodajskopublicistických pořadů a relací; schopen samostatně redigovat zpravodajské a publicistické texty; znát základní principy tvorby designu tištěných a online médií; schopen samostatně navrhnout layout a vytvořit novinovou stránku; zvládat základní produkční a dramaturgické činnosti napříč různými mediatypy; schopen zvládnout koordinovat celý proces redigování tištěného, případně online zpravodajského či publicistického titulu, obdobně též televizní či rozhlasové relace.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do problematiky editorské práce a produkčně-dramaturgické činnosti zpravodajství a publicistiky – základní pojmy. 2. Gatekeeping, zpravodajské hodnoty, čtenářská relevance, nastolování témat. 3. Organizace práce v redakci, typologie rolí/funkcí/pozic a úkoly jednotlivých členů redakčního týmu (dle daného mediatypu). 4. Redakční newsroom: architektura, typologie (dle daného mediatypu). 5. Editorský/produkční systém v redakci. 6. Získávání, vyhodnocení a zpracování informací. 7. Plánování obsahu. 8. Editace zpravodajských a publicistických textů. 9. Design (layout) a struktura novin, časopisů a zpravodajských webů. 10. Práce s fotografiemi a grafikou. 11. Specifika editace a produkce zpravodajských a publicistických audiovizuálních pořadů a formátů. 12. Právní a etické aspekty zpracování textu, zvuku a obrazu.
- Teaching methods (in Czech)
- Teoretická příprava (četba), praktická cvičení, skupinové diskuse, prezentace odborníků v oboru, domácí seminární práce, skupinové projekty.
- Assessment methods (in Czech)
- Studenti v průběhu semestru zpracovávají dle zadání min. dva dílčí prakticky orientované písemné úkoly zaměřené na jednotlivé fáze procesu redigování, produkce a dramaturgie zpravodajství či publicistiky a závěrečnou písemnou seminární práci nebo projekt. Zápočet získají za splnění stanovené minimální bodové hranice celkového součtu hodnocení za všechny úkoly.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
- Enrolment Statistics (Spring 2019, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2019/ZUR294