FSS:PSY421 Dynamic Systems Modelling - Course Information
PSY421 Dynamic Systems Modelling
Faculty of Social StudiesAutumn 2004
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Lubomír Kostroň, M.A., CSc. (lecturer)
Ing. Ladislav Lakomý (lecturer) - Guaranteed by
- doc. PhDr. Lubomír Kostroň, M.A., CSc.
Department of Psychology – Faculty of Social Studies
Contact Person: doc. PhDr. Lubomír Kostroň, M.A., CSc. - Timetable
- each even Thursday 10:00–13:30 G111
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/20 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Psychology (programme FF, M-PS)
- Psychology (programme FSS, N-PS)
- Course objectives (in Czech)
- Svět kolem nás tvoří dynamické procesy s nepřehledným řetězením příčin a následků. Chování těchto procesů neumí lidská mysl v celku vnímat a proto je zjednodušujeme na lineární řetězce příčin a následků.
Cílem je trénink schopnosti vnímat dynamiku, převážně pomocí simulačního nástroje Powersim - zmocnit se teorie dynamických systémů jako pracovního nástroje s výrazným heuristickým potenciálem. - Syllabus (in Czech)
- Simulační model "4 akumulace": nalezení nestability, ukryté ve struktuře systému.
- Zobrazování dat: způsob pozorování dat ze simulace rozhodne o tom, co se ze simulace dozvíme.
- Model a simulace dynamiky rozvoje populace.
- Proces modelování - zjednodušení a symbolizace.
- Proces modelování - 7 procesů, subsystémy.
- Tvorba modelu - referenční vzorec chování, mapa aktivit systému.
- Tvorba modelu - strukturní diagram, sestavení procesů proudění, uzavření zpětnovazebních smyček.
- Vystrojení modelu - nečíselná logika flow, hodnoty stocks a konstant, hodnoty grafickým funkcím.
- Testy modelu - vychytání chyb, odolnost modelu.
- Testy modelu - referenční chování, strategie chování.
- Testy modelu - citlivost parametrů, meze platnosti.
- Komunikace výsledků - grafy a tabulky, pojmová schémata , příčinné smyčky, řídící panel.
- Závěrečný seminář: komunikace simulačních výsledků.
- Literature
- Sterman, John, Business Dynamics - Systems Thinking and Modelling for a Complex World, U.S.A.: The McGraw-Hill Companies, 2000, IBSN 0-07-231135-5
- Assessment methods (in Czech)
- Podmínky udělení zápočtu:
1. Zpracování simulačního modelu (ústředním tématem v hodinách bude vývoj modelu, vyjadřující chování účastníků v rozvoji vize města) a komunikace simulačních výsledků v hodinách a na závěrečném semináři (max 70 bodů).
2. Znalostní testy (každý ze tří znalostních testů umožňuje získat 30 bodů).
Zápočet bude udělen za získání minimálně 100 bodů (ze 160 možných). - Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
- Teacher's information
- https://iris.fi.muni.cz/moodle
- Enrolment Statistics (Autumn 2004, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/autumn2004/PSY421