POL256 Teorie politického marketingu

Fakulta sociálních studií
podzim 2007
Rozsah
1/1/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Otto Eibl, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Anna Shavit, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Lubomír Kopeček, Ph.D.
Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Lucie Pospíšilová
Rozvrh
Čt 12:00–13:30 U41
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu Teorie politického marketingu je obeznámit studenty s rozsáhlou problematikou dynamicky se rozvíjející disciplíny politického marketingu. Kurz je rozdělen do několika tematických bloků, ve kterých by se studenti postupně měl seznámit s teoretickým zázemím disciplíny, přičemž důraz bude kladen na rozlišení mezi politickým a ekonomickým marketingem, historií a vývojem disciplíny. Cílem je také odlišit teoretickou a praktickou rovinu disciplíny, proto bude další blok věnován způsobu, jakým jsou organizovány volební kampaně, přes předvolební průzkumy, rozebírání volebního trhu, procesy segmentace voličů, marketingového zacílení, procesu umísťování, vypracování volební strategie, přípravu předvolebních materiálů, organizaci volebního štábu atd. Důraz bude také kladen na rozlišení mezi chápáním a využíváním disciplíny v USA a v Evropě.
Metody hodnocení
Pro ukončení kurzu je nutné v řádném termínu odevzdat seminární práci v rozsahu 10 normostran, odprezentovat seminární úkol a absolvovat písemný test.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2006, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.