ZUR564 Mediální plánování a programové strategie

Fakulta sociálních studií
podzim 2009
Rozsah
1/1. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Jana Kubíčková (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Rozvrh
každé liché pondělí 10:00–13:30 Studio 527
Předpoklady
Volitelný kurz „Mediální plánování a programové strategie“ je určen výhradně studentům magisterského cyklu oboru Mediální studia, kteří jsou absolventy bakalářského studijního programu Mediální studia a žurnalistika, nebo studentům, kteří již absolvovali povinné magisterské mediálně teoretické kurzy. Studenti, kteří nesplňují jednu z podmínek, si budou moci kurz zapsat po dohodě s vyučujícím na základě předběžné domluvy (dle kapacity učebny).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10
Cíle předmětu
Cílem kurzu je prezentovat základní pojmy mediálního marketingu a v teoretické i praktické rovině naučit studenty mediálnímu plánování, které se dnes využívá v celoplošných televizích, rádiích, mediálních i reklamních agenturách. Teoretické znalosti budou aplikovány v praktických cvičeních v podobě reálných dat současného televizního vysílání celoplošných stanic ČT1, Nova a Prima. Na konci tohoto kurzu bude student schopen: charakterizovat strategie denního i dlouhodobého programového plánování, kategorizovat praktickou terminologii v běžném televizním provozu např. denní vysílací plán, programové schéma, mediální kalendář atp., vypracovávat dramaturgické posudky, kreativní zadání i analytické reporty.
Osnova
  • Organizační struktura v médiích - Marketing - On Air, Off Air, PR - Program -Vlastní tvorba, akvizice, archiv, DVP - Obchod Demografie publika - publikum a tvmetry - ostatní výzkumy, mediaresearch atp. Televizní formáty a žánry - upoutávky (mediální obraz, typy) - reklama (mediální zákon) - DVP OAP creative Plánování - strategie plánování - strategie nasazení (scheduling) - software (MIS-TV, Provys) Scheduling a jeho pravidla
Literatura
  • KATZ, Helen E. The media handbook : a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 3rd ed. Mahwah: L. Erlbaum Associates, 2007, xvii, 189. ISBN 9780805857184. info
  • PEREBINOSSOFF, Philippe, Brian GROSS, Lynne S. GROSS a Edwin T. VANE. Programming for TV, radio, and the Internet : strategy, development, and evaluation. 2nd ed. Amsterdam: Focal Press, 2005, xx, 324. ISBN 0240806824. info
  • ROSSITER, John R. a Peter J. DANAHER. Advanced media planning. New York: Springer Science+Business Media, 1998, xiii, 111. ISBN 9780792382188. info
  • SURMANEK, Jim. Media planning : a practical guide. 3rd ed. Lincolnwood, Ill., USA: NTC Business Books, 1996, xii, 209. ISBN 0844235121. info
  • GOODRICH, William B. a Jack Zanville SISSORS. Media planning workbook : with discussions and problems. 5th ed. Lincolnwood, IL: NTC Business Books, 1996, xiii, 206. ISBN 0844235024. info
  • DONNELLY, William J. Planning media : strategy and imagination. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 1996, xvi, 333. ISBN 0135678358. info
  • VANE, Edwin T. Programming for TV, radio, and cable. Edited by Lynne S. Gross. Boston: Focal Press, 1994, xiv, 258. ISBN 0240801288. info
Výukové metody
analýza mediálních produktů, vyhodnocení čtených textů
Metody hodnocení
a) 100% účast na přednáškách
b) Průběžná četba a odevzdané poznámky k zadané četbě
c) Odevzdaná praktická cvičení
d) Závěrečná praktická zkouška z plánování a programových strategií
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2009/ZUR564