FSS:POL550 Public relations - Informace o předmětu
POL550 Praktické politické public relations
Fakulta sociálních studiípodzim 2010
- Rozsah
- 1/1/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Barbora Petrová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Lenka Follerová (pomocník) - Garance
- prof. PhDr. Lubomír Kopeček, Ph.D.
Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Lucie Pospíšilová - Rozvrh
- Po 18:00–19:30 U41
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40
Jiné omezení: Předmět je určen pouze studentům magisterského studia politologie. - Mateřské obory/plány
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, C-CV)
- Mezinárodní vztahy a evropská studia (program FSS, C-CV)
- Politologie (program FSS, C-CV)
- Politologie (program FSS, N-PL)
- Psychologie (program FSS, C-CV)
- Sociální politika a sociální práce (program FSS, C-CV)
- Sociologie (program FSS, C-CV)
- Cíle předmětu
- Na konkrétních příkladech aktuálních trendů a událostí v rychle se rozvíjejícím oboru politické komunikace a politických public relations se studenti naučí uvažovat strategicky, kriticky a v souvislostech o komunikaci a PR ze strany politiků, politických stran a vládních instituci směrem k médiím a voličům. Setkání a aktivní diskuse s odborníky z praxe jim umožní identifikovat, srovnávat a argumentovat o jednotlivých technikách a metodách PR a navrhovat vlastní rešení komunikační strategie pro vybrané instituce.
- Osnova
- 1. základní teoretické koncepty a definice, trendy v oboru, etické problémy PR, 2. Procesy v Public Relations 3. Historie politického PR 4. Nástroje PR, fungovaní PR agentur a konzultantů 5. Vizuální komunikace v politice 6. PR politika, politické strany 7. PR vládních institucí 8. PR veřejných institucí 9. vztah politik vs PR konzultant
- Literatura
- The professionalisation of political communication. Edited by Ralph M. Negrine. Chicago: Intellect Books, 2007, 192 s. ISBN 9781841501598. info
- BYSTROV, Vladimír a Miloš RŮŽIČKA. Firemní komunikace a řízení reputace. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 129 s. ISBN 8021041048. info
- BERNAYS, Edward L. Propaganda. Edited by Mark Crispin Miller. Brooklyn: Ig Publishing, 2005, 168 s. ISBN 0970312598. info
- Comparing political communication : theories, cases, and challenges. Edited by Frank Esser - Barbara Pfetsch. New York: Cambridge University Press, 2004, xvi, 418. ISBN 0521535409. URL info
- Handbook of political communication research. Edited by Lynda Lee Kaid. Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates, 2004, xviii, 541. ISBN 0805837752. URL info
- PLASSER, Fritz a Gunda PLASSER. Global political campaigning : a worldwide analysis of campaign professionals and their practices. Westport, Conn.: Praeger, 2002, xx, 400. ISBN 0275974642. info
- Výukové metody
- přednášky, seminář, řízená diskuse, online diskuse, výzkum v terénu, dílčí praktické úkoly, zpětná vazba,
- Metody hodnocení
- účast na seminářích, aktivity v debátach s hosty a v online diskusi, 4 dílčí úkoly, finalní společná prezentace plánu komunikační strategie
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2010/POL550