ZURn6350 Analýza čtenosti a sledovanosti médií

Fakulta sociálních studií
podzim 2023
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Renata Týmová (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Boris Rafailov, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Pá 24. 11. 10:00–15:40 P21b
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět uvádí studující do problematiky měření a analýzy sledovanosti a čtenosti médií. Cílem předmětu je zmapovat současné praxe v této oblasti, seznámit studující s klíčovými analytickými kategorie a postupy a s dostupnými typy dat.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
orientovat se v aktuálních typech měření sledovanosti českých a evropských médií
získat a interpretovat data o sledovanosti
zohlednit ve své práci silní stránky i limity konkrétních typů měření sledovanosti
Osnova
  • Předmět je vyučován formou jednorázové blokového workshopu, v jehož rámci jsou probírána tato témata:
  • oborové asociace
  • typy mediálních výzkumů, konkrétní výzkumné projekty a jejich specifika
  • tisk: základní metriky a výsledky
  • rádio: základní metriky a výsledky
  • televize: základní metriky a výsledky
Literatura
  • Robinson, M. J. (2017). Television on demand: Curatorial culture and the transformation of TV. Bloomsbury Publishing USA.
Výukové metody
bloková výuka, přednáška / workshop, samostatná domácí práce
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem, který je udělen za přítomnost ve výuce a odevzdání závěrečného úkolu.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2024.