BP506Zk Základy marketingu

Právnická fakulta
podzim 2005
Rozsah
12 hod. přednášek za semestr / 12 hrs of lectures per semester. 6 kr. Ukončení: zk.
Garance
doc. Ing. Jiří Blažek, CSc.
Katedra finančního práva a národního hospodářství – Právnická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Martina Crhová
Rozvrh
Pá 23. 9. 15:05–16:35 136, 16:40–18:10 136, Pá 30. 9. 15:05–16:35 133, 16:40–18:10 133, Pá 14. 10. 15:05–16:35 133, 16:40–18:10 133
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu Základy marketingu je seznámit s podstatou marketingového řízení, základní pojmy a kategoriemi marketingu. Posluchač se rovněž seznámí se základními nástroji, postupy a technikami marketingové analýzy. Nedílnou součástí kurzu, vedle teoretické znalosti, naučit posluchače používat vybrané nástroje v praxi. Posluchač samostatně zpracovává eseje, případně studie apod. a tím získané teoretické znalosti aplikuje na konkrétní problémy v praxi.
Osnova
  • Marketing a trh Základní pojmy a kategorie Tvorba marketingové filozofie Marketingové řízení firmy Informační systém-základ marketingového řízení Marketingový výzkum trhu Tvorba marketingového mixu Výrobek a jeho životní cyklus Cena a cenová strategie firmy Distribuce výrobků Komunikace a stimulování prodeje Organizace marketingového řízení firmy
Literatura
  • Marketing, management :analýza, plánování, realizace a kontrola. Edited by Philip Kotler - Václav Dolanský. 3. dopl. a uprav. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1997, 789 s. ISBN 80-85605-08-2. info
Metody hodnocení
Kurz je ukončen zápočtem a zkouškou. Pro úspěšné vykonání zkoušky je podmínkou splnit písemný test (alespoň do hodnoty E) a obhájit seminární práci (splnění písemné práce alespoň na E)
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2007.