BVOD051p Oborová didaktika - přednáška
Lékařská fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 1/0/0. 15. 1 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející)
MVDr. Halina Matějová (pomocník) - Garance
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- BVVP0422p Výž. v ochr. a p.veř. zdr.II-p && BVED0311p Edukace v práci nutr.ter.-př.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční terapeut (program LF, B-SZ)
- Nutriční terapie (program LF, B-NUT)
- Cíle předmětu
- Oborová didaktika završuje pedagogicko-psychologické vzdělání a připravuje studenty k úspěšnému zvládnutí pedagogické praxe. Didaktika navazuje na obecné pedagogické předměty, avšak zabývá se specifickými problémy vyučování v předmětech s tématikou výživa člověka. Na konci předmětu budou studenti schopni: aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví.
- Výstupy z učení
- Na konci předmětu budou studenti schopni:
- aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví. - Osnova
- Hlavními obsahovými tématy přednášek jsou: Zařazení výživové problematiky do systému vzdělávání. Vzdělávací programy, standardy základního učiva a středoškolské vzdělávání. Příprava učitele na vyučování. Didaktická analýza učiva. Přehled a uplatnění vyučovacích metod. Uplatňování zásad a pravidel při řešení vyučovacích situací. Problematika diagnostiky a hodnocení vědomostí, dovedností a návyků žáků a studentů. Osobnost učitele (lektora) zdravotních předmětů.
- Literatura
- doporučená literatura
- www.rvp.cz
- ASPDEN, William. Practical skills in food science, nutrition and dietetics. Harlow, Essex: Pearson Education Limited, 2011, xv, 515. ISBN 9781408223093. info
- neurčeno
- MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
- SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování :osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- Výukové metody
- přednáška,projekt
- Metody hodnocení
- závěrečný skupinový projekt
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
BVOD051p Oborová didaktika - přednáška
Lékařská fakultapodzim 2023
- Rozsah
- 1/0/0. 15. 1 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející)
MVDr. Halina Matějová (pomocník) - Garance
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Po 18. 9. 13:00–15:50 učebna 27, Po 25. 9. 13:00–15:50 učebna 27, Po 2. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Po 9. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Po 16. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Po 23. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Po 30. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Po 6. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Po 13. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Po 20. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Po 27. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Po 4. 12. 13:00–15:50 učebna 27, Po 11. 12. 13:00–15:50 učebna 27
- Předpoklady
- BVVP0422p Výž. v ochr. a p.veř. zdr.II-p && BVED0311p Edukace v práci nutr.ter.-př.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční terapeut (program LF, B-SZ)
- Nutriční terapie (program LF, B-NUT)
- Cíle předmětu
- Oborová didaktika završuje pedagogicko-psychologické vzdělání a připravuje studenty k úspěšnému zvládnutí pedagogické praxe. Didaktika navazuje na obecné pedagogické předměty, avšak zabývá se specifickými problémy vyučování v předmětech s tématikou výživa člověka. Na konci předmětu budou studenti schopni: aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví.
- Výstupy z učení
- Na konci předmětu budou studenti schopni:
- aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví. - Osnova
- Hlavními obsahovými tématy přednášek jsou: Zařazení výživové problematiky do systému vzdělávání. Vzdělávací programy, standardy základního učiva a středoškolské vzdělávání. Příprava učitele na vyučování. Didaktická analýza učiva. Přehled a uplatnění vyučovacích metod. Uplatňování zásad a pravidel při řešení vyučovacích situací. Problematika diagnostiky a hodnocení vědomostí, dovedností a návyků žáků a studentů. Osobnost učitele (lektora) zdravotních předmětů.
- Literatura
- doporučená literatura
- www.rvp.cz
- ASPDEN, William. Practical skills in food science, nutrition and dietetics. Harlow, Essex: Pearson Education Limited, 2011, xv, 515. ISBN 9781408223093. info
- neurčeno
- MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
- SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování :osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- Výukové metody
- přednáška,projekt
- Metody hodnocení
- závěrečný skupinový projekt
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
BVOD051p Oborová didaktika - přednáška
Lékařská fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 1/0/0. 15. 1 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející)
MVDr. Halina Matějová (pomocník) - Garance
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Po 12. 9. 13:00–15:50 učebna 27, Po 19. 9. 13:00–15:50 učebna 27, Po 26. 9. 13:00–15:50 učebna 27, Po 3. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Po 10. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Po 17. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Po 24. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Po 31. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Po 7. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Po 14. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Po 21. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Po 28. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Po 5. 12. 13:00–15:50 učebna 27
- Předpoklady
- BVVP0422p Výž. v ochr. a p.veř. zdr.II-p && BVED0311p Edukace v práci nutr.ter.-př.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční terapeut (program LF, B-SZ)
- Nutriční terapie (program LF, B-NUT)
- Cíle předmětu
- Oborová didaktika završuje pedagogicko-psychologické vzdělání a připravuje studenty k úspěšnému zvládnutí pedagogické praxe. Didaktika navazuje na obecné pedagogické předměty, avšak zabývá se specifickými problémy vyučování v předmětech s tématikou výživa člověka. Na konci předmětu budou studenti schopni: aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví.
- Výstupy z učení
- Na konci předmětu budou studenti schopni:
- aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví. - Osnova
- Hlavními obsahovými tématy přednášek jsou: Zařazení výživové problematiky do systému vzdělávání. Vzdělávací programy, standardy základního učiva a středoškolské vzdělávání. Příprava učitele na vyučování. Didaktická analýza učiva. Přehled a uplatnění vyučovacích metod. Uplatňování zásad a pravidel při řešení vyučovacích situací. Problematika diagnostiky a hodnocení vědomostí, dovedností a návyků žáků a studentů. Osobnost učitele (lektora) zdravotních předmětů.
- Literatura
- doporučená literatura
- www.rvp.cz
- ASPDEN, William. Practical skills in food science, nutrition and dietetics. Harlow, Essex: Pearson Education Limited, 2011, xv, 515. ISBN 9781408223093. info
- neurčeno
- MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
- SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování :osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- Výukové metody
- přednáška,projekt
- Metody hodnocení
- závěrečný skupinový projekt
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
BVOD051p Oborová didaktika - přednáška
Lékařská fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 1/0/0. 15. 1 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející)
MVDr. Halina Matějová (pomocník) - Garance
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 14. 9. 12:00–14:50 učebna 27, Út 21. 9. 12:00–14:50 učebna 27, Út 5. 10. 12:00–14:50 učebna 27, Út 12. 10. 12:00–14:50 učebna 27, Út 19. 10. 12:00–14:50 učebna 27, Út 26. 10. 12:00–14:50 učebna 27, Út 2. 11. 12:00–14:50 učebna 27, Út 9. 11. 12:00–14:50 učebna 27, Út 16. 11. 12:00–14:50 učebna 27, Út 23. 11. 12:00–14:50 učebna 27, Út 30. 11. 12:00–14:50 učebna 27, Út 7. 12. 12:00–14:50 učebna 27
- Předpoklady
- BVVP0422p Výž. v ochr. a p.veř. zdr.II-p && BVED0311p Edukace v práci nutr.ter.-př.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční terapeut (program LF, B-SZ)
- Nutriční terapie (program LF, B-NUT)
- Cíle předmětu
- Oborová didaktika završuje pedagogicko-psychologické vzdělání a připravuje studenty k úspěšnému zvládnutí pedagogické praxe.Didaktika navazuje na obecné pedagogické předměty, avšak zabývá se specifickými problémy vyučování v předmětech s tématikou výživa člověka.
- Výstupy z učení
- Na konci předmětu budou studenti schopni:
- aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví. - Osnova
- Hlavními obsahovými tématy přednášek jsou: Zařazení výživové problematiky do systému vzdělávání. Vzdělávací programy, standardy základního učiva a středoškolské vzdělávání. Příprava učitele na vyučování. Didaktická analýza učiva. Přehled a uplatnění vyučovacích metod. Uplatňování zásad a pravidel při řešení vyučovacích situací. Problematika diagnostiky a hodnocení vědomostí, dovedností a návyků žáků a studentů. Osobnost učitele (lektora) zdravotních předmětů.
- Literatura
- MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
- SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování :osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- Výukové metody
- přednáška,projekt
- Metody hodnocení
- závěrečný skupinový projekt
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
BVOD051p Oborová didaktika - přednáška
Lékařská fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 1/0/0. 15. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučováno online. - Vyučující
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející)
MVDr. Halina Matějová (pomocník) - Garance
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 12:00–14:50 učebna 27
- Předpoklady
- BVVP0422p Výž. v ochr. a p.veř. zdr.II-p && BVED0311p Edukace v práci nutr.ter.-př.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční terapeut (program LF, B-SZ)
- Nutriční terapie (program LF, B-NUT)
- Cíle předmětu
- Oborová didaktika završuje pedagogicko-psychologické vzdělání a připravuje studenty k úspěšnému zvládnutí pedagogické praxe.Didaktika navazuje na obecné pedagogické předměty, avšak zabývá se specifickými problémy vyučování v předmětech s tématikou výživa člověka. Na konci předmětu budou studenti schopni aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví.
- Výstupy z učení
- Na konci předmětu budou studenti schopni aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví.
- Osnova
- Hlavními obsahovými tématy přednášek jsou: Zařazení výživové problematiky do systému vzdělávání. Vzdělávací programy, standardy základního učiva a středoškolské vzdělávání. Příprava učitele na vyučování. Didaktická analýza učiva. Přehled a uplatnění vyučovacích metod. Uplatňování zásad a pravidel při řešení vyučovacích situací. Problematika diagnostiky a hodnocení vědomostí, dovedností a návyků žáků a studentů. Osobnost učitele (lektora) zdravotních předmětů.
- Literatura
- MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- KOTULÁN, Jaroslav. Zdravotní nauky pro pedagogy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 258 s. ISBN 8021021799. info
- Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
- SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování :osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- Výukové metody
- přednáška,projekt
- Metody hodnocení
- závěrečný skupinový projekt
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
BVOD051p Oborová didaktika - přednáška
Lékařská fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 1/0/0. 15. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející)
MVDr. Halina Matějová (pomocník) - Garance
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 12:00–12:50 učebna 24
- Předpoklady
- BVVP0422p Výž. v ochr. a p.veř. zdr.II-p && BVED0311p Edukace v práci nutr.ter.-př.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční terapeut (program LF, B-SZ)
- Nutriční terapie (program LF, B-NUT)
- Cíle předmětu
- Oborová didaktika završuje pedagogicko-psychologické vzdělání a připravuje studenty k úspěšnému zvládnutí pedagogické praxe.Didaktika navazuje na obecné pedagogické předměty, avšak zabývá se specifickými problémy vyučování v předmětech s tématikou výživa člověka. Na konci předmětu budou studenti schopni aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví.
- Výstupy z učení
- Na konci předmětu budou studenti schopni aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví.
- Osnova
- Hlavními obsahovými tématy přednášek jsou: Zařazení výživové problematiky do systému vzdělávání. Vzdělávací programy, standardy základního učiva a středoškolské vzdělávání. Příprava učitele na vyučování. Didaktická analýza učiva. Přehled a uplatnění vyučovacích metod. Uplatňování zásad a pravidel při řešení vyučovacích situací. Problematika diagnostiky a hodnocení vědomostí, dovedností a návyků žáků a studentů. Osobnost učitele (lektora) zdravotních předmětů.
- Literatura
- MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- KOTULÁN, Jaroslav. Zdravotní nauky pro pedagogy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 258 s. ISBN 8021021799. info
- Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
- SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování :osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- Výukové metody
- přednáška,projekt
- Metody hodnocení
- závěrečný skupinový projekt
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
BVOD051p Oborová didaktika - přednáška
Lékařská fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 1/0/0. 15. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející)
MVDr. Halina Matějová (pomocník) - Garance
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 12:00–12:50 učebna 27
- Předpoklady
- BVVP0422p Výž. v ochr. a p.veř. zdr.II-p && BVED0311p Edukace v práci nutr.ter.-př.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční terapeut (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Oborová didaktika završuje pedagogicko-psychologické vzdělání a připravuje studenty k úspěšnému zvládnutí pedagogické praxe.Didaktika navazuje na obecné pedagogické předměty, avšak zabývá se specifickými problémy vyučování v předmětech s tématikou výživa člověka. Na konci předmětu budou studenti schopni aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví.
- Výstupy z učení
- Na konci předmětu budou studenti schopni aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví.
- Osnova
- Hlavními obsahovými tématy přednášek jsou: Zařazení výživové problematiky do systému vzdělávání. Vzdělávací programy, standardy základního učiva a středoškolské vzdělávání. Příprava učitele na vyučování. Didaktická analýza učiva. Přehled a uplatnění vyučovacích metod. Uplatňování zásad a pravidel při řešení vyučovacích situací. Problematika diagnostiky a hodnocení vědomostí, dovedností a návyků žáků a studentů. Osobnost učitele (lektora) zdravotních předmětů.
- Literatura
- MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- KOTULÁN, Jaroslav. Zdravotní nauky pro pedagogy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 258 s. ISBN 8021021799. info
- Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
- SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování :osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- Výukové metody
- přednáška,projekt
- Metody hodnocení
- závěrečný skupinový projekt
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
BVOD051p Oborová didaktika - přednáška
Lékařská fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 1/0/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející)
MVDr. Halina Matějová (pomocník) - Garance
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 12:05–12:50 učebna 6
- Předpoklady
- BVVP0422p Výž. v ochr. a p.veř. zdr.II-p && BVED0311p Edukace v práci nutr.ter.-př.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční terapeut (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Oborová didaktika završuje pedagogicko-psychologické vzdělání a připravuje studenty k úspěšnému zvládnutí pedagogické praxe.Didaktika navazuje na obecné pedagogické předměty, avšak zabývá se specifickými problémy vyučování v předmětech s tématikou výživa člověka. Na konci předmětu budou studenti schopni aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví.
- Výstupy z učení
- Na konci předmětu budou studenti schopni:
- aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví. - Osnova
- Hlavními obsahovými tématy přednášek jsou: Zařazení výživové problematiky do systému vzdělávání. Vzdělávací programy, standardy základního učiva a středoškolské vzdělávání. Příprava učitele na vyučování. Didaktická analýza učiva. Přehled a uplatnění vyučovacích metod. Uplatňování zásad a pravidel při řešení vyučovacích situací. Problematika diagnostiky a hodnocení vědomostí, dovedností a návyků žáků a studentů. Osobnost učitele (lektora) zdravotních předmětů.
- Literatura
- MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- KOTULÁN, Jaroslav. Zdravotní nauky pro pedagogy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 258 s. ISBN 8021021799. info
- Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
- SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování :osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- Výukové metody
- přednáška,projekt
- Metody hodnocení
- závěrečný skupinový projekt
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
BVOD051p Oborová didaktika - přednáška
Lékařská fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 1/0/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející)
MVDr. Halina Matějová (pomocník) - Garance
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 12:05–12:50 učebna 41
- Předpoklady
- BVVP0422p Výž. v ochr. a p.veř. zdr.II-p && BVED0311p Edukace v práci nutr.ter.-př.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční terapeut (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Oborová didaktika završuje pedagogicko-psychologické vzdělání a připravuje studenty k úspěšnému zvládnutí pedagogické praxe.Didaktika navazuje na obecné pedagogické předměty, avšak zabývá se specifickými problémy vyučování v předmětech s tématikou výživa člověka. Na konci předmětu budou studenti schopni aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví.
- Osnova
- Hlavními obsahovými tématy přednášek jsou: Zařazení výživové problematiky do systému vzdělávání. Vzdělávací programy, standardy základního učiva a středoškolské vzdělávání. Příprava učitele na vyučování. Didaktická analýza učiva. Přehled a uplatnění vyučovacích metod. Uplatňování zásad a pravidel při řešení vyučovacích situací. Problematika diagnostiky a hodnocení vědomostí, dovedností a návyků žáků a studentů. Osobnost učitele (lektora) zdravotních předmětů.
- Literatura
- MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- KOTULÁN, Jaroslav. Zdravotní nauky pro pedagogy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 258 s. ISBN 8021021799. info
- Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
- SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování :osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- Výukové metody
- přednáška,projekt
- Metody hodnocení
- závěrečný skupinový projekt
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
BVOD051p Oborová didaktika - přednáška
Lékařská fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 1/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející)
MVDr. Halina Matějová (pomocník) - Garance
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Michaela Danková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 12:05–12:50 učebna 24
- Předpoklady
- BVVP0422p Výž. v ochr. a p.veř. zdr.II-p && BVED0311p Edukace v práci nutr.ter.-př.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční terapeut (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Oborová didaktika završuje pedagogicko-psychologické vzdělání a připravuje studenty k úspěšnému zvládnutí pedagogické praxe.Didaktika navazuje na obecné pedagogické předměty, avšak zabývá se specifickými problémy vyučování v předmětech s tématikou výživa člověka. Na konci předmětu budou studenti schopni aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví.
- Osnova
- Hlavními obsahovými tématy přednášek jsou: Zařazení výživové problematiky do systému vzdělávání. Vzdělávací programy, standardy základního učiva a středoškolské vzdělávání. Příprava učitele na vyučování. Didaktická analýza učiva. Přehled a uplatnění vyučovacích metod. Uplatňování zásad a pravidel při řešení vyučovacích situací. Problematika diagnostiky a hodnocení vědomostí, dovedností a návyků žáků a studentů. Osobnost učitele (lektora) zdravotních předmětů.
- Literatura
- MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- KOTULÁN, Jaroslav. Zdravotní nauky pro pedagogy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 258 s. ISBN 8021021799. info
- Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
- SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování :osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- Výukové metody
- přednáška,projekt
- Metody hodnocení
- zkouška
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
BVOD051p Oborová didaktika - přednáška
Lékařská fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 1/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Lucie Martykánová (přednášející)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: MVDr. Halina Matějová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 12:05–12:50 učebna 41
- Předpoklady
- BVVP0422p Výž. v ochr. a p.veř. zdr.II-p && BVED0311p Edukace v práci nutr.ter.-př.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční terapeut (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Oborová didaktika završuje pedagogicko-psychologické vzdělání a připravuje studenty k úspěšnému zvládnutí pedagogické praxe.Didaktika navazuje na obecné pedagogické předměty, avšak zabývá se specifickými problémy vyučování v předmětech s tématikou výživa člověka.
- Osnova
- Hlavními obsahovými tématy přednášek jsou: Zařazení výživové problematiky do systému vzdělávání. Vzdělávací programy, standardy základního učiva a středoškolské vzdělávání. Příprava učitele na vyučování. Didaktická analýza učiva. Přehled a uplatnění vyučovacích metod. Uplatňování zásad a pravidel při řešení vyučovacích situací. Problematika diagnostiky a hodnocení vědomostí, dovedností a návyků žáků a studentů. Osobnost učitele (lektora) zdravotních předmětů.
- Literatura
- MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- KOTULÁN, Jaroslav. Zdravotní nauky pro pedagogy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 258 s. ISBN 8021021799. info
- Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
- SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování :osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- Výukové metody
- přednáška,projekt
- Metody hodnocení
- zkouška
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
BVOD051p Oborová didaktika - přednáška
Lékařská fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 1/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Lucie Martykánová (přednášející)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: MVDr. Halina Matějová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 12:05–12:50 učebna 5
- Předpoklady
- BVVP0422p Výž. v ochr. a p.veř. zdr.II-p && BVED0311p Edukace v práci nutr.ter.-př.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční terapeut (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Oborová didaktika završuje pedagogicko-psychologické vzdělání a připravuje studenty k úspěšnému zvládnutí pedagogické praxe.Didaktika navazuje na obecné pedagogické předměty, avšak zabývá se specifickými problémy vyučování v předmětech s tématikou výživa člověka.
- Osnova
- Hlavními obsahovými tématy přednášek jsou: Zařazení výživové problematiky do systému vzdělávání. Vzdělávací programy, standardy základního učiva a středoškolské vzdělávání. Příprava učitele na vyučování. Didaktická analýza učiva. Přehled a uplatnění vyučovacích metod. Uplatňování zásad a pravidel při řešení vyučovacích situací. Problematika diagnostiky a hodnocení vědomostí, dovedností a návyků žáků a studentů. Osobnost učitele (lektora) zdravotních předmětů.
- Literatura
- MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- KOTULÁN, Jaroslav. Zdravotní nauky pro pedagogy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 258 s. ISBN 8021021799. info
- Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
- SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování :osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- Výukové metody
- přednáška,projekt
- Metody hodnocení
- zkouška
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
BVOD051p Oborová didaktika - přednáška
Lékařská fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 1/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Lucie Martykánová (přednášející)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: MVDr. Halina Matějová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- St 17:00–18:40 A21/111
- Předpoklady
- BVVP0422p Výž. v ochr. a p.veř. zdr.II-p && BVED0311p Edukace v práci nutr.ter.-př.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční terapeut (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Oborová didaktika završuje pedagogicko-psychologické vzdělání a připravuje studenty k úspěšnému zvládnutí pedagogické praxe.Didaktika navazuje na obecné pedagogické předměty, avšak zabývá se specifickými problémy vyučování v předmětech s tématikou výživa člověka.
- Osnova
- Hlavními obsahovými tématy přednášek jsou: Zařazení výživové problematiky do systému vzdělávání. Vzdělávací programy, standardy základního učiva a středoškolské vzdělávání. Příprava učitele na vyučování. Didaktická analýza učiva. Přehled a uplatnění vyučovacích metod. Uplatňování zásad a pravidel při řešení vyučovacích situací. Problematika diagnostiky a hodnocení vědomostí, dovedností a návyků žáků a studentů. Osobnost učitele (lektora) zdravotních předmětů.
- Literatura
- KOTULÁN, Jaroslav. Zdravotní nauky pro pedagogy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 258 s. ISBN 8021021799. info
- Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
- SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování :osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- DLUHOŠ, Luděk. Vybrané kapitoly z didaktiky chemie. 1. vyd. Ostrava: Pedagogická fakulta OU, 1995, 101 s. ISBN 8070420820. info
- Výukové metody
- přednáška,projekt
- Metody hodnocení
- zkouška
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
BVOD051p Oborová didaktika - přednáška
Lékařská fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 1/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Lucie Martykánová (přednášející)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: MVDr. Halina Matějová - Rozvrh
- St 17:00–18:40 A21/107
- Předpoklady
- BVVP0422p Výž. v ochr. a p.veř. zdr.II-p && BVED0311p Edukace v práci nutr.ter.-př.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční terapeut (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Oborová didaktika završuje pedagogicko-psychologické vzdělání a připravuje studenty k úspěšnému zvládnutí pedagogické praxe.Didaktika navazuje na obecné pedagogické předměty, avšak zabývá se specifickými problémy vyučování v předmětech s tématikou výživa člověka.
- Osnova
- Hlavními obsahovými tématy přednášek jsou: Zařazení výživové problematiky do systému vzdělávání. Vzdělávací programy, standardy základního učiva a středoškolské vzdělávání. Příprava učitele na vyučování. Didaktická analýza učiva. Přehled a uplatnění vyučovacích metod. Uplatňování zásad a pravidel při řešení vyučovacích situací. Problematika diagnostiky a hodnocení vědomostí, dovedností a návyků žáků a studentů. Osobnost učitele (lektora) zdravotních předmětů.
- Literatura
- KOTULÁN, Jaroslav. Zdravotní nauky pro pedagogy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 258 s. ISBN 8021021799. info
- Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
- SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování :osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- DLUHOŠ, Luděk. Vybrané kapitoly z didaktiky chemie. 1. vyd. Ostrava: Pedagogická fakulta OU, 1995, 101 s. ISBN 8070420820. info
- Výukové metody
- přednáška,projekt
- Metody hodnocení
- zkouška
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
BVOD051p Oborová didaktika - přednáška
Lékařská fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 1/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Lucie Martykánová (přednášející)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: MVDr. Halina Matějová - Rozvrh
- St 17:00–18:40 A21/107
- Předpoklady
- BVVP0422p Výž. v ochr. a p.veř. zdr.II-p && BVED0311p Edukace v práci nutr.ter.-př.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční terapeut (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Oborová didaktika završuje pedagogicko-psychologické vzdělání a připravuje studenty k úspěšnému zvládnutí pedagogické praxe.Didaktika navazuje na obecné pedagogické předměty, avšak zabývá se specifickými problémy vyučování v předmětech s tématikou výživa člověka.
- Osnova
- Hlavními obsahovými tématy přednášek jsou: Zařazení výživové problematiky do systému vzdělávání. Vzdělávací programy, standardy základního učiva a středoškolské vzdělávání. Příprava učitele na vyučování. Didaktická analýza učiva. Přehled a uplatnění vyučovacích metod. Uplatňování zásad a pravidel při řešení vyučovacích situací. Problematika diagnostiky a hodnocení vědomostí, dovedností a návyků žáků a studentů. Osobnost učitele (lektora) zdravotních předmětů.
- Literatura
- KOTULÁN, Jaroslav. Zdravotní nauky pro pedagogy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 258 s. ISBN 8021021799. info
- Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
- SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování :osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- DLUHOŠ, Luděk. Vybrané kapitoly z didaktiky chemie. 1. vyd. Ostrava: Pedagogická fakulta OU, 1995, 101 s. ISBN 8070420820. info
- Výukové metody
- přednáška,projekt
- Metody hodnocení
- zkouška
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
BVOD051p Oborová didaktika - přednáška
Lékařská fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 1/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Lucie Martykánová (přednášející)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: MVDr. Halina Matějová - Rozvrh
- St 17:00–18:40 N02113a
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční terapeut (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Oborová didaktika završuje pedagogicko-psychologické vzdělání a připravuje studenty k úspěšnému zvládnutí pedagogické praxe.Didaktika navazuje na obecné pedagogické předměty, avšak zabývá se specifickými problémy vyučování v předmětech s tématikou výživa člověka.
- Osnova
- Hlavními obsahovými tématy přednášek jsou: Zařazení výživové problematiky do systému vzdělávání. Vzdělávací programy, standardy základního učiva a středoškolské vzdělávání. Příprava učitele na vyučování. Didaktická analýza učiva. Přehled a uplatnění vyučovacích metod. Uplatňování zásad a pravidel při řešení vyučovacích situací. Problematika diagnostiky a hodnocení vědomostí, dovedností a návyků žáků a studentů. Osobnost učitele (lektora) zdravotních předmětů.
- Literatura
- KOTULÁN, Jaroslav. Zdravotní nauky pro pedagogy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 258 s. ISBN 8021021799. info
- Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
- SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování :osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- DLUHOŠ, Luděk. Vybrané kapitoly z didaktiky chemie. 1. vyd. Ostrava: Pedagogická fakulta OU, 1995, 101 s. ISBN 8070420820. info
- Výukové metody
- přednáška,projekt
- Metody hodnocení
- zkouška
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
BVOD051p Oborová didaktika - přednáška
Lékařská fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 1/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: MVDr. Halina Matějová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční terapeut (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Oborová didaktika završuje pedagogicko-psychologické vzdělání a připravuje studenty k úspěšnému zvládnutí pedagogické praxe.Didaktika navazuje na obecné pedagogické předměty, avšak zabývá se specifickými problémy vyučování v předmětech s tématikou výživa člověka.
- Osnova
- Hlavními obsahovými tématy přednášek jsou: Zařazení výživové problematiky do systému vzdělávání. Vzdělávací programy, standardy základního učiva a středoškolské vzdělávání. Příprava učitele na vyučování. Didaktická analýza učiva. Přehled a uplatnění vyučovacích metod. Uplatňování zásad a pravidel při řešení vyučovacích situací. Problematika diagnostiky a hodnocení vědomostí, dovedností a návyků žáků a studentů. Osobnost učitele (lektora) zdravotních předmětů.
- Literatura
- KOTULÁN, Jaroslav. Zdravotní nauky pro pedagogy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 258 s. ISBN 8021021799. info
- Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
- SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování :osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- DLUHOŠ, Luděk. Vybrané kapitoly z didaktiky chemie. 1. vyd. Ostrava: Pedagogická fakulta OU, 1995, 101 s. ISBN 8070420820. info
- Metody hodnocení
- přednáška, projekt, zkouška
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2024, nejnovější)