HV7MP_DI2 Didaktika HV 2
Pedagogická fakultajaro 2023
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Daniela Taylor, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- HV7MP_DI1 Didaktika HV 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto předmětu je student schopen využívat nástroje Orffova instrumentáře v praxi. Dovede vytvořit partituru k písni. Osvojit si základní hudebně-pohybové prvky a využívat pohybové aktivity v rámci mezipředmětových vazeb.
- Osnova
- 1. Instrumentální činnosti – rytmické a melodické doprovody; hudební nástroje – dělení; Orffův instrumentář. 2. Rituální a jiné muzikoterapeutické hudební nástroje a jejich využití v hodinách HV. 3. Kreativní hudební nástroje (ručně vyrobené); netradiční pomůcky k hudebním hrám. 4. Boomwhackery – způsob hry, využití, notace. 5. Hudebně-pohybová výchova – taneční a pohybová hra. Elementární pohybové prvky – hra na tělo, imitační hry, dirigování. 6. Hudebněnaukové činnosti: Power pointové prezentace hudebních období s poslechem hudebních ukázek.
- Literatura
- doporučená literatura
- TAYLOR, D. Metodika hry na ozvučné trubice BOOMWHACKERY. Brno, MSD, 2019. ISBN 978-80-7392-299-3.
- EBEN, Petr – HURNÍK, Ilja. Česká Orffova škola I – V. SUPRAPHON, Praha, 1969 – 1998, 485 s.
- VISKUPOVÁ, B. Hudba a pohyb. Praha: Comenium musicum, 1987.
- JURKOVIČ, P. Hudební nástroj ve škole. Muzikservis. 1998.
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005. 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6.
- ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 4. Praha: Portál, 2011.
- KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova. Praha, 2000.
- KOPECKÝ,J. – SYNEK, J. – ZOUHAR, V. Hudební hry jinak. Tvořivé hry a modelové projekty elementárního komponování. Brno, JAMU, 2014.
- COUFALOVÁ, G. – MEDEK, I. – SYNEK, J. Hudební nástroje jinak. Netradiční využití tradičních hudebních nástrojů a vytváření jednoduchých hudebních nástrojů. Brno, JAMU, 2013.
- JENČKOVÁ, Eva. Hudba v současné škole : [základní řada]. 6, Hudba a pohyb.ŞD.Ş1. Hradec Králové: Jaroslav Jenček - Orlice, 1997. 55 s.
- JURKOVIČ. P. Instrumentální soubory na základní škole. Praha, SPN 1996.
- neurčeno
- TAYLOR, D. Metodika hry na ozvučné trubice BOOMWHACKERY. Brno, MSD, 2019. ISBN 978-80-7392-299-3.
- Výukové metody
- Praktická průprava: zpěv – jednohlasá/vícehlasá píseň: doprovod na nástroje Orffova instrumentáře; dirigování. Hra na klavír a sopránovou zobcovou flétnu; hra na tělo. Zpracování a zápis rytmického či melodického instrumentálního doprovodu do partitury. Práce na učitelském portfoliu k předmětu HV.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Požadavky k zápočtu: a) Minimálně 80% aktivní účasti v seminářích. b) Ovládnutí základů hry na sopránovou zobcovou flétnu – 5 lidových písní. c) 6 lidových písní ( z toho 4 vícehlasé), 2 kánony, 2 spirituály/pracovní písně, 6 umělých písní a 8 písní k dějinám hudby (pro II. a III. stupeň): zpěv, hra na klavír – transpozice lidových písní do vedlejších tónin v rozmezí velké tercie, dirigování, doplňkový doprovod k písním(rytmický, instrumentální či pohybový). d) Zpracování partitury k 5 písním s využitím elementárních rytmických a melodických hudebních nástrojů. e) Práce na učitelském portfoliu k předmětu HV.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
HV7MP_DI2 Didaktika HV 2
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
Mgr. Daniela Taylor, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_DI2/01: Út 11:00–12:50 učebna 21, D. Taylor
- Předpoklady
- HV7MP_DI1 Didaktika HV 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto předmětu je student schopen využívat nástroje Orffova instrumentáře v praxi. Dovede vytvořit partituru k písni. Osvojit si základní hudebně-pohybové prvky a využívat pohybové aktivity v rámci mezipředmětových vazeb.
- Osnova
- 1. Instrumentální činnosti – rytmické a melodické doprovody; hudební nástroje – dělení; Orffův instrumentář. 2. Rituální a jiné muzikoterapeutické hudební nástroje a jejich využití v hodinách HV. 3. Kreativní hudební nástroje (ručně vyrobené); netradiční pomůcky k hudebním hrám. 4. Boomwhackery – způsob hry, využití, notace. 5. Hudebně-pohybová výchova – taneční a pohybová hra. Elementární pohybové prvky – hra na tělo, imitační hry, dirigování. 6. Hudebněnaukové činnosti: Power pointové prezentace hudebních období s poslechem hudebních ukázek.
- Literatura
- doporučená literatura
- TAYLOR, D. Metodika hry na ozvučné trubice BOOMWHACKERY. Brno, MSD, 2019. ISBN 978-80-7392-299-3.
- EBEN, Petr – HURNÍK, Ilja. Česká Orffova škola I – V. SUPRAPHON, Praha, 1969 – 1998, 485 s.
- VISKUPOVÁ, B. Hudba a pohyb. Praha: Comenium musicum, 1987.
- JURKOVIČ, P. Hudební nástroj ve škole. Muzikservis. 1998.
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005. 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6.
- ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 4. Praha: Portál, 2011.
- KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova. Praha, 2000.
- KOPECKÝ,J. – SYNEK, J. – ZOUHAR, V. Hudební hry jinak. Tvořivé hry a modelové projekty elementárního komponování. Brno, JAMU, 2014.
- COUFALOVÁ, G. – MEDEK, I. – SYNEK, J. Hudební nástroje jinak. Netradiční využití tradičních hudebních nástrojů a vytváření jednoduchých hudebních nástrojů. Brno, JAMU, 2013.
- JENČKOVÁ, Eva. Hudba v současné škole : [základní řada]. 6, Hudba a pohyb.ŞD.Ş1. Hradec Králové: Jaroslav Jenček - Orlice, 1997. 55 s.
- JURKOVIČ. P. Instrumentální soubory na základní škole. Praha, SPN 1996.
- neurčeno
- TAYLOR, D. Metodika hry na ozvučné trubice BOOMWHACKERY. Brno, MSD, 2019. ISBN 978-80-7392-299-3.
- Výukové metody
- Praktická průprava: zpěv – jednohlasá/vícehlasá píseň: doprovod na nástroje Orffova instrumentáře; dirigování. Hra na klavír a sopránovou zobcovou flétnu; hra na tělo. Zpracování a zápis rytmického či melodického instrumentálního doprovodu do partitury. Práce na učitelském portfoliu k předmětu HV.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Požadavky k zápočtu: a) Minimálně 80% aktivní účasti v seminářích. b) Ovládnutí základů hry na sopránovou zobcovou flétnu – 5 lidových písní. c) 6 lidových písní ( z toho 4 vícehlasé), 2 kánony, 2 spirituály/pracovní písně, 6 umělých písní a 8 písní k dějinám hudby (pro II. a III. stupeň): zpěv, hra na klavír – transpozice lidových písní do vedlejších tónin v rozmezí velké tercie, dirigování, doplňkový doprovod k písním(rytmický, instrumentální či pohybový). d) Zpracování partitury k 5 písním s využitím elementárních rytmických a melodických hudebních nástrojů. e) Práce na učitelském portfoliu k předmětu HV.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI2 Didaktika HV 2
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
Mgr. Daniela Taylor, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_DI2/01: St 10:00–11:50 učebna 21, D. Taylor
- Předpoklady
- HV7MP_DI1 Didaktika HV 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto předmětu je student schopen využívat nástroje Orffova instrumentáře v praxi. Dovede vytvořit partituru k písni. Osvojit si základní hudebně-pohybové prvky a využívat pohybové aktivity v rámci mezipředmětových vazeb.
- Osnova
- 1. Instrumentální činnosti – rytmické a melodické doprovody; hudební nástroje – dělení; Orffův instrumentář. 2. Rituální a jiné muzikoterapeutické hudební nástroje a jejich využití v hodinách HV. 3. Kreativní hudební nástroje (ručně vyrobené); netradiční pomůcky k hudebním hrám. 4. Boomwhackery – způsob hry, využití, notace. 5. Hudebně-pohybová výchova – taneční a pohybová hra. Elementární pohybové prvky – hra na tělo, imitační hry, dirigování. 6. Hudebněnaukové činnosti: Power pointové prezentace hudebních období s poslechem hudebních ukázek.
- Literatura
- doporučená literatura
- TAYLOR, D. Metodika hry na ozvučné trubice BOOMWHACKERY. Brno, MSD, 2019. ISBN 978-80-7392-299-3.
- EBEN, Petr – HURNÍK, Ilja. Česká Orffova škola I – V. SUPRAPHON, Praha, 1969 – 1998, 485 s.
- VISKUPOVÁ, B. Hudba a pohyb. Praha: Comenium musicum, 1987.
- JURKOVIČ, P. Hudební nástroj ve škole. Muzikservis. 1998.
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005. 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6.
- ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 4. Praha: Portál, 2011.
- KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova. Praha, 2000.
- KOPECKÝ,J. – SYNEK, J. – ZOUHAR, V. Hudební hry jinak. Tvořivé hry a modelové projekty elementárního komponování. Brno, JAMU, 2014.
- COUFALOVÁ, G. – MEDEK, I. – SYNEK, J. Hudební nástroje jinak. Netradiční využití tradičních hudebních nástrojů a vytváření jednoduchých hudebních nástrojů. Brno, JAMU, 2013.
- JENČKOVÁ, Eva. Hudba v současné škole : [základní řada]. 6, Hudba a pohyb.ŞD.Ş1. Hradec Králové: Jaroslav Jenček - Orlice, 1997. 55 s.
- JURKOVIČ. P. Instrumentální soubory na základní škole. Praha, SPN 1996.
- neurčeno
- TAYLOR, D. Metodika hry na ozvučné trubice BOOMWHACKERY. Brno, MSD, 2019. ISBN 978-80-7392-299-3.
- Výukové metody
- Praktická průprava: zpěv – jednohlasá/vícehlasá píseň: doprovod na nástroje Orffova instrumentáře; dirigování. Hra na klavír a sopránovou zobcovou flétnu; hra na tělo. Zpracování a zápis rytmického či melodického instrumentálního doprovodu do partitury. Práce na učitelském portfoliu k předmětu HV.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Požadavky k zápočtu: a) Minimálně 80% aktivní účasti v seminářích. b) Ovládnutí základů hry na sopránovou zobcovou flétnu – 5 lidových písní. c) 6 lidových písní ( z toho 4 vícehlasé), 2 kánony, 2 spirituály/pracovní písně, 6 umělých písní a 8 písní k dějinám hudby (pro II. a III. stupeň): zpěv, hra na klavír – transpozice lidových písní do vedlejších tónin v rozmezí velké tercie, dirigování, doplňkový doprovod k písním(rytmický, instrumentální či pohybový). d) Zpracování partitury k 5 písním s využitím elementárních rytmických a melodických hudebních nástrojů. e) Práce na učitelském portfoliu k předmětu HV.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI2 Didaktika HV 2
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
Mgr. Daniela Taylor, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_DI2/01: Čt 12:00–13:50 učebna 21, D. Taylor
- Předpoklady
- HV7MP_DI1 Didaktika HV 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto předmětu je student schopen využívat nástroje Orffova instrumentáře v praxi. Dovede vytvořit partituru k písni. Osvojit si základní hudebně-pohybové prvky a využívat pohybové aktivity v rámci mezipředmětových vazeb.
- Osnova
- 1. Instrumentální činnosti – rytmické a melodické doprovody; hudební nástroje – dělení; Orffův instrumentář. 2. Rituální a jiné muzikoterapeutické hudební nástroje a jejich využití v hodinách HV. 3. Kreativní hudební nástroje (ručně vyrobené); netradiční pomůcky k hudebním hrám. 4. Boomwhackery – způsob hry, využití, notace. 5. Hudebně-pohybová výchova – taneční a pohybová hra. Elementární pohybové prvky – hra na tělo, imitační hry, dirigování. 6. Hudebněnaukové činnosti: Power pointové prezentace hudebních období s poslechem hudebních ukázek.
- Literatura
- doporučená literatura
- EBEN, Petr – HURNÍK, Ilja. Česká Orffova škola I – V. SUPRAPHON, Praha, 1969 – 1998, 485 s.
- VISKUPOVÁ, B. Hudba a pohyb. Praha: Comenium musicum, 1987.
- JURKOVIČ, P. Hudební nástroj ve škole. Muzikservis. 1998.
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005. 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6.
- COUFALOVÁ, G. – MEDEK, I. – SYNEK, J. Hudební nástroje jinak. Netradiční využití tradičních hudebních nástrojů a vytváření jednoduchých hudebních nástrojů. Brno, JAMU, 2013.
- TAYLOR, D. Metodika hry na ozvučné trubice BOOMWHACKERY. Brno, MSD, 2019. ISBN 978-80-7392-299-3.
- KOPECKÝ,J. – SYNEK, J. – ZOUHAR, V. Hudební hry jinak. Tvořivé hry a modelové projekty elementárního komponování. Brno, JAMU, 2014.
- KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova. Praha, 2000.
- JENČKOVÁ, Eva. Hudba v současné škole : [základní řada]. 6, Hudba a pohyb.ŞD.Ş1. Hradec Králové: Jaroslav Jenček - Orlice, 1997. 55 s.
- JURKOVIČ. P. Instrumentální soubory na základní škole. Praha, SPN 1996.
- ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 4. Praha: Portál, 2011.
- neurčeno
- TAYLOR, D. Metodika hry na ozvučné trubice BOOMWHACKERY. Brno, MSD, 2019. ISBN 978-80-7392-299-3.
- Výukové metody
- Praktická průprava: zpěv – jednohlasá/vícehlasá píseň: doprovod na nástroje Orffova instrumentáře; dirigování. Hra na klavír a sopránovou zobcovou flétnu; hra na tělo. Zpracování a zápis rytmického či melodického instrumentálního doprovodu do partitury. Práce na učitelském portfoliu k předmětu HV.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Požadavky k zápočtu: a) Minimálně 80% aktivní účasti v seminářích. b) Ovládnutí základů hry na sopránovou zobcovou flétnu – 5 lidových písní. c) 6 lidových písní ( z toho 4 vícehlasé), 2 kánony, 2 spirituály/pracovní písně, 6 umělých písní a 8 písní k dějinám hudby (pro II. a III. stupeň): zpěv, hra na klavír – transpozice lidových písní do vedlejších tónin v rozmezí velké tercie, dirigování, doplňkový doprovod k písním(rytmický, instrumentální či pohybový). d) Zpracování partitury k 5 písním s využitím elementárních rytmických a melodických hudebních nástrojů. e) Práce na učitelském portfoliu k předmětu HV.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI2 Didaktika HV 2
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
Mgr. Daniela Taylor, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_DI2/01: St 13:00–14:50 učebna 21, D. Taylor
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto předmětu je student schopen využívat nástroje Orffova instrumentáře v praxi. Dovede vytvořit partituru k písni. Osvojit si základní hudebně-pohybové prvky a využívat pohybové aktivity v rámci mezipředmětových vazeb.
- Osnova
- 1. Instrumentální činnosti – rytmické a melodické doprovody; Hudební nástroje – dělení; Orffův instrumentář; Perkusní workshop. 2. Rituální a jiné muzikoterapeutické hudební nástroje a jejich využití v hodinách HV. 3. Kreativní hudební nástroje (ručně vyrobené); netradiční pomůcky k hudebním hrám. 4. Boomwhackers – způsob hry, využití, notace. 5. Hudebně-pohybová výchova - taneční a pohybová hra. Elementární pohybové prvky – hra na tělo, imitační hry, dirigování. 6. Hudebně-naukové činnosti: Power pointové prezentace hudebních období s poslechem hudebních ukázek.
- Literatura
- doporučená literatura
- KOPECKÝ,J. – SYNEK, J. – ZOUHAR, V. Hudební hry jinak. Tvořivé hry a modelové projekty elementárního komponování. Brno, JAMU, 2014.
- ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 4. Praha: Portál, 2011.
- JURKOVIČ, P. Hudební nástroj ve škole. Muzikservis. 1998.
- JURKOVIČ. P. Instrumentální soubory na základní škole. Praha, SPN 1996.
- COUFALOVÁ, G. – MEDEK, I. – SYNEK, J. Hudební nástroje jinak. Netradiční využití tradičních hudebních nástrojů a vytváření jednoduchých hudebních nástrojů. Brno, JAMU, 2013.
- KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova. Praha, 2000.
- JENČKOVÁ, Eva. Hudba v současné škole : [základní řada]. 6, Hudba a pohyb.ŞD.Ş1. Hradec Králové: Jaroslav Jenček - Orlice, 1997. 55 s.
- EBEN, Petr – HURNÍK, Ilja. Česká Orffova škola I – V. SUPRAPHON, Praha, 1969 – 1998, 485 s.
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005. 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6.
- VISKUPOVÁ, B. Hudba a pohyb. Praha: Comenium musicum, 1987.
- Výukové metody
- Praktická průprava: zpěv – jednohlasá/ vícehlasá píseň - doprovod na nástroje Orffova instrumentáře; dirigování. Hra na klavír a zobcovou flétnu; hra na tělo. Zpracování a zápis rytmického či melodického instrumentálního doprovodu do partitury. Práce na učitelském portfoliu k předmětu HV.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Požadavky k zápočtu: a) Minimálně 80% aktivní účasti v seminářích. b) Ovládnutí základů hry na sopránovou zobcovou flétnu - 5 lidových písní. c) 6 lidových písní ( z toho 4 vícehlasé) , 2 kánony, 2 spirituály/pracovní písně, 6 umělých písní a 8 písní k dějinám hudby (pro II. a III. stupeň): zpěv, hra na klavír – transpozice lidových písní do vedlejších tónin v rozmezí velké tercie, dirigování, doplňkový doprovod k písním(rytmický, instrumentální či pohybový). d) Zpracování partitury k 5 písním s využitím elementárních rytmických a melodických hudebních nástrojů. e) Písemný test z hudebně-naukových znalostí. f) Práce na učitelském portfoliu k předmětu HV.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI2 Didaktika HV 2
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
Mgr. Daniela Taylor, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_DI2/01: St 11:10–12:50 učebna 21, D. Taylor
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto předmětu je student schopen využívat nástroje Orffova instrumentáře v praxi. Dovede vytvořit partituru k písni. Osvojit si základní hudebně pohybové prvky a využívat pohybové aktivity v rámci mezipředmětových vazeb.
- Osnova
- 1. Instrumentální činnosti – rytmické a melodické doprovody; Hudební nástroje – dělení; Orffův instrumentář; Perkusní workshop. 2. Rituální a jiné muzikoterapeutické hudební nástroje a jejich využití v hodinách HV. 3. Kreativní hudební nástroje (ručně vyrobené); netradiční pomůcky k hudebním hrám. 4. Boomwhackers – způsob hry, využití, notace. 5. Hudebně pohybová výchova - taneční a pohybová hra. Elementární pohybové prvky – hra na tělo, imitační hry, dirigování. 6. Učební materiály k hudební výchově užívané ve Velké Británii – praktická ukázka. 7. Hudebně naukové činnosti: Power pointové prezentace hudebních období s poslechem hudebních ukázek.
- Literatura
- doporučená literatura
- EBEN, Petr – HURNÍK, Ilja. Česká Orffova škola I – V. SUPRAPHON, Praha, 1969 – 1998, 485 s.
- VISKUPOVÁ, B. Hudba a pohyb. Praha: Comenium musicum, 1987.
- ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 4. Praha: Portál, 2011.
- JURKOVIČ. P. Instrumentální soubory na základní škole. Praha, SPN 1996.
- JURKOVIČ, P. Hudební nástroj ve škole. Muzikservis. 1998.
- JENČKOVÁ, Eva. Hudba v současné škole : [základní řada]. 6, Hudba a pohyb.ŞD.Ş1. Hradec Králové: Jaroslav Jenček - Orlice, 1997. 55 s.
- KOPECKÝ,J. – SYNEK, J. – ZOUHAR, V. Hudební hry jinak. Tvořivé hry a modelové projekty elementárního komponování. Brno, JAMU, 2014.
- COUFALOVÁ, G. – MEDEK, I. – SYNEK, J. Hudební nástroje jinak. Netradiční využití tradičních hudebních nástrojů a vytváření jednoduchých hudebních nástrojů. Brno, JAMU, 2013.
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005. 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6.
- KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova. Praha, 2000.
- Výukové metody
- Praktická průprava: zpěv – jednohlasá/ vícehlasá píseň - doprovod na nástroje Orffova instrumentáře; dirigování. Hra na klavír a zobcovou flétnu; hra na tělo. Zpracování a zápis rytmického či melodického instrumentálního doprovodu do partitury. Práce na učitelském portfoliu k předmětu HV.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Požadavky k zápočtu: a) Minimálně 80% aktivní účasti v seminářích. b) Ovládnutí základů hry na sopránovou zobcovou flétnu - 5 lidových písní. c) 6 lidových písní ( z toho 4 vícehlasé) , 2 kánony, 2 spirituály/pracovní písně, 6 umělých písní a 8 písní k dějinám hudby (pro II. a III. stupeň): zpěv, hra na klavír – transpozice lidových písní do vedlejších tónin v rozmezí velké tercie, dirigování, doplňkový doprovod k písním(rytmický, instrumentální či pohybový). d) Zpracování partitury k 5 písním s využitím elementárních rytmických a melodických hudebních nástrojů. e) Písemný test z hudebně naukových znalostí. f) Práce na učitelském portfoliu k předmětu HV.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI2 Didaktika HV 2
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
Mgr. Daniela Taylor, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_DI2/01: Po 7:30–9:10 učebna 21, D. Taylor
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po ukončení semináře je student schopen uplatňovat metodické postupy vedoucí k rozvíjení dětské hudební tvořivosti, fantazie, tvůrčího myšlení. Prostředkem vedoucím k rozvoji hudebnosti je pohybový prvek.
- Osnova
- Činnosti hudebně pohybové Průpravná cvičení vhodná pro ovládnutí činností hudebně pohybových: -rytmická deklamace s využitím prvků hry na tělo -hudebně pohybová hra (kánon, variace, rondo) -pohybové vyjádření obsahu literární předlohy -dětská taneční hra -tanční průprava a improvizace (menuet, mazurka, contry-dances, historické tance).
- Literatura
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005, 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. info
- JENČKOVÁ, Eva. Hudba a pohyb. Hradec Králové: Jaroslav Jenček - Orlice, 1997, 55 stran. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hra- pohyb- dramatizace v integrativním pojetí výuky na 1. stupni školy. Hudební výchova. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1996, roč. 1996-1996, č. 4, s. 58-60. ISSN 1210-3683-RS. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hudebně pohybová výchova v 1. - 5. ročníku ZŠ. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 68 s. ISBN 80-210-0636-6. info
- Výukové metody
- Teoretická průprava, praktické osvojování pohybových prvků, zpracování námětů a jejch realizace v praxi.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Požadavky k zápočtu: Vypracování tří hudebně pohybových doprovodů k písním a dvou pohybových etud k vybraným poslechovým skladbám.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI2 Didaktika HV 2
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_DI2/01: Po 13:55–15:35 učebna 21, B. Knopová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po ukončení semináře je student schopen uplatňovat metodické postupy vedoucí k rozvíjení dětské hudební tvořivosti, fantazie, tvůrčího myšlení. Prostředkem vedoucím k rozvoji hudebnosti je pohybový prvek.
- Osnova
- Činnosti hudebně pohybové Průpravná cvičení vhodná pro ovládnutí činností hudebně pohybových: -rytmická deklamace s využitím prvků hry na tělo -hudebně pohybová hra (kánon, variace, rondo) -pohybové vyjádření obsahu literární předlohy -dětská taneční hra -tanční průprava a improvizace (menuet, mazurka, contry-dances, historické tance).
- Literatura
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005, 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. info
- JENČKOVÁ, Eva. Hudba a pohyb. Hradec Králové: Jaroslav Jenček - Orlice, 1997, 55 stran. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hra- pohyb- dramatizace v integrativním pojetí výuky na 1. stupni školy. Hudební výchova. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1996, roč. 1996-1996, č. 4, s. 58-60. ISSN 1210-3683-RS. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hudebně pohybová výchova v 1. - 5. ročníku ZŠ. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 68 s. ISBN 80-210-0636-6. info
- Výukové metody
- Teoretická průprava, praktické osvojování pohybových prvků, zpracování námětů a jejch realizace v praxi.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Požadavky k zápočtu: Vypracování tří hudebně pohybových doprovodů k písním a dvou pohybových etud k vybraným poslechovým skladbám.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI2 Didaktika HV 2
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_DI2/01: Po 14:50–16:30 učebna 21, B. Knopová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po ukončení semináře je student schopen uplatňovat metodické postupy vedoucí k rozvíjení dětské hudební tvořivosti, fantazie, tvůrčího myšlení. Prostředkem vedoucím k rozvoji hudebnosti je pohybový prvek.
- Osnova
- Činnosti hudebně pohybové Průpravná cvičení vhodná pro ovládnutí činností hudebně pohybových: -rytmická deklamace s využitím prvků hry na tělo -hudebně pohybová hra (kánon, variace, rondo) -pohybové vyjádření obsahu literární předlohy -dětská taneční hra -tanční průprava a improvizace (menuet, mazurka, contry-dances, historické tance).
- Literatura
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005, 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. info
- JENČKOVÁ, Eva. Hudba a pohyb. Hradec Králové: Jaroslav Jenček - Orlice, 1997, 55 stran. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hra- pohyb- dramatizace v integrativním pojetí výuky na 1. stupni školy. Hudební výchova. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1996, roč. 1996-1996, č. 4, s. 58-60. ISSN 1210-3683-RS. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hudebně pohybová výchova v 1. - 5. ročníku ZŠ. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 68 s. ISBN 80-210-0636-6. info
- Výukové metody
- Teoretická průprava, praktické osvojování pohybových prvků, zpracování námětů a jejch realizace v praxi.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Požadavky k zápočtu: Vypracování tří hudebně pohybových doprovodů k písním a dvou pohybových etud k vybraným poslechovým skladbám.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI2 Didaktika HV 2
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_DI2/01: St 14:50–16:30 učebna 21, B. Knopová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po ukončení semináře je student schopen uplatňovat metodické postupy vedoucí k rozvíjení dětské hudební tvořivosti, fantazie, tvůrčího myšlení. Prostředkem vedoucím k rozvoji hudebnosti je pohybový prvek.
- Osnova
- Činnosti hudebně pohybové Průpravná cvičení vhodná pro ovládnutí činností hudebně pohybových: -rytmická deklamace s využitím prvků hry na tělo -hudebně pohybová hra (kánon, variace, rondo) -pohybové vyjádření obsahu literární předlohy -dětská taneční hra -tanční průprava a improvizace (menuet, mazurka, contry-dances, historické tance).
- Literatura
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005, 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. info
- JENČKOVÁ, Eva. Hudba a pohyb. Hradec Králové: Jaroslav Jenček - Orlice, 1997, 55 stran. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hra- pohyb- dramatizace v integrativním pojetí výuky na 1. stupni školy. Hudební výchova. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1996, roč. 1996-1996, č. 4, s. 58-60. ISSN 1210-3683-RS. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hudebně pohybová výchova v 1. - 5. ročníku ZŠ. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 68 s. ISBN 80-210-0636-6. info
- Výukové metody
- Teoretická průprava, praktické osvojování pohybových prvků, zpracování námětů a jejch realizace v praxi.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Požadavky k zápočtu: Vypracování tří hudebně pohybových doprovodů k písním a dvou pohybových etud k vybraným poslechovým skladbám.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI2 Didaktika HV 2
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_DI2/01: St 11:10–12:50 učebna 21, B. Knopová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po ukončení semináře je student schopen uplatňovat metodické postupy vedoucí k rozvíjení dětské hudební tvořivosti, fantazie, tvůrčího myšlení. Prostředkem vedoucím k rozvoji hudebnosti je pohybový prvek.
- Osnova
- Činnosti hudebně pohybové Průpravná cvičení vhodná pro ovládnutí činností hudebně pohybových: -rytmická deklamace s využitím prvků hry na tělo -hudebně pohybová hra (kánon, variace, rondo) -pohybové vyjádření obsahu literární předlohy -dětská taneční hra -tanční průprava a improvizace (menuet, mazurka, contry-dances, historické tance).
- Literatura
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005, 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. info
- JENČKOVÁ, Eva. Hudba a pohyb. Hradec Králové: Jaroslav Jenček - Orlice, 1997, 55 stran. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hra- pohyb- dramatizace v integrativním pojetí výuky na 1. stupni školy. Hudební výchova. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1996, roč. 1996-1996, č. 4, s. 58-60. ISSN 1210-3683-RS. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hudebně pohybová výchova v 1. - 5. ročníku ZŠ. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 68 s. ISBN 80-210-0636-6. info
- Výukové metody
- Teoretická průprava, praktické osvojování pohybových prvků, zpracování námětů a jejch realizace v praxi.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Požadavky k zápočtu: Vypracování tří hudebně pohybových doprovodů k písním a dvou pohybových etud k vybraným poslechovým skladbám.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI2 Didaktika HV 2
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_DI2/01: St 8:50–10:30 učebna 21, B. Knopová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po ukončení semináře je student schopen uplatňovat metodické postupy vedoucí k rozvíjení dětské hudební tvořivosti, fantazie, tvůrčího myšlení. Prostředkem vedoucím k rozvoji hudebnosti je pohybový prvek.
- Osnova
- Činnosti hudebně pohybové Průpravná cvičení vhodná pro ovládnutí činností hudebně pohybových: -rytmická deklamace s využitím prvků hry na tělo -hudebně pohybová hra (kánon, variace, rondo) -pohybové vyjádření obsahu literární předlohy -dětská taneční hra -tanční průprava a improvizace (menuet, mazurka, contry-dances, historické tance).
- Literatura
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005, 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. info
- JENČKOVÁ, Eva. Hudba a pohyb. Hradec Králové: Jaroslav Jenček - Orlice, 1997, 55 stran. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hra- pohyb- dramatizace v integrativním pojetí výuky na 1. stupni školy. Hudební výchova. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1996, roč. 1996-1996, č. 4, s. 58-60. ISSN 1210-3683-RS. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hudebně pohybová výchova v 1. - 5. ročníku ZŠ. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 68 s. ISBN 80-210-0636-6. info
- Výukové metody
- Teoretická průprava, praktické osvojování pohybových prvků, zpracování námětů a jejch realizace v praxi.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Požadavky k zápočtu: Vypracování tří hudebně pohybových doprovodů k písním a dvou pohybových etud k vybraným poslechovým skladbám.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI2 Didaktika HV 2
Pedagogická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc. - Rozvrh
- Po 8:50–10:30 učebna 21
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Po ukončení semináře je student schopen uplatňovat metodické postupy vedoucí k rozvíjení dětské hudební tvořivosti, fantazie, tvůrčího myšlení. Prostředkem vedoucím k rozvoji hudebnosti je pohybový prvek.
- Osnova
- Činnosti hudebně pohybové Průpravná cvičení vhodná pro ovládnutí činností hudebně pohybových: -rytmická deklamace s využitím prvků hry na tělo -hudebně pohybová hra (kánon, variace, rondo) -pohybové vyjádření obsahu literární předlohy -dětská taneční hra -tanční průprava a improvizace (menuet, mazurka, contry-dances, historické tance).
- Literatura
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005, 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. info
- JENČKOVÁ, Eva. Hudba a pohyb. Hradec Králové: Jaroslav Jenček - Orlice, 1997, 55 stran. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hra- pohyb- dramatizace v integrativním pojetí výuky na 1. stupni školy. Hudební výchova. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1996, roč. 1996-1996, č. 4, s. 58-60. ISSN 1210-3683-RS. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hudebně pohybová výchova v 1. - 5. ročníku ZŠ. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 68 s. ISBN 80-210-0636-6. info
- Výukové metody
- Teoretická průprava, praktické osvojování pohybových prvků, zpracování námětů a jejch realizace v praxi.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Požadavky k zápočtu: Vypracování tří hudebně pohybových doprovodů k písním a dvou pohybových etud k vybraným poslechovým skladbám.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI2 Didaktika HV 2
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc. - Rozvrh
- Po 8:50–10:30 učebna 21
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Po ukončení semináře je student schopen uplatňovat metodické postupy vedoucí k rozvíjení dětské hudební tvořivosti, fantazie, tvůrčího myšlení. Prostředkem vedoucím k rozvoji hudebnosti je pohybový prvek.
- Osnova
- Činnosti hudebně pohybové Průpravná cvičení vhodná pro ovládnutí činností hudebně pohybových: -rytmická deklamace s využitím prvků hry na tělo -hudebně pohybová hra (kánon, variace, rondo) -pohybové vyjádření obsahu literární předlohy -dětská taneční hra -tanční průprava a improvizace (menuet, mazurka, contry-dances, historické tance).
- Literatura
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005, 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. info
- JENČKOVÁ, Eva. Hudba a pohyb. Hradec Králové: Jaroslav Jenček - Orlice, 1997, 55 stran. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hra- pohyb- dramatizace v integrativním pojetí výuky na 1. stupni školy. Hudební výchova. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1996, roč. 1996-1996, č. 4, s. 58-60. ISSN 1210-3683-RS. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hudebně pohybová výchova v 1. - 5. ročníku ZŠ. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 68 s. ISBN 80-210-0636-6. info
- Výukové metody
- Teoretická průprava, praktické osvojování pohybových prvků, zpracování námětů a jejch realizace v praxi.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Požadavky k zápočtu: Vypracování tří hudebně pohybových doprovodů k písním a dvou pohybových etud k vybraným poslechovým skladbám.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI2 Didaktika HV 2
Pedagogická fakultajaro 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_DI2/01: Po 7:55–9:35 učebna 21, B. Knopová
HV7MP_DI2/02: St 8:50–10:30 učebna 21, B. Knopová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je ovládnutí metodických postupů vedoucích k rozvíjení dětské hudební tvořivosti, fantazie, tvůrčího myšlení. Prostředkem vedoucím k rozvoji hudebnosti je hudební hra.
- Osnova
- Činnosti hudebně pohybové Hudebně pohybová výchova je přirozeným doplňkem všech činností, podporuje orientaci ve výšce a pohybu melodie, je součástí dětských her, směřuje ke kultivaci tělesného pohybu v propojení s hudbou. Průpravná cvičení vhodná pro ovládnutí činností hudebně pohybových: -rytmická deklamace s využitím prvků hry na tělo -hudebně pohybová hra (kánon, variace, rondo) -pohybové vyjádření obsahu literární předlohy -dětská taneční hra -tanční průprava a improvizace (menuet, mazurka, contry-dances, historické tance). Požadavky k zápočtu: Vypracování tří hudebně pohybových doprovodů k písním a dvou pohybových etud k vybraným poslechovým skladbám.
- Literatura
- Jenčková, Eva.Hudba a pohyb
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005, 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hra- pohyb- dramatizace v integrativním pojetí výuky na 1. stupni školy. Hudební výchova. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1996, roč. 1996-1996, č. 4, s. 58-60. ISSN 1210-3683-RS. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hudebně pohybová výchova v 1. - 5. ročníku ZŠ. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 68 s. ISBN 80-210-0636-6. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Požadavky k zápočtu: Vypracování tří hudebně pohybových doprovodů k písním a dvou pohybových etud k vybraným poslechovým skladbám.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI2 Didaktika HV 2
Pedagogická fakultajaro 2008
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc. - Rozvrh
- Po 9:45–11:25 učebna 21
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je ovládnutí metodických postupů vedoucích k rozvíjení dětské hudební tvořivosti, fantazie, tvůrčího myšlení. Prostředkem vedoucím k rozvoji hudebnosti je hudební hra.
- Osnova
- Činnosti hudebně pohybové Hudebně pohybová výchova je přirozeným doplňkem všech činností, podporuje orientaci ve výšce a pohybu melodie, je součástí dětských her, směřuje ke kultivaci tělesného pohybu v propojení s hudbou. Průpravná cvičení vhodná pro ovládnutí činností hudebně pohybových: -rytmická deklamace s využitím prvků hry na tělo -hudebně pohybová hra (kánon, variace, rondo) -pohybové vyjádření obsahu literární předlohy -dětská taneční hra -tanční průprava a improvizace (menuet, mazurka, contry-dances, historické tance). Požadavky k zápočtu: Vypracování tří hudebně pohybových doprovodů k písním a dvou pohybových etud k vybraným poslechovým skladbám.
- Literatura
- Jenčková, Eva.Hudba a pohyb
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005, 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hra- pohyb- dramatizace v integrativním pojetí výuky na 1. stupni školy. Hudební výchova. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1996, roč. 1996-1996, č. 4, s. 58-60. ISSN 1210-3683-RS. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hudebně pohybová výchova v 1. - 5. ročníku ZŠ. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 68 s. ISBN 80-210-0636-6. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Požadavky k zápočtu: Vypracování tří hudebně pohybových doprovodů k písním a dvou pohybových etud k vybraným poslechovým skladbám.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI2 Didaktika HV 2
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc. - Rozvrh
- Po 9:45–11:25 učebna 21
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI2 Didaktika HV 2
Pedagogická fakultajaro 2006
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc. - Rozvrh
- Út 9:20–11:00 učebna 21, Čt 8:30–10:05 učebna 21
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
HV7MP_DI2/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI2 Didaktika HV 2
Pedagogická fakultajaro 2005
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)