HV7MP_HNN3 Hra na nástroj 3
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. BcA. Bc. Lenka Kučerová, DiS., Ph.D. et Ph.D., MBA, LL.M. (cvičící)
Mgr. Dagmar Ryšánková (cvičící)
Mgr. Miloš Šmerda (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_HNN3/01: Út 9:00–9:50 kancelář vyučujícího, kromě Út 25. 10., J. Kučerová
HV7MP_HNN3/02: Čt 10:00–10:50 kancelář vyučujícího, kromě Čt 27. 10., L. Kučerová
HV7MP_HNN3/03: St 16:00–16:50 kancelář vyučujícího, kromě St 26. 10., L. Kučerová
HV7MP_HNN3/04: Út 10:00–10:50 kancelář vyučujícího, kromě Út 25. 10., L. Kučerová
HV7MP_HNN3/05: Po 14:00–14:50 kancelář vyučujícího, kromě Po 24. 10., L. Kučerová - Předpoklady
- HV7MP_HNN2 Hra na nástroj 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-MA)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Nácvik přednesové skladby. Vypěstovat u studentů schopnost stylizovat doprovod lidové nebo umělé písně způsobem, který koresponduje s charakterem melodické linie a funkcí písně. Je kladen důraz na skutečnost, že jednu a tutéž melodii je možné doprovázet různým způsobem. Příprava repertoáru ke SZZ. Hra nepřipraveného doprovodu lidových písní.
- Osnova
- Nácvik přednesové skladby. Příprava repertoáru ke SZZ (30 lidových písní s transpozicemi o libovolnou sekundu a tercii nahoru a dolů, alespoň jedna píseň z tvorby „klasiků“ populární hudby 20. století bez transpozice - J. Ježek, J. Šlitr, Beatles, hra nepřipraveného doprovodu lidové písně, jedna přednesová skladba).
- Literatura
- CRHA, Bedřich a Petr HALA. Technika klavírního doprovodu lidových písní. 1.vydání, 2003. Masarykova univerzita v Brně, 2003, 115 s. ISBN 80-210-3094-1. info
- VLASÁKOVÁ, A., Klavírní pedagogika: první kroky na cestě ke klavírnímu umění. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2003. 172 s.
- TROJAN, J. Moravská lidová píseň. Melodika, harmonika. Praha: Supraphon, 1980. 222 s. ŠIMONKOVÁ, D. Desatero nezbytností klavíristy. Praha: SNP, 1986. 125 s. POPOVIČ, M. Teoretické aspekty klavírní improvizace (doprovod lidové písně). 1. vyd. Ústí nad La
- Výukové metody
- Praktická cvičení.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Cvičení. Student přehraje repertoár určený ke SZZ (30 lidových písní s transpozicemi o libovolnou sekundu a tercii nahoru a dolů, alespoň jedna píseň z tvorby „klasiků“ populární hudby 20. století bez transpozice - J. Ježek, J. Šlitr, Beatles, hra nepřipraveného doprovodu lidové písně, jedna přednesová skladba). Samostatná příprava, povinnost navštěvovat výuku.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_HNN3 Hra na nástroj 3
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. BcA. Bc. Lenka Kučerová, DiS., Ph.D. et Ph.D., MBA, LL.M. (cvičící)
Mgr. Dagmar Ryšánková (cvičící)
Mgr. Miloš Šmerda (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_HNN3/01: Út 21. 9. až Út 14. 12. Út 15:00–15:50 kancelář vyučujícího, L. Kučerová
HV7MP_HNN3/02: Út 21. 9. až Út 14. 12. Út 14:00–14:50 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
HV7MP_HNN3/03: Po 20. 9. až Po 13. 12. Po 15:00–15:50 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7MP_HNN3/04: Po 20. 9. až Po 13. 12. Po 17:00–17:50 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7MP_HNN3/05: Po 20. 9. až Po 13. 12. Po 14:00–14:50 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7MP_HNN3/06: Po 20. 9. až Po 13. 12. Po 16:00–16:50 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková - Předpoklady
- HV7MP_HNN2 Hra na nástroj 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-MA)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Nácvik přednesové skladby. Vypěstovat u studentů schopnost stylizovat doprovod lidové nebo umělé písně způsobem, který koresponduje s charakterem melodické linie a funkcí písně. Je kladen důraz na skutečnost, že jednu a tutéž melodii je možné doprovázet různým způsobem. Příprava repertoáru ke SZZ. Hra nepřipraveného doprovodu lidových písní.
- Osnova
- Nácvik přednesové skladby. Příprava repertoáru ke SZZ (30 lidových písní s transpozicemi o libovolnou sekundu a tercii nahoru a dolů, alespoň jedna píseň z tvorby „klasiků“ populární hudby 20. století bez transpozice - J. Ježek, J. Šlitr, Beatles, hra nepřipraveného doprovodu lidové písně, jedna přednesová skladba).
- Literatura
- CRHA, Bedřich a Petr HALA. Technika klavírního doprovodu lidových písní. 1.vydání, 2003. Masarykova univerzita v Brně, 2003, 115 s. ISBN 80-210-3094-1. info
- VLASÁKOVÁ, A., Klavírní pedagogika: první kroky na cestě ke klavírnímu umění. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2003. 172 s.
- TROJAN, J. Moravská lidová píseň. Melodika, harmonika. Praha: Supraphon, 1980. 222 s. ŠIMONKOVÁ, D. Desatero nezbytností klavíristy. Praha: SNP, 1986. 125 s. POPOVIČ, M. Teoretické aspekty klavírní improvizace (doprovod lidové písně). 1. vyd. Ústí nad La
- Výukové metody
- Praktická cvičení.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Cvičení. Student přehraje repertoár určený ke SZZ (30 lidových písní s transpozicemi o libovolnou sekundu a tercii nahoru a dolů, alespoň jedna píseň z tvorby „klasiků“ populární hudby 20. století bez transpozice - J. Ježek, J. Šlitr, Beatles, hra nepřipraveného doprovodu lidové písně, jedna přednesová skladba). Samostatná příprava, povinnost navštěvovat výuku.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_HNN3 Hra na nástroj 3
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Ryšánková (cvičící)
Mgr. Miloš Šmerda (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_HNN3/01: Čt 12:00–12:50 kancelář vyučujícího, P. Hala
HV7MP_HNN3/02: St 12:00–12:50 kancelář vyučujícího, P. Hala
HV7MP_HNN3/03: Po 17:00–17:50 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7MP_HNN3/04: Po 16:00–16:50 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7MP_HNN3/05: Út 9:00–9:50 kancelář vyučujícího, J. Kučerová - Předpoklady
- HV7MP_HNN2 Hra na nástroj 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-MA)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Nácvik přednesové skladby. Vypěstovat u studentů schopnost stylizovat doprovod lidové nebo umělé písně způsobem, který koresponduje s charakterem melodické linie a funkcí písně. Je kladen důraz na skutečnost, že jednu a tutéž melodii je možné doprovázet různým způsobem. Příprava repertoáru ke SZZ. Hra nepřipraveného doprovodu lidových písní.
- Osnova
- Nácvik přednesové skladby. Příprava repertoáru ke SZZ (30 lidových písní s transpozicemi o libovolnou sekundu a tercii nahoru a dolů, alespoň jedna píseň z tvorby „klasiků“ populární hudby 20. století bez transpozice - J. Ježek, J. Šlitr, Beatles, hra nepřipraveného doprovodu lidové písně, jedna přednesová skladba).
- Literatura
- CRHA, Bedřich a Petr HALA. Technika klavírního doprovodu lidových písní. 1.vydání, 2003. Masarykova univerzita v Brně, 2003, 115 s. ISBN 80-210-3094-1. info
- VLASÁKOVÁ, A., Klavírní pedagogika: první kroky na cestě ke klavírnímu umění. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2003. 172 s.
- TROJAN, J. Moravská lidová píseň. Melodika, harmonika. Praha: Supraphon, 1980. 222 s. ŠIMONKOVÁ, D. Desatero nezbytností klavíristy. Praha: SNP, 1986. 125 s. POPOVIČ, M. Teoretické aspekty klavírní improvizace (doprovod lidové písně). 1. vyd. Ústí nad La
- Výukové metody
- Praktická cvičení.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Cvičení. Student přehraje repertoár určený ke SZZ (30 lidových písní s transpozicemi o libovolnou sekundu a tercii nahoru a dolů, alespoň jedna píseň z tvorby „klasiků“ populární hudby 20. století bez transpozice - J. Ježek, J. Šlitr, Beatles, hra nepřipraveného doprovodu lidové písně, jedna přednesová skladba). Samostatná příprava, povinnost navštěvovat výuku.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_HNN3 Hra na nástroj 3
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Ryšánková (cvičící)
Mgr. Miloš Šmerda (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_HNN3/01: Čt 9:00–9:50 kancelář vyučujícího, P. Hala
HV7MP_HNN3/02: St 9:00–9:50 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
HV7MP_HNN3/03: Čt 10:00–10:50 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
HV7MP_HNN3/04: St 14:00–14:50 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
HV7MP_HNN3/05: St 15:00–15:50 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
HV7MP_HNN3/06: Po 13:00–13:50 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková - Předpoklady
- HV7MP_HNN2 Hra na nástroj 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-MA)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Nácvik přednesové skladby. Vypěstovat u studentů schopnost stylizovat doprovod lidové nebo umělé písně způsobem, který koresponduje s charakterem melodické linie a funkcí písně. Je kladen důraz na skutečnost, že jednu a tutéž melodii je možné doprovázet různým způsobem. Příprava repertoáru ke SZZ. Hra nepřipraveného doprovodu lidových písní.
- Osnova
- Nácvik přednesové skladby. Příprava repertoáru ke SZZ (30 lidových písní s transpozicemi o libovolnou sekundu a tercii nahoru a dolů, alespoň jedna píseň z tvorby „klasiků“ populární hudby 20. století bez transpozice - J. Ježek, J. Šlitr, Beatles, hra nepřipraveného doprovodu lidové písně, jedna přednesová skladba).
- Literatura
- CRHA, Bedřich a Petr HALA. Technika klavírního doprovodu lidových písní. 1.vydání, 2003. Masarykova univerzita v Brně, 2003, 115 s. ISBN 80-210-3094-1. info
- VLASÁKOVÁ, A., Klavírní pedagogika: první kroky na cestě ke klavírnímu umění. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2003. 172 s.
- TROJAN, J. Moravská lidová píseň. Melodika, harmonika. Praha: Supraphon, 1980. 222 s. ŠIMONKOVÁ, D. Desatero nezbytností klavíristy. Praha: SNP, 1986. 125 s. POPOVIČ, M. Teoretické aspekty klavírní improvizace (doprovod lidové písně). 1. vyd. Ústí nad La
- Výukové metody
- Praktická cvičení.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Cvičení. Student přehraje repertoár určený ke SZZ (30 lidových písní s transpozicemi o libovolnou sekundu a tercii nahoru a dolů, alespoň jedna píseň z tvorby „klasiků“ populární hudby 20. století bez transpozice - J. Ježek, J. Šlitr, Beatles, hra nepřipraveného doprovodu lidové písně, jedna přednesová skladba). Samostatná příprava, povinnost navštěvovat výuku.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_HNN3 Hra na nástroj 3
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Ryšánková (cvičící)
Mgr. Miloš Šmerda (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_HNN3/01: St 10:00–10:50 kancelář vyučujícího, P. Hala
HV7MP_HNN3/02: St 13:00–13:50 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
HV7MP_HNN3/03: Út 15:00–15:50 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
HV7MP_HNN3/04: Út 12:00–12:50 kancelář vyučujícího
HV7MP_HNN3/05: Út 13:00–13:50 kancelář vyučujícího
HV7MP_HNN3/06: Po 15:00–15:50 kancelář vyučujícího
HV7MP_HNN3/07: Po 14:00–14:50 kancelář vyučujícího - Předpoklady
- HV7MP_HNN2 Hra na nástroj 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-MA)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Nácvik přednesové skladby. Vypěstovat u studentů schopnost stylizovat doprovod lidové nebo umělé písně způsobem, který koresponduje s charakterem melodické linie a funkcí písně. Je kladen důraz na skutečnost, že jednu a tutéž melodii je možné doprovázet různým způsobem. Příprava repertoáru ke SZZ. Hra nepřipraveného doprovodu lidových písní.
- Osnova
- Nácvik přednesové skladby. Příprava repertoáru ke SZZ (30 lidových písní s transpozicemi o libovolnou sekundu a tercii nahoru a dolů, alespoň jedna píseň z tvorby „klasiků“ populární hudby 20. století bez transpozice - J. Ježek, J. Šlitr, Beatles, hra nepřipraveného doprovodu lidové písně, jedna přednesová skladba).
- Literatura
- CRHA, Bedřich a Petr HALA. Technika klavírního doprovodu lidových písní. 1.vydání, 2003. Masarykova univerzita v Brně, 2003, 115 s. ISBN 80-210-3094-1. info
- VLASÁKOVÁ, A., Klavírní pedagogika: první kroky na cestě ke klavírnímu umění. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2003. 172 s.
- TROJAN, J. Moravská lidová píseň. Melodika, harmonika. Praha: Supraphon, 1980. 222 s. ŠIMONKOVÁ, D. Desatero nezbytností klavíristy. Praha: SNP, 1986. 125 s. POPOVIČ, M. Teoretické aspekty klavírní improvizace (doprovod lidové písně). 1. vyd. Ústí nad La
- Výukové metody
- Praktická cvičení.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Cvičení. Student přehraje repertoár určený ke SZZ (30 lidových písní s transpozicemi o libovolnou sekundu a tercii nahoru a dolů, alespoň jedna píseň z tvorby „klasiků“ populární hudby 20. století bez transpozice - J. Ježek, J. Šlitr, Beatles, hra nepřipraveného doprovodu lidové písně, jedna přednesová skladba). Samostatná příprava, povinnost navštěvovat výuku.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_HNN3 Hra na nástroj 3
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ivo Bartoš, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Ryšánková (cvičící)
Mgr. Miloš Šmerda (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_HNN3/01: Čt 13:55–14:40 kancelář vyučujícího, P. Hala
HV7MP_HNN3/02: Út 13:00–13:45 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
HV7MP_HNN3/03: Út 8:25–9:10 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
HV7MP_HNN3/04: Čt 9:20–10:05 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7MP_HNN3/05: Čt 10:15–11:00 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7MP_HNN3/06: Po 10:15–11:00 kancelář vyučujícího, I. Bartoš
HV7MP_HNN3/07: St 9:20–10:05 kancelář vyučujícího, I. Bartoš - Předpoklady
- HV7MP_HNN2 Hra na nástroj 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-MA)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Nácvik přednesové skladby. Vypěstovat u studentů schopnost stylizovat doprovod lidové nebo umělé písně způsobem, který koresponduje s charakterem melodické linie a funkcí písně. Je kladen důraz na skutečnost, že jednu a tutéž melodii je možné doprovázet různým způsobem. Příprava repertoáru ke SZZ. Hra nepřipraveného doprovodu lidových písní.
- Osnova
- Nácvik přednesové skladby. Příprava repertoáru ke SZZ (30 lidových písní s transpozicemi o libovolnou sekundu a tercii nahoru a dolů, alespoň jedna píseň z tvorby „klasiků“ populární hudby 20. století bez transpozice - J. Ježek, J. Šlitr, Beatles, hra nepřipraveného doprovodu lidové písně, jedna přednesová skladba).
- Literatura
- CRHA, Bedřich a Petr HALA. Technika klavírního doprovodu lidových písní. 1.vydání, 2003. Masarykova univerzita v Brně, 2003, 115 s. ISBN 80-210-3094-1. info
- VLASÁKOVÁ, A., Klavírní pedagogika: první kroky na cestě ke klavírnímu umění. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2003. 172 s.
- TROJAN, J. Moravská lidová píseň. Melodika, harmonika. Praha: Supraphon, 1980. 222 s. ŠIMONKOVÁ, D. Desatero nezbytností klavíristy. Praha: SNP, 1986. 125 s. POPOVIČ, M. Teoretické aspekty klavírní improvizace (doprovod lidové písně). 1. vyd. Ústí nad La
- Výukové metody
- Praktická cvičení.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Cvičení. Student přehraje repertoár určený ke SZZ (30 lidových písní s transpozicemi o libovolnou sekundu a tercii nahoru a dolů, alespoň jedna píseň z tvorby „klasiků“ populární hudby 20. století bez transpozice - J. Ježek, J. Šlitr, Beatles, hra nepřipraveného doprovodu lidové písně, jedna přednesová skladba). Samostatná příprava, povinnost navštěvovat výuku.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_HNN3 Hra na nástroj 3
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ivo Bartoš, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Ryšánková (cvičící)
Mgr. Miloš Šmerda (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_HNN3/01: St 17:35–18:20 kancelář vyučujícího, P. Hala
HV7MP_HNN3/02: St 13:55–14:40 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7MP_HNN3/03: Čt 12:05–12:50 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
HV7MP_HNN3/04: Čt 11:10–11:55 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7MP_HNN3/05: Čt 13:55–14:40 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7MP_HNN3/06: Út 10:15–11:00 kancelář vyučujícího, I. Bartoš
HV7MP_HNN3/07: St 7:30–8:15 kancelář vyučujícího, I. Bartoš - Předpoklady
- HV7MP_HNN2 Hra na nástroj 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-MA)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Nácvik přednesové skladby. Vypěstovat u studentů schopnost stylizovat doprovod lidové nebo umělé písně způsobem, který koresponduje s charakterem melodické linie a funkcí písně. Je kladen důraz na skutečnost, že jednu a tutéž melodii je možné doprovázet různým způsobem. Příprava repertoáru ke SZZ. Hra nepřipraveného doprovodu lidových písní.
- Osnova
- Nácvik přednesové skladby. Příprava repertoáru ke SZZ (30 lidových písní s transpozicemi o libovolnou sekundu a tercii nahoru a dolů, alespoň jedna píseň z tvorby „klasiků“ populární hudby 20. století bez transpozice - J. Ježek, J. Šlitr, Beatles, hra nepřipraveného doprovodu lidové písně, jedna přednesová skladba).
- Literatura
- CRHA, Bedřich a Petr HALA. Technika klavírního doprovodu lidových písní. 1.vydání, 2003. Masarykova univerzita v Brně, 2003, 115 s. ISBN 80-210-3094-1. info
- VLASÁKOVÁ, A., Klavírní pedagogika: první kroky na cestě ke klavírnímu umění. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2003. 172 s.
- TROJAN, J. Moravská lidová píseň. Melodika, harmonika. Praha: Supraphon, 1980. 222 s. ŠIMONKOVÁ, D. Desatero nezbytností klavíristy. Praha: SNP, 1986. 125 s. POPOVIČ, M. Teoretické aspekty klavírní improvizace (doprovod lidové písně). 1. vyd. Ústí nad La
- Výukové metody
- Praktická cvičení.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Cvičení. Student přehraje repertoár určený ke SZZ (30 lidových písní s transpozicemi o libovolnou sekundu a tercii nahoru a dolů, alespoň jedna píseň z tvorby „klasiků“ populární hudby 20. století bez transpozice - J. Ježek, J. Šlitr, Beatles, hra nepřipraveného doprovodu lidové písně, jedna přednesová skladba). Samostatná příprava, povinnost navštěvovat výuku.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_HNN3 Hra na nástroj 3
Pedagogická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ivo Bartoš, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Ryšánková (cvičící)
Mgr. Miloš Šmerda (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_HNN3/01: Čt 14:50–15:35 kancelář vyučujícího, P. Hala
HV7MP_HNN3/02: Čt 15:45–16:30 kancelář vyučujícího, P. Hala
HV7MP_HNN3/03: Čt 9:20–10:05 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
HV7MP_HNN3/04: Čt 13:00–13:45 kancelář vyučujícího, I. Bartoš
HV7MP_HNN3/05: Čt 8:25–9:10 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7MP_HNN3/06: Út 15:45–16:30 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
HV7MP_HNN3/07: Út 13:55–14:40 kancelář vyučujícího, P. Hala - Předpoklady
- HV7MP_HNN2 Hra na nástroj 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-MA)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Nácvik přednesové skladby. Vypěstovat u studentů schopnost stylizovat doprovod lidové nebo umělé písně způsobem, který koresponduje s charakterem melodické linie a funkcí písně. Je kladen důraz na skutečnost, že jednu a tutéž melodii je možné doprovázet různým způsobem. Příprava repertoáru ke SZZ. Hra nepřipraveného doprovodu lidových písní.
- Osnova
- Nácvik přednesové skladby. Příprava repertoáru ke SZZ (3 lidové písně – ve 2/4, ve 3/4 metru a jedna pomalá moravská s alespoň elementární imitací cimbálového doprovodu, vše s transpozicemi o libovolnou sekundu a tercii nahoru a dolů, jedna píseň z tvorby „klasiků“ populární hudby 20. století bez transpozice - J. Ježek, J. Šlitr, Beatles, hra nepřipraveného doprovodu lidové písně, jedna přednesová skladba).
- Literatura
- CRHA, Bedřich a Petr HALA. Technika klavírního doprovodu lidových písní. 1.vydání, 2003. Masarykova univerzita v Brně, 2003, 115 s. ISBN 80-210-3094-1. info
- VLASÁKOVÁ, A., Klavírní pedagogika: první kroky na cestě ke klavírnímu umění. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2003. 172 s.
- TROJAN, J. Moravská lidová píseň. Melodika, harmonika. Praha: Supraphon, 1980. 222 s. ŠIMONKOVÁ, D. Desatero nezbytností klavíristy. Praha: SNP, 1986. 125 s. POPOVIČ, M. Teoretické aspekty klavírní improvizace (doprovod lidové písně). 1. vyd. Ústí nad La
- Výukové metody
- Praktická cvičení.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Cvičení. Student přehraje repertoár určený ke SZZ (3 lidové písně – ve 2/4, ve 3/4 metru a jedna pomalá moravská s alespoň elementární imitací cimbálového doprovodu, vše s transpozicemi o libovolnou sekundu a tercii nahoru a dolů, jedna píseň z tvorby „klasiků“ populární hudby 20. století bez transpozice, hra nepřipraveného doprovodu lidové písně, přednesová skladba). Samostatná příprava, povinnost navštěvovat výuku.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_HNN3 Hra na nástroj 3
Pedagogická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ivo Bartoš, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Ryšánková (cvičící)
Mgr. Miloš Šmerda (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_HNN3/01: Čt 13:55–14:40 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
HV7MP_HNN3/02: Čt 13:00–13:45 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
HV7MP_HNN3/03: Čt 11:10–11:55 kancelář vyučujícího, P. Hala
HV7MP_HNN3/04: Čt 9:20–10:05 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
HV7MP_HNN3/05: Čt 15:45–16:30 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7MP_HNN3/06: Út 13:00–13:45 kancelář vyučujícího, I. Bartoš
HV7MP_HNN3/07: St 13:55–14:40 kancelář vyučujícího, P. Hala - Předpoklady
- HV7MP_HNN2 Hra na nástroj 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-MA)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Nácvik přednesové skladby. Vypěstovat u studentů schopnost stylizovat doprovod zadané melodie opatřené akordickými značkami způsobem, který koresponduje s charakterem melodické linie. Je kladen důraz na skutečnost, že jednu a tutéž melodii je možné doprovázet různým způsobem. Příprava a opakování doprovodu 30 písní s transpozicí o malou a velkou sekundu výše a níže. Hra nepřipraveného doprovodu.
- Osnova
- Nácvik přednesové skladby. Vypěstovat u studentů schopnost stylizovat doprovod zadané melodie opatřené akordickými značkami způsobem, který koresponduje s charakterem melodické linie. Je kladen důraz na skutečnost, že jednu a tutéž melodii je možné doprovázet různým způsobem. Příprava a opakování doprovodu 30 písní s transpozicí o malou a velkou sekundu výše a níže. Hra nepřipraveného doprovodu.
- Literatura
- CRHA, Bedřich a Petr HALA. Technika klavírního doprovodu lidových písní. 1.vydání, 2003. Masarykova univerzita v Brně, 2003, 115 s. ISBN 80-210-3094-1. info
- VLASÁKOVÁ, A., Klavírní pedagogika: první kroky na cestě ke klavírnímu umění. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2003. 172 s.
- TROJAN, J. Moravská lidová píseň. Melodika, harmonika. Praha: Supraphon, 1980. 222 s. ŠIMONKOVÁ, D. Desatero nezbytností klavíristy. Praha: SNP, 1986. 125 s. POPOVIČ, M. Teoretické aspekty klavírní improvizace (doprovod lidové písně). 1. vyd. Ústí nad La
- Výukové metody
- Praktická cvičení.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Cvičení. Student přehraje studovanou literaturu, hra doprovodu 30 písní s transpozicí o malou a velkou sekundu výše a níže. Hra nepřipraveného doprovodu. Samostatná příprava, povinnost navštěvovat výuku.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_HNN3 Hra na nástroj 3
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ivo Bartoš, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Ryšánková (cvičící)
Mgr. Miloš Šmerda (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_HNN3/01: Čt 15:45–16:30 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
HV7MP_HNN3/02: Út 8:25–9:10 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
HV7MP_HNN3/03: Čt 11:10–11:55 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7MP_HNN3/04: Čt 14:50–15:35 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7MP_HNN3/05: Čt 13:00–13:45 kancelář vyučujícího, P. Hala
HV7MP_HNN3/06: Út 14:50–15:35 kancelář vyučujícího, I. Bartoš - Předpoklady
- HV7MP_HNN2 Hra na nástroj 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-MA)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Nácvik přednesové skladby. Vypěstovat u studentů schopnost stylizovat doprovod zadané melodie opatřené akordickými značkami způsobem, který koresponduje s charakterem melodické linie. Je kladen důraz na skutečnost, že jednu a tutéž melodii je možné doprovázet různým způsobem. Příprava a opakování doprovodu 30 písní s transpozicí o malou a velkou sekundu výše a níže. Hra nepřipraveného doprovodu.
- Osnova
- Nácvik přednesové skladby. Vypěstovat u studentů schopnost stylizovat doprovod zadané melodie opatřené akordickými značkami způsobem, který koresponduje s charakterem melodické linie. Je kladen důraz na skutečnost, že jednu a tutéž melodii je možné doprovázet různým způsobem. Příprava a opakování doprovodu 30 písní s transpozicí o malou a velkou sekundu výše a níže. Hra nepřipraveného doprovodu.
- Literatura
- CRHA, Bedřich a Petr HALA. Technika klavírního doprovodu lidových písní. 1.vydání, 2003. Masarykova univerzita v Brně, 2003, 115 s. ISBN 80-210-3094-1. info
- VLASÁKOVÁ, A., Klavírní pedagogika: první kroky na cestě ke klavírnímu umění. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2003. 172 s.
- TROJAN, J. Moravská lidová píseň. Melodika, harmonika. Praha: Supraphon, 1980. 222 s. ŠIMONKOVÁ, D. Desatero nezbytností klavíristy. Praha: SNP, 1986. 125 s. POPOVIČ, M. Teoretické aspekty klavírní improvizace (doprovod lidové písně). 1. vyd. Ústí nad La
- Výukové metody
- Praktická cvičení.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Cvičení. Student přehraje studovanou literaturu, hra doprovodu 30 písní s transpozicí o malou a velkou sekundu výše a níže. Hra nepřipraveného doprovodu. Samostatná příprava, povinnost navštěvovat výuku.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_HNN3 Hra na nástroj 3
Pedagogická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ivo Bartoš, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Ryšánková (cvičící)
Mgr. Miloš Šmerda (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_HNN3/01: Út 14:50–15:35 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
HV7MP_HNN3/02: Čt 15:45–16:30 kancelář vyučujícího, J. Kučerová
HV7MP_HNN3/03: Čt 13:55–14:40 kancelář vyučujícího, P. Hala
HV7MP_HNN3/04: Čt 14:50–15:35 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7MP_HNN3/05: Út 13:55–14:40 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7MP_HNN3/06: St 9:20–10:05 kancelář vyučujícího, D. Ryšánková
HV7MP_HNN3/07: Čt 13:00–13:45 kancelář vyučujícího, I. Bartoš
HV7MP_HNN3/08: Čt 11:10–11:55 kancelář vyučujícího, I. Bartoš
HV7MP_HNN3/09: Čt 10:15–11:00 kancelář vyučujícího, I. Bartoš - Předpoklady
- HV7MP_HNN2 Hra na nástroj 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-MA)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Nácvik přednesové skladby. Vypěstovat u studentů schopnost stylizovat doprovod zadané melodie opatřené akordickými značkami způsobem, který koresponduje s charakterem melodické linie. Je kladen důraz na skutečnost, že jednu a tutéž melodii je možné doprovázet různým způsobem. Příprava a opakování doprovodu 30 písní s transpozicí o malou a velkou sekundu výše a níže. Hra nepřipraveného doprovodu.
- Osnova
- Nácvik přednesové skladby. Vypěstovat u studentů schopnost stylizovat doprovod zadané melodie opatřené akordickými značkami způsobem, který koresponduje s charakterem melodické linie. Je kladen důraz na skutečnost, že jednu a tutéž melodii je možné doprovázet různým způsobem. Příprava a opakování doprovodu 30 písní s transpozicí o malou a velkou sekundu výše a níže. Hra nepřipraveného doprovodu.
- Literatura
- CRHA, Bedřich a Petr HALA. Technika klavírního doprovodu lidových písní. 1.vydání, 2003. Masarykova univerzita v Brně, 2003, 115 s. ISBN 80-210-3094-1. info
- VLASÁKOVÁ, A., Klavírní pedagogika: první kroky na cestě ke klavírnímu umění. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2003. 172 s.
- TROJAN, J. Moravská lidová píseň. Melodika, harmonika. Praha: Supraphon, 1980. 222 s. ŠIMONKOVÁ, D. Desatero nezbytností klavíristy. Praha: SNP, 1986. 125 s. POPOVIČ, M. Teoretické aspekty klavírní improvizace (doprovod lidové písně). 1. vyd. Ústí nad La
- Výukové metody
- Praktická cvičení.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Cvičení. Student přehraje studovanou literaturu, samostatná příprava, povinnost navštěvovat výuku.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_HNN3 Hra na nástroj 3
Pedagogická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ivo Bartoš, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Ryšánková (cvičící)
Mgr. Miloš Šmerda (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Nácvik přednesové skladby. Vypěstovat u studentů schopnost stylizovat doprovod zadané melodie opatřené akordickými značkami způsobem, který koresponduje s charakterem melodické linie. Je kladen důraz na skutečnost, že jednu a tutéž melodii je možné doprovázet různým způsobem. Příprava a opakování doprovodu 30 písní s transpozicí o malou a velkou sekundu výše a níže. Hra nepřipraveného doprovodu.
- Osnova
- Nácvik přednesové skladby. Vypěstovat u studentů schopnost stylizovat doprovod zadané melodie opatřené akordickými značkami způsobem, který koresponduje s charakterem melodické linie. Je kladen důraz na skutečnost, že jednu a tutéž melodii je možné doprovázet různým způsobem. Příprava a opakování doprovodu 30 písní s transpozicí o malou a velkou sekundu výše a níže. Hra nepřipraveného doprovodu.
- Literatura
- CRHA, Bedřich a Petr HALA. Technika klavírního doprovodu lidových písní. 1.vydání, 2003. Masarykova univerzita v Brně, 2003, 115 s. ISBN 80-210-3094-1. info
- VLASÁKOVÁ, A., Klavírní pedagogika: první kroky na cestě ke klavírnímu umění. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2003. 172 s.
- TROJAN, J. Moravská lidová píseň. Melodika, harmonika. Praha: Supraphon, 1980. 222 s. ŠIMONKOVÁ, D. Desatero nezbytností klavíristy. Praha: SNP, 1986. 125 s. POPOVIČ, M. Teoretické aspekty klavírní improvizace (doprovod lidové písně). 1. vyd. Ústí nad La
- Výukové metody
- Praktická cvičení.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Cvičení. Student přehraje studovanou literaturu, samostatná příprava, povinnost navštěvovat výuku.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
HV7MP_HNN3 Hra na nástroj 3
Pedagogická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ivo Bartoš, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Ryšánková (cvičící)
Mgr. Miloš Šmerda (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Nácvik přednesové skladby. Vypěstovat u studentů schopnost stylizovat doprovod zadané melodie opatřené akordickými značkami způsobem, který koresponduje s charakterem melodické linie. Je kladen důraz na skutečnost, že jednu a tutéž melodii je možné doprovázet různým způsobem. Příprava a opakování doprovodu 30 písní s transpozicí o malou a velkou sekundu výše a níže. Hra nepřipraveného doprovodu.
- Osnova
- Nácvik přednesové skladby. Vypěstovat u studentů schopnost stylizovat doprovod zadané melodie opatřené akordickými značkami způsobem, který koresponduje s charakterem melodické linie. Je kladen důraz na skutečnost, že jednu a tutéž melodii je možné doprovázet různým způsobem. Příprava a opakování doprovodu 30 písní s transpozicí o malou a velkou sekundu výše a níže. Hra nepřipraveného doprovodu.
- Literatura
- CRHA, Bedřich a Petr HALA. Technika klavírního doprovodu lidových písní. 1.vydání, 2003. Masarykova univerzita v Brně, 2003, 115 s. ISBN 80-210-3094-1. info
- VLASÁKOVÁ, A., Klavírní pedagogika: první kroky na cestě ke klavírnímu umění. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2003. 172 s.
- TROJAN, J. Moravská lidová píseň. Melodika, harmonika. Praha: Supraphon, 1980. 222 s. ŠIMONKOVÁ, D. Desatero nezbytností klavíristy. Praha: SNP, 1986. 125 s. POPOVIČ, M. Teoretické aspekty klavírní improvizace (doprovod lidové písně). 1. vyd. Ústí nad La
- Výukové metody
- Praktická cvičení.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Cvičení. Student přehraje studovanou literaturu, samostatná příprava, povinnost navštěvovat výuku.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
HV7MP_HNN3 Hra na nástroj 3
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ivo Bartoš, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Ryšánková (cvičící)
Mgr. Miloš Šmerda (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Nácvik přednesové skladby. Vypěstovat u studentů schopnost stylizovat doprovod zadané melodie opatřené akordickými značkami způsobem, který koresponduje s charakterem melodické linie. Je kladen důraz na skutečnost, že jednu a tutéž melodii je možné doprovázet různým způsobem. Příprava a opakování doprovodu 30 písní s transpozicí o malou a velkou sekundu výše a níže. Hra nepřipraveného doprovodu.
- Osnova
- Nácvik přednesové skladby. Vypěstovat u studentů schopnost stylizovat doprovod zadané melodie opatřené akordickými značkami způsobem, který koresponduje s charakterem melodické linie. Je kladen důraz na skutečnost, že jednu a tutéž melodii je možné doprovázet různým způsobem. Příprava a opakování doprovodu 30 písní s transpozicí o malou a velkou sekundu výše a níže. Hra nepřipraveného doprovodu.
- Literatura
- CRHA, Bedřich a Petr HALA. Technika klavírního doprovodu lidových písní. 1.vydání, 2003. Masarykova univerzita v Brně, 2003, 115 s. ISBN 80-210-3094-1. info
- VLASÁKOVÁ, A., Klavírní pedagogika: první kroky na cestě ke klavírnímu umění. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2003. 172 s.
- TROJAN, J. Moravská lidová píseň. Melodika, harmonika. Praha: Supraphon, 1980. 222 s. ŠIMONKOVÁ, D. Desatero nezbytností klavíristy. Praha: SNP, 1986. 125 s. POPOVIČ, M. Teoretické aspekty klavírní improvizace (doprovod lidové písně). 1. vyd. Ústí nad La
- Výukové metody
- Praktická cvičení.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Cvičení. Student přehraje studovanou literaturu, samostatná příprava, povinnost navštěvovat výuku.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
HV7MP_HNN3 Hra na nástroj 3
Pedagogická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ivo Bartoš, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Ryšánková (cvičící)
Mgr. Miloš Šmerda (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Nácvik přednesové skladby. Vypěstovat u studentů schopnost stylizovat doprovod zadané melodie opatřené akordickými značkami způsobem, který koresponduje s charakterem melodické linie. Je kladen důraz na skutečnost, že jednu a tutéž melodii je možné doprovázet různým způsobem. Příprava a opakování doprovodu 30 písní s transpozicí o malou a velkou sekundu výše a níže. Hra nepřipraveného doprovodu.
- Osnova
- Nácvik přednesové skladby. Vypěstovat u studentů schopnost stylizovat doprovod zadané melodie opatřené akordickými značkami způsobem, který koresponduje s charakterem melodické linie. Je kladen důraz na skutečnost, že jednu a tutéž melodii je možné doprovázet různým způsobem. Příprava a opakování doprovodu 30 písní s transpozicí o malou a velkou sekundu výše a níže. Hra nepřipraveného doprovodu.
- Literatura
- CRHA, Bedřich a Petr HALA. Technika klavírního doprovodu lidových písní. 1.vydání, 2003. Masarykova univerzita v Brně, 2003, 115 s. ISBN 80-210-3094-1. info
- VLASÁKOVÁ, A., Klavírní pedagogika: první kroky na cestě ke klavírnímu umění. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2003. 172 s.
- TROJAN, J. Moravská lidová píseň. Melodika, harmonika. Praha: Supraphon, 1980. 222 s. ŠIMONKOVÁ, D. Desatero nezbytností klavíristy. Praha: SNP, 1986. 125 s. POPOVIČ, M. Teoretické aspekty klavírní improvizace (doprovod lidové písně). 1. vyd. Ústí nad La
- Metody hodnocení
- Zápočet. Cvičení. Student přehraje studovanou literaturu, samostatná příprava, povinnost navštěvovat výuku.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
HV7MP_HNN3 Hra na nástroj 3
Pedagogická fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ivo Bartoš, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Ryšánková (cvičící)
Mgr. Miloš Šmerda (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
HV7MP_HNN3 Hra na nástroj 3
Pedagogická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ivo Bartoš, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Ryšánková (cvičící)
Mgr. Miloš Šmerda (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)