R2BK_PJC3 Praktická jazyková cvičení 3
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/0/1. 12. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Janina Krejčí, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Tatiana Savchenko (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Znalost ruštiny na úrovni B1.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - ruský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvíjení komunikativních dovedností a prohloubení znalosti praktického jazyka. Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen konverzovat v rámci probraných témat; správně používat gramatické a stylistické prostředky; komunikovat v ruském jazyce s použitím nového lexika.
- Osnova
- Do obsahové částí předmětu byla zařazena základní konverzační témata: 1.–2. Cestovní ruch. Aktivní dovolená. Turistické zajímavosti Ruska a Česka. Nepravidelná slovesa. 3.–4. Dům a byt. Bydlení ve městě a na vesnici. Opakování časování nepravidelných sloves. 5.–6. Kulturní akce. Kultura a mládež. Výstavy, koncerty, festivaly. Opakování stupňování přídavných jmen. 7.–8. Kultura v našem životě. Významní světoví umělci. Tázací a vztažná zájmena. 9.–10. Zdravá výživa. Ruská, česká a světová kuchyně. Neurčitá zájmena. 11.–12. Aktuální téma současnosti. Opakováni.
- Literatura
- doporučená literatura
- L.Skorokhodov, O. Khorokhordina. Okno v Rossiju. Sankt-Peterburg:Zlatoust,2012.ISBN 978-5-96547-476-0
- E.I. Begeneva.Russkaja gazeta k utrennemu kofe.M:Russkij jazyk.Kursy,2010. ISBN 978-5-88337-190-4
- JANEK, Adam a Julija MAMONOVA. Učebnice současné ruštiny : vhodné i pro samouky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 410 s. ISBN 9788025128596. info
- neurčeno
- NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vydání 1. Praha: LEDA, 2002, 535 stran. ISBN 8085927969. info
- MRHAČOVÁ, Eva. Praktická cvičení z ruského jazyka. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991, 149 s. ISBN 8070420456. info
- GLAZUNOVA, O. I. Davajtě govorit po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
- Výukové metody
- Pravidelná příprava k hodině a plnění zadaných úkolů, doporučuji poslech v ruském jazyce, čtení ruskojazyčných textů a nácvik správné výslovnosti.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen písemnou a ústní závěrečnou zkouškou. Po úspěšném napsaní písemné části (je potřeba dosáhnout alespoň 75%) student může jít na část ústní. Ústní zkouška - volna konverzace s vyučující na zadané otázky. Kontroluje se použití slovní zásoby, výslovnost a intonace. Student ústně odpovídá i tzv. četbu (ruská kniha - 200 s., student ji předloží při ústním zápočtu) a poslech (audio, video, DVD - min. 1 film). K ústní zkoušce je student povinen přinést slovníček obsahující alespoň 50 nových výrazů.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Předmět nabízí přípravná cvičení pro vylepšení ústního a písemného vyjadřování, situační cvičení, besedy a diskuse. Doporučuje se samostatná domácí příprava, čtení a poslech textů v ruském jazyce. Doporučuji studentům průběžnou přípravu na každý seminář. Slovíčka je nejlépe se učit nikoli jako oddělená slova, ale jako celé fráze, příp. části vět a krátké věty. yandex.ru rambler.ru gramota.ru krugosvet.ru
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
R2BK_PJC3 Praktická jazyková cvičení 3
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/0/1. 12. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Janina Krejčí, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Tatiana Savchenko (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- R2BK_PJC3/01: Pá 5. 10. 12:00–13:50 učebna 62, Pá 2. 11. 12:00–13:50 učebna 62, Pá 30. 11. 12:00–13:50 učebna 62, T. Savchenko
- Předpoklady
- Znalost ruštiny na úrovni B1.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - ruský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvíjení komunikativních dovedností a prohloubení znalosti praktického jazyka. Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen konverzovat v rámci probraných témat; správně používat gramatické a stylistické prostředky; komunikovat v ruském jazyce s použitím nového lexika.
- Osnova
- Do obsahové částí předmětu byla zařazena základní konverzační témata: 1.–2. Cestovní ruch. Aktivní dovolená. Turistické zajímavosti Ruska a Česka. Nepravidelná slovesa. 3.–4. Dům a byt. Bydlení ve městě a na vesnici. Opakování časování nepravidelných sloves. 5.–6. Kulturní akce. Kultura a mládež. Výstavy, koncerty, festivaly. Opakování stupňování přídavných jmen. 7.–8. Kultura v našem životě. Významní světoví umělci. Tázací a vztažná zájmena. 9.–10. Zdravá výživa. Ruská, česká a světová kuchyně. Neurčitá zájmena. 11.–12. Aktuální téma současnosti. Opakováni.
- Literatura
- doporučená literatura
- L.Skorokhodov, O. Khorokhordina. Okno v Rossiju. Sankt-Peterburg:Zlatoust,2012.ISBN 978-5-96547-476-0
- E.I. Begeneva.Russkaja gazeta k utrennemu kofe.M:Russkij jazyk.Kursy,2010. ISBN 978-5-88337-190-4
- JANEK, Adam a Julija MAMONOVA. Učebnice současné ruštiny : vhodné i pro samouky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 410 s. ISBN 9788025128596. info
- neurčeno
- NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vydání 1. Praha: LEDA, 2002, 535 stran. ISBN 8085927969. info
- MRHAČOVÁ, Eva. Praktická cvičení z ruského jazyka. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991, 149 s. ISBN 8070420456. info
- GLAZUNOVA, O. I. Davajtě govorit po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
- Výukové metody
- Pravidelná příprava k hodině a plnění zadaných úkolů, doporučuji poslech v ruském jazyce, čtení ruskojazyčných textů a nácvik správné výslovnosti.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen písemnou a ústní závěrečnou zkouškou. Po úspěšném napsaní písemné části (je potřeba dosáhnout alespoň 75%) student může jít na část ústní. Ústní zkouška - volna konverzace s vyučující na zadané otázky. Kontroluje se použití slovní zásoby, výslovnost a intonace. Student ústně odpovídá i tzv. četbu (ruská kniha - 200 s., student ji předloží při ústním zápočtu) a poslech (audio, video, DVD - min. 1 film). K ústní zkoušce je student povinen přinést slovníček obsahující alespoň 50 nových výrazů.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Předmět nabízí přípravná cvičení pro vylepšení ústního a písemného vyjadřování, situační cvičení, besedy a diskuse. Doporučuje se samostatná domácí příprava, čtení a poslech textů v ruském jazyce. Doporučuji studentům průběžnou přípravu na každý seminář. Slovíčka je nejlépe se učit nikoli jako oddělená slova, ale jako celé fráze, příp. části vět a krátké věty. yandex.ru rambler.ru gramota.ru krugosvet.ru
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
R2BK_PJC3 Praktická jazyková cvičení 3
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/0/1. 12. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Janina Krejčí, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Tatiana Savchenko (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- R2BK_PJC3/01: Pá 6. 10. 13:00–14:40 učebna 7, Pá 3. 11. 13:00–14:40 učebna 7, Pá 8. 12. 13:00–14:40 učebna 7, J. Krejčí, T. Savchenko
- Předpoklady
- Znalost ruštiny na úrovni B1.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - ruský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvíjení komunikativních dovedností a prohloubení znalosti praktického jazyka. Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen konverzovat v rámci probraných témat; správně používat gramatické a stylistické prostředky; komunikovat v ruském jazyce s použitím nového lexika.
- Osnova
- Do obsahové částí předmětu byla zařazena základní konverzační témata: 1.–2. Cestovní ruch. Aktivní dovolená. Turistické zajímavosti Ruska a Česka. Nepravidelná slovesa. 3.–4. Dům a byt. Bydlení ve městě a na vesnici. Opakování časování nepravidelných sloves. 5.–6. Kulturní akce. Kultura a mládež. Výstavy, koncerty, festivaly. Opakování stupňování přídavných jmen. 7.–8. Kultura v našem životě. Významní světoví umělci. Tázací a vztažná zájmena. 9.–10. Zdravá výživa. Ruská, česká a světová kuchyně. Neurčitá zájmena. 11.–12. Aktuální téma současnosti. Opakováni.
- Literatura
- doporučená literatura
- L.Skorokhodov, O. Khorokhordina. Okno v Rossiju. Sankt-Peterburg:Zlatoust,2012.ISBN 978-5-96547-476-0
- E.I. Begeneva.Russkaja gazeta k utrennemu kofe.M:Russkij jazyk.Kursy,2010. ISBN 978-5-88337-190-4
- JANEK, Adam a Julija MAMONOVA. Učebnice současné ruštiny : vhodné i pro samouky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 410 s. ISBN 9788025128596. info
- neurčeno
- NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vydání 1. Praha: LEDA, 2002, 535 stran. ISBN 8085927969. info
- MRHAČOVÁ, Eva. Praktická cvičení z ruského jazyka. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991, 149 s. ISBN 8070420456. info
- GLAZUNOVA, O. I. Davajtě govorit po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
- Výukové metody
- Pravidelná příprava k hodině a plnění zadaných úkolů, doporučuji poslech v ruském jazyce, čtení ruskojazyčných textů a nácvik správné výslovnosti.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen písemnou a ústní závěrečnou zkouškou. Po úspěšném napsaní písemné části (je potřeba dosáhnout alespoň 75%) student může jít na část ústní. Ústní zkouška - volna konverzace s vyučující na zadané otázky. Kontroluje se použití slovní zásoby, výslovnost a intonace. Student ústně odpovídá i tzv. četbu (ruská kniha - 200 s., student ji předloží při ústním zápočtu) a poslech (audio, video, DVD - min. 1 film). K ústní zkoušce je student povinen přinést slovníček obsahující alespoň 50 nových výrazů.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Předmět nabízí přípravná cvičení pro vylepšení ústního a písemného vyjadřování, situační cvičení, besedy a diskuse. Doporučuje se samostatná domácí příprava, čtení a poslech textů v ruském jazyce. Doporučuji studentům průběžnou přípravu na každý seminář. Slovíčka je nejlépe se učit nikoli jako oddělená slova, ale jako celé fráze, příp. části vět a krátké věty. yandex.ru rambler.ru gramota.ru krugosvet.ru
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
R2BK_PJC3 Praktická jazyková cvičení 3
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/0/.5. 6. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Natalia Naumova, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- R2BK_PJC3/OS01: Pá 14. 10. 11:10–12:50 učebna 3, Pá 18. 11. 11:10–12:50 učebna 3, Pá 16. 12. 11:10–12:50 učebna 3, N. Naumova
- Předpoklady
- Znalost ruštiny na úrovni B1.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - ruský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvíjení komunikativních dovedností a prohloubení znalosti praktického jazyka. Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen konverzovat v rámci probraných témat; správně používat gramatické a stylistické prostředky; komunikovat v ruském jazyce s použitím nového lexika.
- Osnova
- Do obsahové částí předmětu byla zařazena základní konverzační témata: 1.–2. Cestovní ruch. Aktivní dovolená. Turistické zajímavosti Ruska a Česka. Nepravidelná slovesa. 3.–4. Dům a byt. Bydlení ve městě a na vesnici. Opakování časování nepravidelných sloves. 5.–6. Kulturní akce. Kultura a mládež. Výstavy, koncerty, festivaly. Opakování stupňování přídavných jmen. 7.–8. Kultura v našem životě. Významní světoví umělci. Tázací a vztažná zájmena. 9.–10. Zdravá výživa. Ruská, česká a světová kuchyně. Neurčitá zájmena. 11.–12. Aktuální téma současnosti. Opakováni.
- Literatura
- doporučená literatura
- E.I. Begeneva.Russkaja gazeta k utrennemu kofe.M:Russkij jazyk.Kursy,2010. ISBN 978-5-88337-190-4
- L.Skorokhodov, O. Khorokhordina. Okno v Rossiju. Sankt-Peterburg:Zlatoust,2012.ISBN 978-5-96547-476-0
- JANEK, Adam a Julija MAMONOVA. Učebnice současné ruštiny : vhodné i pro samouky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 410 s. ISBN 9788025128596. info
- neurčeno
- NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vydání 1. Praha: LEDA, 2002, 535 stran. ISBN 8085927969. info
- MRHAČOVÁ, Eva. Praktická cvičení z ruského jazyka. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991, 149 s. ISBN 8070420456. info
- GLAZUNOVA, O. I. Davajtě govorit po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
- Výukové metody
- Pravidelná příprava k hodině a plnění zadaných úkolů, doporučuji poslech v ruském jazyce, čtení ruskojazyčných textů a nácvik správné výslovnosti.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen písemnou a ústní závěrečnou zkouškou. Po úspěšném napsaní písemné části (je potřeba dosáhnout alespoň 75%) student může jít na část ústní. Ústní zkouška - volna konverzace s vyučující na zadané otázky. Kontroluje se použití slovní zásoby, výslovnost a intonace. Student ústně odpovídá i tzv. četbu (ruská kniha - 200 s., student ji předloží při ústním zápočtu) a poslech (audio, video, DVD - min. 1 film). K ústní zkoušce je student povinen přinést slovníček obsahující alespoň 50 nových výrazů.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Předmět nabízí přípravná cvičení pro vylepšení ústního a písemného vyjadřování, situační cvičení, besedy a diskuse. Doporučuje se samostatná domácí příprava, čtení a poslech textů v ruském jazyce. Doporučuji studentům průběžnou přípravu na každý seminář. Slovíčka je nejlépe se učit nikoli jako oddělená slova, ale jako celé fráze, příp. části vět a krátké věty. yandex.ru rambler.ru gramota.ru krugosvet.ru
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
R2BK_PJC3 Praktická jazyková cvičení 3
Pedagogická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/0/.5. 6. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Natalia Naumova, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- R2BK_PJC3/OS01: Pá 25. 9. 11:10–12:50 učebna 7, Pá 30. 10. 11:10–12:50 učebna 7, Pá 11. 12. 11:10–12:50 učebna 7, N. Naumova
- Předpoklady
- Znalost ruštiny na úrovni B1.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - ruský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvíjení komunikativních dovedností a prohloubení znalosti praktického jazyka. Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen konverzovat v rámci probraných témat; správně používat gramatické a stylistické prostředky; komunikovat v ruském jazyce s použitím nového lexika.
- Osnova
- Do obsahové částí předmětu byla zařazena základní konverzační témata:
- 1. Cestování. 2. Dovolená. Prázdniny. 3. Bydlení. 4. Stěhování a rekonstrukce. 5. Kultura. 6. Divadlo, kino, výstavy. 7. Politika. 8. Umění a politika. 9. Jídlo, stravování. 10.Ruská a česká kuchyně. 11.Vánoční a Velikonoční tradice. 12.Rodinné svátky.
- Literatura
- doporučená literatura
- E.I. Begeneva.Russkaja gazeta k utrennemu kofe.M:Russkij jazyk.Kursy,2010. ISBN 978-5-88337-190-4
- L.Skorokhodov, O. Khorokhordina. Okno v Rossiju. Sankt-Peterburg:Zlatoust,2012.ISBN 978-5-96547-476-0
- neurčeno
- NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vydání 1. Praha: LEDA, 2002, 535 stran. ISBN 8085927969. info
- MRHAČOVÁ, Eva. Praktická cvičení z ruského jazyka. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991, 149 s. ISBN 8070420456. info
- MRHAČOVÁ, Eva, Jelizaveta Anatoljevna MARKUŠ, Mária OPĚLOVÁ a Mojmír VAVREČKA. Praktická cvičení z ruského jazyka. Praha: Ministerstvo školství ČSR, 1988, 283 stran. info
- MRHAČOVÁ, Eva, Jelizaveta Anatoljevna MARKUŠ, Mária OPĚLOVÁ a Mojmír VAVREČKA. Praktická cvičení z ruského jazyka. Praha: Ministerstvo školství ČSR, 1988, 297 stran. info
- www.rambler.ru (ruskojazyčný Internet)
- GLAZUNOVA, O. I. Davajtě govorit po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
- Výukové metody
- Pravidelná příprava k hodině a plnění zadaných úkolů, doporučuji poslech v ruském jazyce, čtení ruskojazyčných textů a nácvik správné výslovnosti.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen písemnou a ústní závěrečnou zkouškou. Po úspěšném napsaní písemné části (je potřeba dosáhnout alespoň 75%) student může jít na část ústní. Ústní zkouška - volna konverzace s vyučující na zadané otázky. Kontroluje se použití slovní zásoby, výslovnost a intonace. Student ústně odpovídá i tzv. četbu (ruská kniha - 200 s., student ji předloží při ústním zápočtu) a poslech (audio, video, DVD - min. 1 film). K ústní zkoušce je student povinen přinést slovníček obsahující alespoň 50 nových výrazů.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Doporučuji studentům průběžnou přípravu na každý seminář. Slovíčka je nejlépe se učit nikoli jako oddělená slova, ale jako celé fráze, příp. části vět a krátké věty. Na každou hodinu si připravte informaci z ruskojazyčného internetu. Vyhledávejte pouze ta témata, která jsou vám blízká a k nimž máte sami co říci. Obohatíte tak svou slovní zásobu novým lexikem.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
R2BK_PJC3 Praktická jazyková cvičení 3
Pedagogická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/0.5/0. 6. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Natalia Naumova, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- R2BK_PJC3/OS01: Pá 19. 9. 16:40–18:20 učebna 3, Pá 24. 10. 16:40–18:20 učebna 3, Pá 5. 12. 16:40–18:20 učebna 3, N. Naumova
- Předpoklady
- Vyučovacím jazykem daného předmětu je ruština, proto musí student být připraven na úrovni dobrého zvládnutí tohoto jazyka z předmětu RJ2BP_PJC2.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - ruský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Hlavní důraz předmětu je kladen na zvládnutí základních komunikativních dovedností na základě dialogu, besed a diskusí v rámci konverzačních témat. Zásadní složkou předmětu je zdokonalování ústního projevu po stránce fonetické, lexikální i gramatické. Studenti souběžně rozvíjejí své dovednosti poslechu a čtení při práci s texty a aktuálními periodiky. Písemný projev je pravidelně procvičován a kontrolován na řadě dílčích písemných prací.
- Osnova
- Do obsahové částí předmětu byla zařazena základní konverzační témata:
- 1. Rodina a rodinné vztahy.
- 2. Dům a byt.
- 3. Město a vesnice.
- 4. Orientace ve městě.
- 5. Jídlo, stravování.
- 6. Doprava.
- 7. Současné komunikační prostředky.
- Literatura
- NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vydání 1. Praha: LEDA, 2002, 535 stran. ISBN 8085927969. info
- MRHAČOVÁ, Eva. Praktická cvičení z ruského jazyka. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991, 149 s. ISBN 8070420456. info
- MRHAČOVÁ, Eva, Jelizaveta Anatoljevna MARKUŠ, Mária OPĚLOVÁ a Mojmír VAVREČKA. Praktická cvičení z ruského jazyka. Praha: Ministerstvo školství ČSR, 1988, 283 stran. info
- MRHAČOVÁ, Eva, Jelizaveta Anatoljevna MARKUŠ, Mária OPĚLOVÁ a Mojmír VAVREČKA. Praktická cvičení z ruského jazyka. Praha: Ministerstvo školství ČSR, 1988, 297 stran. info
- www.rambler.ru (ruskojazyčný Internet)
- GLAZUNOVA, O. I. Davajtě govorit po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
- Výukové metody
- Pravidelná příprava k hodině a plnění zadaných úkolů, doporučuji poslech v ruském jazyce, čtení ruskojazyčných textů a nácvik správné výslovnosti.
- Metody hodnocení
- Zkouška - písemná a ústní část. Po úspěšném absolvování písemné části (test na gramatiku a slovní zásobu), následuje volna konverzace s vyučující na jedno z probraných témat. Kontroluje se použití slovní zásoby, výslovnost a intonace. Student ústně odpovídá i tzv. četbu (ruská kniha - 200 s., student ji předloží při ústním zápočtu) a poslech (audio, video, DVD - min. 1 film). K ústní části zápočtu je student povinen přinést slovníček obsahující alespoň 50 nových výrazů.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/elearning/warp.pl?kod=R2BP_PJC3;predmet=684555;qurl=%2Fel%2F1441%2Fpodzim2012%2FR2BP_PJC3%2Findex.qwarp;zpet=%2Fauth%2Fel%2F1441%2Fpodzim2012%2FR2BP_PJC3%2Findex.qwarp%3Finfo;zpet_text=Zp%C4%9Bt%20do%20Spr%C3%A1vce%20soubor%C5%AF
Doporučuji studentům průběžnou přípravu na každý seminář. Slovíčka je nejlépe se učit nikoli jako oddělená slova, ale jako celé fráze, příp. části vět a krátké věty. Na každou hodinu si připravte informaci z ruskojazyčného internetu. Vyhledávejte pouze ta témata, která jsou vám blízká a k nimž máte sami co říci. Obohatíte tak svou slovní zásobu novým lexikem. Výuka každého jazyka je věc náročná - nepodceňujte ji! - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
R2BK_PJC3 Praktická jazyková cvičení 3
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/0.5/0. 6. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Natalia Naumova, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- R2BK_PJC3/OS01: Pá 18. 10. 13:55–15:35 učebna 4, Pá 15. 11. 13:55–15:35 učebna 4, Pá 13. 12. 13:55–15:35 učebna 4, N. Naumova
- Předpoklady
- Vyučovacím jazykem daného předmětu je ruština, proto musí student být připraven na úrovni dobrého zvládnutí tohoto jazyka z předmětu RJ2BP_PJC2.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - ruský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Hlavní důraz předmětu je kladen na zvládnutí základních komunikativních dovedností na základě dialogu, besed a diskusí v rámci konverzačních témat. Zásadní složkou předmětu je zdokonalování ústního projevu po stránce fonetické, lexikální i gramatické. Studenti souběžně rozvíjejí své dovednosti poslechu a čtení při práci s texty a aktuálními periodiky. Písemný projev je pravidelně procvičován a kontrolován na řadě dílčích písemných prací.
- Osnova
- Do obsahové částí předmětu byla zařazena základní konverzační témata:
- 1. Rodina a rodinné vztahy.
- 2. Dům a byt.
- 3. Město a vesnice.
- 4. Orientace ve městě.
- 5. Jídlo, stravování.
- 6. Doprava.
- 7. Současné komunikační prostředky.
- Literatura
- NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vydání 1. Praha: LEDA, 2002, 535 stran. ISBN 8085927969. info
- MRHAČOVÁ, Eva. Praktická cvičení z ruského jazyka. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991, 149 s. ISBN 8070420456. info
- MRHAČOVÁ, Eva, Jelizaveta Anatoljevna MARKUŠ, Mária OPĚLOVÁ a Mojmír VAVREČKA. Praktická cvičení z ruského jazyka. Praha: Ministerstvo školství ČSR, 1988, 283 stran. info
- MRHAČOVÁ, Eva, Jelizaveta Anatoljevna MARKUŠ, Mária OPĚLOVÁ a Mojmír VAVREČKA. Praktická cvičení z ruského jazyka. Praha: Ministerstvo školství ČSR, 1988, 297 stran. info
- www.rambler.ru (ruskojazyčný Internet)
- GLAZUNOVA, O. I. Davajtě govorit po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
- Výukové metody
- Pravidelná příprava k hodině a plnění zadaných úkolů, doporučuji poslech v ruském jazyce, čtení ruskojazyčných textů a nácvik správné výslovnosti.
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška. Volna konverzace svyučující na dvě zadané otázky. Kontroluje se použití slovní zásoby, výslovnost a intonace. Student ústně odpovídá i tzv. četbu (ruská kniha - 200 s., student ji předloží při ústním zápočtu) a poslech (audio, video, DVD - min. 1 film). K ústní části zápočtu je student povinen přinést slovníček obsahující alespoň 50 nových výrazů.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/elearning/warp.pl?kod=R2BP_PJC3;predmet=684555;qurl=%2Fel%2F1441%2Fpodzim2012%2FR2BP_PJC3%2Findex.qwarp;zpet=%2Fauth%2Fel%2F1441%2Fpodzim2012%2FR2BP_PJC3%2Findex.qwarp%3Finfo;zpet_text=Zp%C4%9Bt%20do%20Spr%C3%A1vce%20soubor%C5%AF
Doporučuji studentům průběžnou přípravu na každý seminář. Slovíčka je nejlépe se učit nikoli jako oddělená slova, ale jako celé fráze, příp. části vět a krátké věty. Na každou hodinu si připravte informaci z ruskojazyčného internetu. Vyhledávejte pouze ta témata, která jsou vám blízká a k nimž máte sami co říci. Obohatíte tak svou slovní zásobu novým lexikem. Výuka každého jazyka je věc náročná - nepodceňujte ji! - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
R2BK_PJC3 Praktická jazyková cvičení 3
Pedagogická fakultapodzim 2012
Předmět se v období podzim 2012 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/0.5/0. 6. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Kyselová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Vyučovacím jazykem daného předmětu je ruština, proto musí student být připraven na úrovni dobrého zvládnutí tohoto jazyka z předmětu RJ2BP_PJC2.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - ruský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Hlavní důraz předmětu je kladen na zvládnutí základních komunikativních dovedností na základě dialogu, besed a diskusí v rámci konverzačních témat. Zásadní složkou předmětu je zdokonalování ústního projevu po stránce fonetické, lexikální i gramatické. Studenti souběžně rozvíjejí své dovednosti poslechu a čtení při práci s texty a aktuálními periodiky. Písemný projev je pravidelně procvičován a kontrolován na řadě dílčích písemných prací.
- Osnova
- Do obsahové částí předmětu byla zařazena základní konverzační témata:
- 1. Rodina a rodinné vztahy.
- 2. Dům a byt.
- 3. Město a vesnice.
- 4. Orientace ve městě.
- 5. Jídlo, stravování.
- 6. Doprava.
- 7. Současné komunikační prostředky.
- Literatura
- NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vydání 1. Praha: LEDA, 2002, 535 stran. ISBN 8085927969. info
- MRHAČOVÁ, Eva. Praktická cvičení z ruského jazyka. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991, 149 s. ISBN 8070420456. info
- MRHAČOVÁ, Eva, Jelizaveta Anatoljevna MARKUŠ, Mária OPĚLOVÁ a Mojmír VAVREČKA. Praktická cvičení z ruského jazyka. Praha: Ministerstvo školství ČSR, 1988, 283 stran. info
- MRHAČOVÁ, Eva, Jelizaveta Anatoljevna MARKUŠ, Mária OPĚLOVÁ a Mojmír VAVREČKA. Praktická cvičení z ruského jazyka. Praha: Ministerstvo školství ČSR, 1988, 297 stran. info
- www.rambler.ru (ruskojazyčný Internet)
- GLAZUNOVA, O. I. Davajtě govorit po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
- Výukové metody
- Pravidelná příprava k hodině a plnění zadaných úkolů, doporučuji poslech v ruském jazyce, čtení ruskojazyčných textů a nácvik správné výslovnosti.
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška. Volna konverzace svyučující na dvě zadané otázky. Kontroluje se použití slovní zásoby, výslovnost a intonace. Student ústně odpovídá i tzv. četbu (ruská kniha - 200 s., student ji předloží při ústním zápočtu) a poslech (audio, video, DVD - min. 1 film). K ústní části zápočtu je student povinen přinést slovníček obsahující alespoň 50 nových výrazů.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Doporučuji studentům průběžnou přípravu na každý seminář. Slovíčka je nejlépe se učit nikoli jako oddělená slova, ale jako celé fráze, příp. části vět a krátké věty. Na každou hodinu si připravte informaci z ruskojazyčného internetu. Vyhledávejte pouze ta témata, která jsou vám blízká a k nimž máte sami co říci. Obohatíte tak svou slovní zásobu novým lexikem. Výuka každého jazyka je věc náročná - nepodceňujte ji!
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
R2BK_PJC3 Praktická jazyková cvičení 3
Pedagogická fakultapodzim 2011
Předmět se v období podzim 2011 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/6/0. 6. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Kyselová - Předpoklady
- Vyučovacím jazykem daného předmětu je ruština, proto musí student být připraven na úrovni dobrého zvládnutí tohoto jazyka z předmětu RJ2BP_PJC2.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - ruský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Hlavní důraz předmětu je kladen na zvládnutí základních komunikativních dovedností na základě dialogu, besed a diskusí v rámci konverzačních témat. Zásadní složkou předmětu je zdokonalování ústního projevu po stránce fonetické, lexikální i gramatické. Studenti souběžně rozvíjejí své dovednosti poslechu a čtení při práci s texty a aktuálními periodiky. Písemný projev je pravidelně procvičován a kontrolován na řadě dílčích písemných prací.
- Osnova
- Do obsahové částí předmětu byla zařazena základní konverzační témata:
- 1. Rodina a rodinné vztahy.
- 2. Dům a byt.
- 3. Město a vesnice.
- 4. Orientace ve městě.
- 5. Jídlo, stravování.
- 6. Doprava.
- 7. Současné komunikační prostředky.
- Literatura
- NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vydání 1. Praha: LEDA, 2002, 535 stran. ISBN 8085927969. info
- MRHAČOVÁ, Eva. Praktická cvičení z ruského jazyka. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991, 149 s. ISBN 8070420456. info
- MRHAČOVÁ, Eva, Jelizaveta Anatoljevna MARKUŠ, Mária OPĚLOVÁ a Mojmír VAVREČKA. Praktická cvičení z ruského jazyka. Praha: Ministerstvo školství ČSR, 1988, 283 stran. info
- MRHAČOVÁ, Eva, Jelizaveta Anatoljevna MARKUŠ, Mária OPĚLOVÁ a Mojmír VAVREČKA. Praktická cvičení z ruského jazyka. Praha: Ministerstvo školství ČSR, 1988, 297 stran. info
- www.rambler.ru (ruskojazyčný Internet)
- GLAZUNOVA, O. I. Davajtě govorit po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
- Výukové metody
- Pravidelná příprava k hodině a plnění zadaných úkolů, doporučuji poslech v ruském jazyce, čtení ruskojazyčných textů a nácvik správné výslovnosti.
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška. Volna konverzace svyučující na dvě zadané otázky. Kontroluje se použití slovní zásoby, výslovnost a intonace. Student ústně odpovídá i tzv. četbu (ruská kniha - 200 s., student ji předloží při ústním zápočtu) a poslech (audio, video, DVD - min. 1 film). K ústní části zápočtu je student povinen přinést slovníček obsahující alespoň 50 nových výrazů.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Doporučuji studentům průběžnou přípravu na každý seminář. Slovíčka je nejlépe se učit nikoli jako oddělená slova, ale jako celé fráze, příp. části vět a krátké věty. Na každou hodinu si připravte informaci z ruskojazyčného internetu. Vyhledávejte pouze ta témata, která jsou vám blízká a k nimž máte sami co říci. Obohatíte tak svou slovní zásobu novým lexikem. Výuka každého jazyka je věc náročná - nepodceňujte ji!
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)