ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (pomocník) - Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BP_AJ3B/01: Po 10:15–11:55 učebna 65, H. Špiříková
- Předpoklady
- ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
- Osnova
- The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
- Výukové metody
- lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
- Metody hodnocení
- Maximum points received during the semester: 200. 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term - 80 points (passmark is 70%, re-sits), 2) oral exam proving their overall grammar and vocabulary knowledge - 50 points, 3) placement test 1 - 10 points (first class in the semester) 4) placement test 2 - 20 points (last class of the semester) 5) progress test - 10 points (midterm) 6) continuous assessment based on homework and active participation in the seminars - 30 points. Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- PŘEDMĚT JE VOLITELNÝ A JE DOPORUČEN STUDENTŮM, KTEŘÍ SE CHYSTAJÍ NA STÁTNÍ ZKOUŠKU Z ANGLICKÉHO JAZYKA.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BP_AJ3B/01: Po 16:40–18:20 učebna 63, H. Špiříková
- Předpoklady
- ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
- Osnova
- The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
- Výukové metody
- lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
- Metody hodnocení
- Maximum points received during the semester: 200. 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term - 80 points (passmark is 70%, re-sits), 2) oral exam proving their overall grammar and vocabulary knowledge - 50 points, 3) placement test 1 - 10 points (first class in the semester) 4) placement test 2 - 20 points (last class of the semester) 5) progress test - 10 points (midterm) 6) continuous assessment based on homework and active participation in the seminars - 30 points. Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- PŘEDMĚT JE URČEN STUDENTŮM, KTEŘÍ ABSOLVOVALI SOUBORNOU ZKOUŠKU, A KTEŘÍ SMĚŘUJÍ KE STÁTNICÍM Z ANGLICKÉHO JAZYKA. TITO STUDENTI SI NEZAPISUJÍ A3B, ALE VOLÍ SI ZDE TENTO AJ3B.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BP_AJ3B/01: Po 7:30–9:10 učebna 55, H. Špiříková
- Předpoklady
- ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
- Osnova
- The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
- Výukové metody
- lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments
- Metody hodnocení
- Students have to pass 2 short credit tests (70%) focused on the vocabulary and grammar covered during the term, submit their teaching practice papers and only then can they sit the final oral exam proving their overall grammar and vocabulary knowledge (70%) at the end of the term. Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Tatiana Tkačuková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BP_AJ3B/01: St 9:20–11:00 učebna 59, T. Tkačuková
- Předpoklady
- ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
- Osnova
- The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate (Unit 7) and New English File Advanced (Unit 1)with Student's book and Workbook. The focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary. During the term the students will present three presentations and write the final test.
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
- Výukové metody
- lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments
- Metody hodnocení
- Students have to pass three presentations (70%) on various topics and the final test focused on the vocabulary and grammar covered during the term(70%). Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Tatiana Tkačuková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BP_AJ3B/01: Út 11:35–13:15 učebna 63, T. Tkačuková
- Předpoklady
- ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
- Osnova
- The basic study material is the coursebook New English File INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Units 4 - 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
- 1st lesson: Unit 4A: Education - First conditional and future time clauses + when, until, etc.
- 2nd lesson: Unit 4B: Houses - Second conditional
- 3rd lesson: Unit 4C: Friendship - used to
- 4th lesson: Unit 5A + 5B: Noun formation - quantifiers + articles: a/an, the, no article, connectors: however, according to, on the other hand, also
- 5th lesson: Unit 5C: Work - Gerunds and Infinitives
- 6th lesson: Unit 6A: Shopping - Reported Speech
- 7th lesson: Unit 6B: Cinema - Passive
- 8th lesson: Progress Test 1
- 9th lesson: Unit 6C: Relative clauses: defining and non-defining
- 10th lesson: Unit 7A: Third conditional
- 11th lesson: Unit 7B: Compound nouns, Indirect questions, Question tags
- 12th lesson: Unit 7C: Television - Phrasal verbs
- 13th lesson: Progress Test 2
- Exam period: Credit test - oral
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
- Výukové metody
- lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments
- Metody hodnocení
- Students have to pass 2 short credit tests (70%) focused on the vocabulary and grammar covered during the term, submit their teaching practice papers and only then can they sit the final oral exam proving their overall grammar and vocabulary knowledge (70%) at the end of the term. Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Tatiana Tkačuková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Rozvrh
- St 11:35–13:15 respirium (4. nadzemní podlaží)
- Předpoklady
- ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
- Osnova
- The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Units 3 - 5, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
- Výukové metody
- lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments
- Metody hodnocení
- Students have to prepare 2 presentations (70%) and pass the final test focused on the vocabulary and grammar covered during the term (70%) at the end of the term. Students have to prepare for lessons throughout the whole term, do homework for each class, and participate in class discussions.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Rozvrh
- Čt 7:55–9:35 respirium (4. nadzemní podlaží)
- Předpoklady
- ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Intermediate supplemented by various additional materials. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
- Osnova
- The basic study material is the coursebook New English File INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Units 4 - 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
- 1st lesson: Unit 4A: Education - First conditional and future time clauses + when, until, etc.
- 2nd lesson: Unit 4B: Houses - Second conditional
- 3rd lesson: Unit 4C: Friendship - used to
- 4th lesson: Unit 5A + 5B: Noun formation - quantifiers + articles: a/an, the, no article, connectors: however, according to, on the other hand, also
- 5th lesson: Unit 5C: Work - Gerunds and Infinitives
- 6th lesson: Unit 6A: Shopping - Reported Speech
- 7th lesson: Unit 6B: Cinema - Passive
- 8th lesson: Progress Test 1
- 9th lesson: Unit 6C: Relative clauses: defining and non-defining
- 10th lesson: Unit 7A: Third conditional
- 11th lesson: Unit 7B: Compound nouns, Indirect questions, Question tags
- 12th lesson: Unit 7C: Television - Phrasal verbs
- 13th lesson: Progress Test 2
- Exam period: Credit test - oral
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
- Výukové metody
- lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments
- Metody hodnocení
- Students have to pass 2 short credit tests (70%) focused on the vocabulary and grammar covered during the term, submit their teaching practice papers and only then can they sit the final oral exam proving their overall grammar and vocabulary knowledge (70%) at the end of the term. Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Rozvrh
- Čt 7:55–9:35 učebna 59
- Předpoklady
- ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
Inside Out Intermediate passed - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Topics: Images, Family and Money orally and in a written way
- Osnova
- 1 Images - verb structures 2 Question tags and short answers 3 Indirect questions, so and neither 4 ImageQueen - text 5 Family verbs+the to-infinitive, test Un.1 6 verb+the -ing form, +preposition structures 7 Adjective structures 8 Correspondence - text 9 Money - text, test Un.2 10 Articles 11 Unreal conditionals 12 A day in my very wealthy life 13 test Un.3
- Literatura
- Metody hodnocení
- Type of completion: seminar Unit tests. 80% attendence. Active participation in seminars. Assignments.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2008
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová - Rozvrh
- Po 11:35–13:15 učebna 60
- Předpoklady
- ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
Inside Out Intermediate passed - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Topics: Images, Family and Money orally and in a written way
- Osnova
- 1 Images - verb structures 2 Question tags and short answers 3 Indirect questions, so and neither 4 ImageQueen - text 5 Family verbs+the to-infinitive, test Un.1 6 verb+the -ing form, +preposition structures 7 Adjective structures 8 Correspondence - text 9 Money - text, test Un.2 10 Articles 11 Unreal conditionals 12 A day in my very wealthy life 13 test Un.3
- Literatura
- KAY, Susan, Vaughan JONES, Philip KERR a Jon HIRD. Inside out. 1st ed. Oxford: Macmillan, 2001, 159 s. ISBN 0-333-75760-2. info
- Metody hodnocení
- seminar
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie - AJ
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová - Rozvrh
- Út 13:25–15:05 učebna 60
- Předpoklady
- Inside Out Intermediate passed
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Topics: Images, Family and Money orally and in a written way
- Osnova
- 1 Images - verb structures 2 Question tags and short answers 3 Indirect questions, so and neither 4 ImageQueen - text 5 Family verbs+the to-infinitive, test Un.1 6 verb+the -ing form, +preposition structures 7 Adjective structures 8 Correspondence - text 9 Money - text, test Un.2 10 Articles 11 Unreal conditionals 12 A day in my very wealthy life 13 test Un.3
- Literatura
- KAY, Susan, Vaughan JONES, Philip KERR a Jon HIRD. Inside out. 1st ed. Oxford: Macmillan, 2001, 159 s. ISBN 0-333-75760-2. info
- Metody hodnocení
- seminar
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení 3B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2006
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová - Rozvrh
- Čt 8:30–10:05 učebna 57
- Předpoklady
- Inside Out Intermediate passed
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Topics: Images, Family and Money orally and in a written way
- Osnova
- 1 Images - verb structures 2 Question tags and short answers 3 Indirect questions, so and neither 4 ImageQueen - text 5 Family verbs+the to-infinitive, test Un.1 6 verb+the -ing form, +preposition structures 7 Adjective structures 8 Correspondence - text 9 Money - text, test Un.2 10 Articles 11 Unreal conditionals 12 A day in my very wealthy life 13 test Un.3
- Literatura
- KAY, Susan, Vaughan JONES, Philip KERR a Jon HIRD. Inside out. 1st ed. Oxford: Macmillan, 2001, 159 s. ISBN 0-333-75760-2. info
- Metody hodnocení
- seminar
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení 3B
Pedagogická fakultajaro 2005
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BP_AJ3B/01: Út 15:30–17:05 učebna 58
ZS1BP_AJ3B/02: Út 17:10–18:45 učebna 58 - Předpoklady
- Inside Out Intermediate passed
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Topics: Images, Family and Money orally and in a written way
- Osnova
- 1 Images - verb structures 2 Question tags and short answers 3 Indirect questions, so and neither 4 ImageQueen - text 5 Family verbs+the to-infinitive, test Un.1 6 verb+the -ing form, +preposition structures 7 Adjective structures 8 Correspondence - text 9 Money - text, test Un.2 10 Articles 11 Unreal conditionals 12 A day in my very wealthy life 13 test Un.3
- Literatura
- KAY, Susan, Vaughan JONES, Philip KERR a Jon HIRD. Inside out. 1st ed. Oxford: Macmillan, 2001, 159 s. ISBN 0-333-75760-2. info
- Metody hodnocení
- seminar
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2025
Předmět se v období jaro 2025 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
- Osnova
- The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
- Výukové metody
- lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
- Metody hodnocení
- Maximum number of points received during the semester: 200; Pass mark: 140 points; 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term: 80 points (passmark is 70%, two re-sits are offered); 2) Oral exam proving overall grammar and vocabulary knowledge: 60 points (students gather points that are added to the total sum of points, oral tests do not have resits); 3) Placement test: 10 points (first class in the semester); 4) Progress test: 10 points (midterm); 5) Other types of continuous assessment based on homework and active participation in the seminars: 40 points; Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2024
Předmět se v období jaro 2024 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
- Osnova
- The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
- Výukové metody
- lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
- Metody hodnocení
- Maximum number of points received during the semester: 200; Pass mark: 140 points; 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term: 80 points (passmark is 70%, two re-sits are offered); 2) Oral exam proving overall grammar and vocabulary knowledge: 60 points (students gather points that are added to the total sum of points, oral tests do not have resits); 3) Placement test: 10 points (first class in the semester); 4) Progress test: 10 points (midterm); 5) Other types of continuous assessment based on homework and active participation in the seminars: 40 points; Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2023
Předmět se v období jaro 2023 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
- Osnova
- The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
- Výukové metody
- lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
- Metody hodnocení
- Maximum number of points received during the semester: 200; Pass mark: 140 points; 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term: 80 points (passmark is 70%, two re-sits are offered); 2) Oral exam proving overall grammar and vocabulary knowledge: 60 points (students gather points that are added to the total sum of points, oral tests do not have resits); 3) Placement test: 10 points (first class in the semester); 4) Progress test: 10 points (midterm); 5) Other types of continuous assessment based on homework and active participation in the seminars: 40 points; Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2022
Předmět se v období jaro 2022 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
- Osnova
- The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
- Výukové metody
- lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
- Metody hodnocení
- Maximum number of points received during the semester: 200; Pass mark: 140 points; 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term: 80 points (passmark is 70%, two re-sits are offered); 2) Oral exam proving overall grammar and vocabulary knowledge: 60 points (students gather points that are added to the total sum of points, oral tests do not have resits); 3) Placement test: 10 points (first class in the semester); 4) Progress test: 10 points (midterm); 5) Other types of continuous assessment based on homework and active participation in the seminars: 40 points; Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2021
Předmět se v období jaro 2021 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
- Osnova
- The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
- Výukové metody
- lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
- Metody hodnocení
- Maximum number of points received during the semester: 200; Pass mark: 140 points; 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term: 80 points (passmark is 70%, two re-sits are offered); 2) Oral exam proving overall grammar and vocabulary knowledge: 60 points (students gather points that are added to the total sum of points, oral tests do not have resits); 3) Placement test: 10 points (first class in the semester); 4) Progress test: 10 points (midterm); 5) Other types of continuous assessment based on homework and active participation in the seminars: 40 points; Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2020
Předmět se v období jaro 2020 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
- Osnova
- The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
- Výukové metody
- lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
- Metody hodnocení
- Maximum number of points received during the semester: 200; Pass mark: 140 points; 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term: 80 points (passmark is 70%, two re-sits are offered); 2) Oral exam proving overall grammar and vocabulary knowledge: 60 points (students gather points that are added to the total sum of points, oral tests do not have resits); 3) Placement test: 10 points (first class in the semester); 4) Progress test: 10 points (midterm); 5) Other types of continuous assessment based on homework and active participation in the seminars: 40 points; Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2019
Předmět se v období jaro 2019 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
- Osnova
- The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
- Výukové metody
- lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
- Metody hodnocení
- Maximum number of points received during the semester: 200; Pass mark: 140 points; 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term: 80 points (passmark is 70%, two re-sits are offered); 2) Oral exam proving overall grammar and vocabulary knowledge: 60 points (students gather points that are added to the total sum of points, oral tests do not have resits); 3) Placement test: 10 points (first class in the semester); 4) Progress test: 10 points (midterm); 5) Other types of continuous assessment based on homework and active participation in the seminars: 40 points; Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2018
Předmět se v období jaro 2018 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
- Osnova
- The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
- Výukové metody
- lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
- Metody hodnocení
- Maximum number of points received during the semester: 200; Pass mark: 140 points; 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term: 80 points (passmark is 70%, two re-sits are offered); 2) Oral exam proving overall grammar and vocabulary knowledge: 60 points (students gather points that are added to the total sum of points, oral tests do not have resits); 3) Placement test: 10 points (first class in the semester); 4) Progress test: 10 points (midterm); 5) Other types of continuous assessment based on homework and active participation in the seminars: 40 points; Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2017
Předmět se v období jaro 2017 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
- Osnova
- The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
- Výukové metody
- lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
- Metody hodnocení
- Maximum number of points received during the semester: 200; Pass mark: 140 points; 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term: 80 points (passmark is 70%, two re-sits are offered); 2) Oral exam proving overall grammar and vocabulary knowledge: 60 points (students gather points that are added to the total sum of points, oral tests do not have resits); 3) Placement test: 10 points (first class in the semester); 4) Progress test: 10 points (midterm); 5) Other types of continuous assessment based on homework and active participation in the seminars: 40 points; Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení 3B
Pedagogická fakultajaro 2004
Předmět se v období jaro 2004 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Renata Bočková (cvičící)
- Garance
- PhDr. Tamara Váňová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)