ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MP_CjR2/01: Čt 8:00–9:50 učebna 30, M. Lollok
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Předmět bude realizován při minimálním počtu 10 zapsaných studentů. - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
- Osnova
- 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
- Literatura
- HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
- HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
- KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
- ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
- Výukové metody
- textová analýza, domácí příprava, prezentace, diskuze
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtovým testem (závěrečným jazykovým rozborem). Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci (připravit vlastní jazykový rozbor pro konkrétní ročník ZŠ).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MP_CjR2/01: Út 11:00–12:50 učebna 4, M. Lollok
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Předmět bude realizován při minimálním počtu 10 zapsaných studentů. - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
- Osnova
- 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
- Literatura
- HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
- HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
- KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
- ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
- Výukové metody
- textová analýza, domácí příprava, prezentace, diskuze
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtovým testem (závěrečným jazykovým rozborem). Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci (připravit vlastní jazykový rozbor pro konkrétní ročník ZŠ).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Iva Meitnerová (cvičící) - Garance
- PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MP_CjR2/01: Čt 8:00–9:50 učebna 24, M. Lollok
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Předmět bude realizován při minimálním počtu 10 zapsaných studentů. - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
- Osnova
- 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
- Literatura
- HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
- HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
- KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
- ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
- Výukové metody
- textová analýza, domácí příprava, prezentace, diskuze
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtovým testem (závěrečným jazykovým rozborem). Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci (připravit vlastní jazykový rozbor pro konkrétní ročník ZŠ).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Iva Meitnerová (cvičící)
Mgr. Hana Žižková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MP_CjR2/01: St 13:00–14:40 učebna 3, H. Žižková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Předmět bude realizován při minimálním počtu 10 zapsaných studentů. - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
- Osnova
- 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
- Literatura
- HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
- HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
- KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
- ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
- Výukové metody
- textová analýza, domácí příprava, prezentace, diskuze
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtovým testem (závěrečným jazykovým rozborem). Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci (připravit vlastní jazykový rozbor pro konkrétní ročník ZŠ).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Iva Meitnerová (cvičící) - Garance
- PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MP_CjR2/01: St 13:55–15:35 učebna 25, I. Meitnerová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Předmět bude realizován při minimálním počtu 10 zapsaných studentů. - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
- Osnova
- 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
- Literatura
- HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
- HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
- KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
- ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
- Výukové metody
- Výuka je založena na metodách kritického myšlení, analýzy, syntézy aj., metodách řízeného rozhovoru, písemných testů a samostatné práce studentů.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtovým testem (závěrečným jazykovým rozborem). Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci (připravit vlastní jazykový rozbor pro konkrétní ročník ZŠ).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Iva Meitnerová (cvičící) - Garance
- PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MP_CjR2/01: Út 12:05–13:45 učebna 10, I. Meitnerová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
- Osnova
- 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
- Literatura
- HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
- HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
- KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
- ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
- Výukové metody
- Výuka je založena na metodách kritického myšlení, analýzy, syntézy aj., metodách řízeného rozhovoru, písemných testů a samostatné práce studentů.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtovým testem (závěrečným jazykovým rozborem). Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci (připravit vlastní jazykový rozbor pro konkrétní ročník ZŠ).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Nataša Vrbová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MP_CjR2/01: St 9:20–11:00 učebna 6, M. Lollok
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
- Osnova
- 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
- Literatura
- HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
- HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
- KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
- ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
- Výukové metody
- Výuka je založena na metodách kritického myšlení, analýzy, syntézy aj., metodách řízeného rozhovoru, písemných testů a samostatné práce studentů.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci .
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Ivo Martinec, CSc. (přednášející)
- Garance
- PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Nataša Vrbová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MP_CjR2/01: Po 10:15–11:55 učebna 37, I. Martinec
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
- Osnova
- 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
- Literatura
- HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
- HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
- KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
- ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
- Výukové metody
- Výuka je založena na metodách kritického myšlení, analýzy, syntézy aj., metodách řízeného rozhovoru, písemných testů a samostatné práce studentů.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci .
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Ivo Martinec, CSc. (přednášející)
- Garance
- PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MP_CjR2/01: St 14:50–16:30 učebna 6, I. Martinec
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky. Praktické využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
- Osnova
- 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
- Literatura
- HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
- HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
- KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
- ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
- Výukové metody
- diskuse, prezentace, domácí práce
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem.
- Informace učitele
- Typ of the lesson: seminary exercise Inclusion of the subject: Headmark
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Martina Skalková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Martina Skalková, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MP_CjR2/01: St 15:15–16:55 učebna 11, K. Klímová, M. Skalková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky. Praktické využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
- Osnova
- 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
- Literatura
- HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
- HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
- KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
- ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
- Výukové metody
- diskuse, prezentace, domácí práce
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem.
- Informace učitele
- Typ of the lesson: seminary exercise Inclusion of the subject: Headmark
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2
Pedagogická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Ivo Martinec, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Martina Skalková, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová - Rozvrh
- Út 16:10–17:50 učebna 11
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky. Praktické využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
- Osnova
- 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
- Literatura
- HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
- HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
- KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
- ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
- Výukové metody
- diskuse, prezentace, domácí práce
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem.
- Informace učitele
- Typ of the lesson: seminary exercise Inclusion of the subject: Headmark
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Ivo Martinec, CSc. (cvičící)
- Garance
- PaedDr. Ivo Martinec, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová - Rozvrh
- Po 9:45–11:25 učebna 10
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky. Praktické využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
- Osnova
- 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
- Literatura
- HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
- HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
- KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
- ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
- Výukové metody
- diskuse, prezentace, domácí práce
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem.
- Informace učitele
- Typ of the lesson: seminary exercise Inclusion of the subject: Headmark
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2
Pedagogická fakultajaro 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Ivo Martinec, CSc. (cvičící)
- Garance
- PaedDr. Ivo Martinec, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová - Rozvrh
- Po 7:55–9:35 učebna 10
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky. Praktické využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární). The students shall deal with the texts of various style spheres during this lessons. There is presupposed that students are able to apply knowledge of the contemporary Czech language (phonetics, phonology, morphology, word structure, syntax, stylistics) to the analysis of scientific texts, texts of the literature, texts of the textbooks for primary school.
- Osnova
- 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční. 1. Complex text analysis. 2. Language idioms and expressions in the syntactical structures. 3. Componed sentence. Combined sentence. 4. Stylish features in the syntactical structures. 5. Various types of the text units. 6. Cohesion and coherence. 7. Composition of the texts.
- Literatura
- HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
- HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
- KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
- ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem.
- Informace učitele
- Typ of the lesson: seminary exercise Inclusion of the subject: Headmark
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2
Pedagogická fakultajaro 2008
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Ivo Martinec, CSc. (cvičící)
- Garance
- PaedDr. Ivo Martinec, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová - Rozvrh
- St 7:55–9:35 učebna 6
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky. Praktické využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
- Osnova
- 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
- Literatura
- HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
- HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
- KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
- ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem.
- Informace učitele
- Typ of the lesson: seminary exercise Inclusion of the subject: Headmark
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Ivo Martinec, CSc. (cvičící)
- Garance
- PaedDr. Ivo Martinec, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová - Rozvrh
- St 7:55–9:35 učebna 11
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky. Praktické využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
- Osnova
- 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
- Literatura
- HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
- HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
- KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
- ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem.
- Informace učitele
- Typ of the lesson: seminary exercise Inclusion of the subject: Headmark
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2
Pedagogická fakultajaro 2006
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Ivana Kolářová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Ivana Kolářová, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky. Praktické využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
- Osnova
- 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
- Literatura
- HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
- HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
- KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
- ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem.
- Informace učitele
- Typ of the lesson: seminary exercise Inclusion of the subject: Headmark
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2
Pedagogická fakultajaro 2005
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Ivana Kolářová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Ivana Kolářová, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky. Praktické využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
- Osnova
- 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
- Literatura
- HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
- HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
- KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
- ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2
Pedagogická fakultajaro 2004
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Ivana Kolářová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Ivana Kolářová, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2
Pedagogická fakultajaro 2025
Předmět se v období jaro 2025 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Předmět bude realizován při minimálním počtu 10 zapsaných studentů. - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
- Osnova
- 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
- Literatura
- HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
- HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
- KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
- ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
- Výukové metody
- textová analýza, domácí příprava, prezentace, diskuze
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtovým testem (závěrečným jazykovým rozborem). Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci (připravit vlastní jazykový rozbor pro konkrétní ročník ZŠ).
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2
Pedagogická fakultajaro 2024
Předmět se v období jaro 2024 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Předmět bude realizován při minimálním počtu 10 zapsaných studentů. - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
- Osnova
- 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
- Literatura
- HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
- HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
- KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
- ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
- Výukové metody
- textová analýza, domácí příprava, prezentace, diskuze
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtovým testem (závěrečným jazykovým rozborem). Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci (připravit vlastní jazykový rozbor pro konkrétní ročník ZŠ).
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2
Pedagogická fakultajaro 2023
Předmět se v období jaro 2023 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Předmět bude realizován při minimálním počtu 10 zapsaných studentů. - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
- Osnova
- 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
- Literatura
- HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
- HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
- KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
- ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
- Výukové metody
- textová analýza, domácí příprava, prezentace, diskuze
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtovým testem (závěrečným jazykovým rozborem). Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci (připravit vlastní jazykový rozbor pro konkrétní ročník ZŠ).
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2
Pedagogická fakultajaro 2022
Předmět se v období jaro 2022 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MP_CjR2/01: St 18:00–19:50 učebna 7, M. Lollok
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Předmět bude realizován při minimálním počtu 10 zapsaných studentů. - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
- Osnova
- 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
- Literatura
- HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
- HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
- KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
- ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
- Výukové metody
- textová analýza, domácí příprava, prezentace, diskuze
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtovým testem (závěrečným jazykovým rozborem). Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci (připravit vlastní jazykový rozbor pro konkrétní ročník ZŠ).
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)