ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2

Pedagogická fakulta
jaro 2021
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MP_CjR2/01: Čt 8:00–9:50 učebna 30, M. Lollok
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Předmět bude realizován při minimálním počtu 10 zapsaných studentů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
Osnova
  • 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
Literatura
  • HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
  • HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
  • KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
  • ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
Výukové metody
textová analýza, domácí příprava, prezentace, diskuze
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtovým testem (závěrečným jazykovým rozborem). Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci (připravit vlastní jazykový rozbor pro konkrétní ročník ZŠ).
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.

ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2

Pedagogická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MP_CjR2/01: Út 11:00–12:50 učebna 4, M. Lollok
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Předmět bude realizován při minimálním počtu 10 zapsaných studentů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
Osnova
  • 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
Literatura
  • HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
  • HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
  • KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
  • ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
Výukové metody
textová analýza, domácí příprava, prezentace, diskuze
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtovým testem (závěrečným jazykovým rozborem). Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci (připravit vlastní jazykový rozbor pro konkrétní ročník ZŠ).
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2021.

ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Iva Meitnerová (cvičící)
Garance
PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MP_CjR2/01: Čt 8:00–9:50 učebna 24, M. Lollok
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Předmět bude realizován při minimálním počtu 10 zapsaných studentů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
Osnova
  • 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
Literatura
  • HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
  • HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
  • KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
  • ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
Výukové metody
textová analýza, domácí příprava, prezentace, diskuze
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtovým testem (závěrečným jazykovým rozborem). Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci (připravit vlastní jazykový rozbor pro konkrétní ročník ZŠ).
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2020, jaro 2021.

ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2

Pedagogická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Iva Meitnerová (cvičící)
Mgr. Hana Žižková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MP_CjR2/01: St 13:00–14:40 učebna 3, H. Žižková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Předmět bude realizován při minimálním počtu 10 zapsaných studentů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
Osnova
  • 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
Literatura
  • HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
  • HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
  • KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
  • ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
Výukové metody
textová analýza, domácí příprava, prezentace, diskuze
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtovým testem (závěrečným jazykovým rozborem). Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci (připravit vlastní jazykový rozbor pro konkrétní ročník ZŠ).
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.

ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2

Pedagogická fakulta
jaro 2017
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Iva Meitnerová (cvičící)
Garance
PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MP_CjR2/01: St 13:55–15:35 učebna 25, I. Meitnerová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Předmět bude realizován při minimálním počtu 10 zapsaných studentů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
Osnova
  • 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
Literatura
  • HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
  • HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
  • KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
  • ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
Výukové metody
Výuka je založena na metodách kritického myšlení, analýzy, syntézy aj., metodách řízeného rozhovoru, písemných testů a samostatné práce studentů.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtovým testem (závěrečným jazykovým rozborem). Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci (připravit vlastní jazykový rozbor pro konkrétní ročník ZŠ).
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.

ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2

Pedagogická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Iva Meitnerová (cvičící)
Garance
PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MP_CjR2/01: Út 12:05–13:45 učebna 10, I. Meitnerová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
Osnova
  • 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
Literatura
  • HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
  • HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
  • KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
  • ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
Výukové metody
Výuka je založena na metodách kritického myšlení, analýzy, syntézy aj., metodách řízeného rozhovoru, písemných testů a samostatné práce studentů.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtovým testem (závěrečným jazykovým rozborem). Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci (připravit vlastní jazykový rozbor pro konkrétní ročník ZŠ).
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.

ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2

Pedagogická fakulta
jaro 2015
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (cvičící)
Garance
PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Nataša Vrbová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MP_CjR2/01: St 9:20–11:00 učebna 6, M. Lollok
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
Osnova
  • 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
Literatura
  • HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
  • HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
  • KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
  • ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
Výukové metody
Výuka je založena na metodách kritického myšlení, analýzy, syntézy aj., metodách řízeného rozhovoru, písemných testů a samostatné práce studentů.
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci .
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.

ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2

Pedagogická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Ivo Martinec, CSc. (přednášející)
Garance
PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Nataša Vrbová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MP_CjR2/01: Po 10:15–11:55 učebna 37, I. Martinec
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
Osnova
  • 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
Literatura
  • HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
  • HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
  • KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
  • ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
Výukové metody
Výuka je založena na metodách kritického myšlení, analýzy, syntézy aj., metodách řízeného rozhovoru, písemných testů a samostatné práce studentů.
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci .
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.

ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Ivo Martinec, CSc. (přednášející)
Garance
PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MP_CjR2/01: St 14:50–16:30 učebna 6, I. Martinec
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky. Praktické využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
Osnova
  • 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
Literatura
  • HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
  • HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
  • KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
  • ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
Výukové metody
diskuse, prezentace, domácí práce
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem.
Informace učitele
Typ of the lesson: seminary exercise Inclusion of the subject: Headmark
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.

ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Martina Skalková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Martina Skalková, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MP_CjR2/01: St 15:15–16:55 učebna 11, K. Klímová, M. Skalková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky. Praktické využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
Osnova
  • 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
Literatura
  • HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
  • HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
  • KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
  • ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
Výukové metody
diskuse, prezentace, domácí práce
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem.
Informace učitele
Typ of the lesson: seminary exercise Inclusion of the subject: Headmark
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.

ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2

Pedagogická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Ivo Martinec, CSc. (cvičící)
Garance
PhDr. Martina Skalková, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Rozvrh
Út 16:10–17:50 učebna 11
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky. Praktické využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
Osnova
  • 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
Literatura
  • HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
  • HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
  • KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
  • ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
Výukové metody
diskuse, prezentace, domácí práce
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem.
Informace učitele
Typ of the lesson: seminary exercise Inclusion of the subject: Headmark
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.

ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Ivo Martinec, CSc. (cvičící)
Garance
PaedDr. Ivo Martinec, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Rozvrh
Po 9:45–11:25 učebna 10
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky. Praktické využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
Osnova
  • 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
Literatura
  • HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
  • HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
  • KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
  • ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
Výukové metody
diskuse, prezentace, domácí práce
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem.
Informace učitele
Typ of the lesson: seminary exercise Inclusion of the subject: Headmark
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.

ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Ivo Martinec, CSc. (cvičící)
Garance
PaedDr. Ivo Martinec, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Rozvrh
Po 7:55–9:35 učebna 10
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky. Praktické využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární). The students shall deal with the texts of various style spheres during this lessons. There is presupposed that students are able to apply knowledge of the contemporary Czech language (phonetics, phonology, morphology, word structure, syntax, stylistics) to the analysis of scientific texts, texts of the literature, texts of the textbooks for primary school.
Osnova
  • 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční. 1. Complex text analysis. 2. Language idioms and expressions in the syntactical structures. 3. Componed sentence. Combined sentence. 4. Stylish features in the syntactical structures. 5. Various types of the text units. 6. Cohesion and coherence. 7. Composition of the texts.
Literatura
  • HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
  • HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
  • KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
  • ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem.
Informace učitele
Typ of the lesson: seminary exercise Inclusion of the subject: Headmark
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.

ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2

Pedagogická fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Ivo Martinec, CSc. (cvičící)
Garance
PaedDr. Ivo Martinec, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Rozvrh
St 7:55–9:35 učebna 6
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky. Praktické využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
Osnova
  • 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
Literatura
  • HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
  • HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
  • KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
  • ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem.
Informace učitele
Typ of the lesson: seminary exercise Inclusion of the subject: Headmark
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.

ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2

Pedagogická fakulta
jaro 2007
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Ivo Martinec, CSc. (cvičící)
Garance
PaedDr. Ivo Martinec, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Rozvrh
St 7:55–9:35 učebna 11
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky. Praktické využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
Osnova
  • 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
Literatura
  • HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
  • HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
  • KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
  • ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem.
Informace učitele
Typ of the lesson: seminary exercise Inclusion of the subject: Headmark
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.

ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2

Pedagogická fakulta
jaro 2006
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Ivana Kolářová, CSc. (cvičící)
Garance
PhDr. Ivana Kolářová, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky. Praktické využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
Osnova
  • 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
Literatura
  • HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
  • HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
  • KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
  • ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem.
Informace učitele
Typ of the lesson: seminary exercise Inclusion of the subject: Headmark
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.

ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2

Pedagogická fakulta
jaro 2005
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Ivana Kolářová, CSc. (cvičící)
Garance
PhDr. Ivana Kolářová, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky. Praktické využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
Osnova
  • 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
Literatura
  • HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
  • HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
  • KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
  • ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.

ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2

Pedagogická fakulta
jaro 2004
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Ivana Kolářová, CSc. (cvičící)
Garance
PhDr. Ivana Kolářová, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.

ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2

Pedagogická fakulta
jaro 2025

Předmět se v období jaro 2025 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Předmět bude realizován při minimálním počtu 10 zapsaných studentů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
Osnova
  • 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
Literatura
  • HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
  • HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
  • KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
  • ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
Výukové metody
textová analýza, domácí příprava, prezentace, diskuze
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtovým testem (závěrečným jazykovým rozborem). Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci (připravit vlastní jazykový rozbor pro konkrétní ročník ZŠ).
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.

ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2

Pedagogická fakulta
jaro 2024

Předmět se v období jaro 2024 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Předmět bude realizován při minimálním počtu 10 zapsaných studentů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
Osnova
  • 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
Literatura
  • HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
  • HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
  • KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
  • ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
Výukové metody
textová analýza, domácí příprava, prezentace, diskuze
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtovým testem (závěrečným jazykovým rozborem). Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci (připravit vlastní jazykový rozbor pro konkrétní ročník ZŠ).
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.

ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2

Pedagogická fakulta
jaro 2023

Předmět se v období jaro 2023 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Předmět bude realizován při minimálním počtu 10 zapsaných studentů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
Osnova
  • 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
Literatura
  • HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
  • HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
  • KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
  • ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
Výukové metody
textová analýza, domácí příprava, prezentace, diskuze
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtovým testem (závěrečným jazykovým rozborem). Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci (připravit vlastní jazykový rozbor pro konkrétní ročník ZŠ).
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.

ZS1MP_CjR2 Jazykový rozbor 2

Pedagogická fakulta
jaro 2022

Předmět se v období jaro 2022 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MP_CjR2/01: St 18:00–19:50 učebna 7, M. Lollok
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Předmět bude realizován při minimálním počtu 10 zapsaných studentů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výběrového semináře je práce s textem. Texty v učebnicích českého jazyka, umělecké texty. Student je schopen uplatnění vědomostí a dovedností z fonetiky a fonologie, tvoření slov a stavby slova, morfologie a syntaxe (klasické i valenční), stylistiky a praktického využití jazykových rozborů ve vyučovacích hodinách mateřského jazyka, a to jak v části jazykové, tak i slohové (i literární).
Osnova
  • 1. Komplexní jazykový rozbor textu. 2. Syntaktické vztahy a jejich vyjadřování. 3. Souvětí. Jeho druhy. Rozbor složitého souvětí. 4. Stylistická charakteristika skladebních jazykových prostředků v textu. 5. Textové jednotky. 6. Prostředky textové soudržnosti (koheze). 7. Stylistické prostředky kompoziční.
Literatura
  • HUBÁČEK, Jaroslav, Eva JANDOVÁ a Jana SVOBODOVÁ. Čeština pro učitele. Vyd. 4. [Opava]: Vade mecum bohemiae, 2002, 323 s. ISBN 80-86041-30-1. info
  • HAUSER, Přemysl. Jazykové rozbory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 48 s. ISBN 80-210-2557-3. info
  • KNESELOVÁ, Helena a Květoslava KLÍMOVÁ. Texty ke korekturám. Pro studenty učitelství českého jazyka na všech stupních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, 70 s. ISBN 80-210-2540-9. info
  • ČECHOVÁ, Marie a František DANEŠ. Komplexní jazykové rozbory. 2., upr. vyd., v SPN 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, 263 s. ISBN 80-85937-27-1. info
Výukové metody
textová analýza, domácí příprava, prezentace, diskuze
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtovým testem (závěrečným jazykovým rozborem). Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba odevzdat seminární práci (připravit vlastní jazykový rozbor pro konkrétní ročník ZŠ).
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Zpracování seminárního úkolu (jazykový ruzbor)
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.