PdMi_TMOL Theory and Methodology of Education

Faculty of Education
Spring 2001
Extent and Intensity
0/0/15. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Zemanová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Teorie a metodika výchovy /koncepce předmětu/. Normativní a situační pojetí výchovy. Pedagogická diagnostika výchovných jevů. Kázeň a ukázněnost jako společenské a pedagogické jevy. Agresivita a šikana dětí jako výchovné problémy. Rodinné prostředí z hlediska pedagogické diagnostiky. Výchovné činnosti třídního učitele. Pedagogické aspekty koncepce trvale udržitelného rozvoje. Pojetí a prostředky alternativní výchovy. Výchova ke zdravému životnímu stylu a zdravá škola. Hra jako výchovný prostředek. Dítě ve sféře vlivů společenského prostředí.
Literature
  • STŘELEC, S. and A KOL. Kapitoly z teorie a metodiky výchovy. Brno: Paido, 1998. info
  • SVOBODOVÁ, Jarmila and Vladimír JŮVA. Alternativní školy [Svobodová, 1996] (Alternative schools). 2., doplněné vyd. Brno: Paido, 1996, 112 s. : i. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-19-2. info
  • HORKÁ, Hana. Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno: Paido, 1996, 75 s. ISBN 8085931338. info
  • ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi :jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 95 s. ISBN 80-7178-049-9. info
  • PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995, 234 s. ISBN 80-85498-27-8. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: konzultace Zkouška: ústní
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2001/PdMi_TMOL