HV5_ISA2 Intonation and Pitch Analysis 2

Faculty of Education
Spring 2002
Extent and Intensity
0/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Blanka Knopová, CSc. (seminar tutor)
Alexander Vacek (seminar tutor)
Guaranteed by
Alexander Vacek
Department of Music – Faculty of Education
Contact Person: Marie Doležalová
Prerequisites (in Czech)
HV5_ISA1 Intonation & Pitch Analysis 1
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
HV5_ISA2 Praktické rozvíjení melodické a rytmické představivosti, rozvoj tonálního cítění a hudební paměti. Základem předmětu je využití tonální a intervalové metody, sluchová analýza a intonace všech stupnic, všech intervalů, všech kvintakordů a jejich obratů, dominantního septakordu a jeho obratů, doškálných septakordů, nonových akordů. Rytmická cvičení. Zpěv z listu a diktát.
Syllabus
  • HV5_ISA2 2 SEMESTR - Tonální durové melodie v basovém klíči. - Mollová stupnice, postupy v celém rozsahu, kvintakord rozložený a jeho 6 odměn. - Základní harmonické funkce v řadě moll. Sextakord a kvartsextakord v moll. - Melodická, harmonická, aiolská tónina - intonace, míšení tónin. - Církevní tóniny. - Doškálné septakordy, nonové akordy. - Stupnice exotické (pentatonická, cikánská a celotónová). - Rytmická cvičení - trioly, synkopické útvary a ligatura v taktech půlových, čtvrt'ových a osminových. - Diktáty, počítání z textem v rytmu a zpěv z listu. Literatura: Jar.Kofroń "Učebnice intonace a rytmu" Praha 1981 Daniel L. "Intonační cvičení". Praha 1976
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: seminář
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006.
  • Enrolment Statistics (Spring 2002, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2002/HV5_ISA2