PdF:RV2BP_6PPZ Health Support Programs - Course Information
RV2BP_6PPZ Health Support Programs in School Environment
Faculty of EducationSpring 2008
- Extent and Intensity
- 0/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (lecturer)
RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D. (alternate examiner) - Guaranteed by
- doc. MUDr. Marie Havelková, CSc.
Department of Health Education – Faculty of Education
Contact Person: Miloslava Marková - Timetable
- Mon 10:40–11:25 učebna 27, Mon 11:35–12:20 učebna 27, Mon 12:30–13:15 učebna 27
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Family Education and Health Education (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Health Education (programme PdF, B-SPE)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi podpory zdaví ve školním a částečně i mimoškolním prostředí. Studenti získají základní vědomosti o problematiceúčinného přístupu k jednotlivým věkovým kategoriím dětí a mládeže při výchově ke zdraví a důležité aktuální poznatky o úspěšných programech podpory zdraví ve světě a v ČR. Výchova ke zdraví musí zahrnovat kromě zvyšování znalostí o rozikových faktorech i ovlivńování postojů, správného rozhodování a nácvik dovedností odmítat rozokové formy chování. Na komplexně pojatých programech musejí participovat vedle zdravotníků i pedagogové, psychologové a sociologové.
- Syllabus (in Czech)
- V úvodu jsou studenti seznámeni se strategií zlepšování zdravotního stavu obyvatelstva ČR (Dlouhodobý program zlepšování zdravotního stavu obyvatelstva ČR - Zdraví pro všechny v 21. století) se zaměřením na dětský věk a školní prostředí. Následně je pozornost věnována intervenčním programům podpory zdraví. (Principy tvorby primárně preventivních programů, konkrétní realizované programy - Kouření a já, Normální je nekouřit, Zdravá 5, Zdravá škola, metodika minimálních preventivních programů pro školy dle Strategie prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže v působnosti resortu MŠMT ČR).
- Literature
- ŽALOUDÍKOVÁ, iva and Drahoslava HRUBÁ. Normální je nekouřit. 2. díl (Non Smoking i s a Norm). 1. vydání. Brno: Paido, 2006, 93 pp. ISBN 80-7315-128-6. URL URL info
- ŽALOUDÍKOVÁ, Iva and Drahoslava HRUBÁ. Normální je nekouřit 1.díl (Non smoking is a norm). Brno: Paido, 2005, 69 pp. sv. 1. ISBN 80-7315-105-7. URL info
- ŽALOUDÍKOVÁ, iva and Drahoslava HRUBÁ. Normální je nekouřit-edukační program pro výchovu žáků prvního stupně základních škol k nekouření (Non-smoking is a Norm - educational non-smoking programme for primary school children). In Edukační sborník, XXIX. Brněnské onkologické dny. Brno: Masarykův Onkologický ústav, 2005, p. 41. ISBN 80-86793-05-2. info
- REISSMANNOVÁ, Jitka. Pilíře projektu Zdravá škola. In Výchova ke zdraví I. Brno: Masarykova univerzita Pedagogická fakulta, 2005, p. 102-115. ISBN 80-210-3918-3. info
- KOTULÁN, Jaroslav. Zdravotní nauky pro pedagogy. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 258 s. ISBN 8021038446. info
- Zdraví 21. 1. vyd. Praha: Ministerstvo zdravotnictví ČR, 2003, 124 s. ISBN 8085047993. info
- Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
- SVOBODOVÁ, Jarmila. Výchova ke zdravému životnímu stylu a zdravá škola. Možnosti alternativní výchovy. Brno: Paido, 1998, p. 128-139,14. ISBN 80-85931-61-3. info
- SVOBODOVÁ, Jarmila. Zdravá škola včera a dnes (Healthy school yesterday and today). Brno: Paido, 1998, 47 pp. ISBN 80-85931-53-2. info
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/RV2BP_6PPZ