PdF:SV4BP_SLPD Stavba lekce, práce s dětmi - Informace o předmětu
SV4BP_SLPD Stavba lekce a její realizace, práce s dětmi
Pedagogická fakultajaro 2008
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Veronika Rodová, Ph.D. (přednášející)
MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Zuzana Nováčková - Rozvrh
- Čt 7:55–10:30 budova C - učebna 8
- Předpoklady
- Účast na výukových programech (lekcích dramatické výchovy)
Obhájení samostatně připravené lekce
Účast na společně připraveném výukovém programu a jeho hodnocení - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/16, pouze zareg.: 0/16 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Studenti se aktivně zúčastní výukových programů dramatické výchovy ve Studiu dramatické výchovy Labyrint. Po jejich rozboru si pod vedením vyučujícího připraví vlastní lekce. Ověří si tak svoje znalosti a dovednosti v oboru dramatická výchova.
- Osnova
- Aktivní účast s různou (stanovenou) mírou zapojení v lekci DV pro děti MŠ, I.stupně a II.stupně ZŠ. Teoretický rozbor podle kritérií strategie vedení (stanovení potřeb žáků, učebního cíle, výběr činností, přístup učitele, zhodnocení výsledků vzhledem ke stanovenému cíli). Příprava lekce. Metodika: hledání témat (ze školních osnov, pro rozvoj dovedností, sociální hlediska jednotlivců a skupiny) stanovení základních souvislostí a okolností kontext zvolení struktury jak vytvořit dramatické napětí čím udržet zájem dětí jaké nabízíme úhly pohledu určení ohniska lekce vytvoření rámce (role dětí, role učitele) způsob dětské reflexe Samostatné plánování lekce (osobní konzultace s vyučujícím) Společné plánování vybrané lekce. Provedení této lekce výukového programu v SDV Labyrint. Reflexe, hodnocení.
- Literatura
- MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Praha : DAMU, 1996. ISBN 80-85883-13-9.
- ULRICHOVÁ, I. Hrajeme si s pohádkami. Praha : Portál, 2000. ISBN 80- 7178-355-2.
- Webový odkaz na www.drama.cz.
- Dramatická výchova a dítě v bludišti dnešního světa. Praha : STD, 2001. ISBN 80-901660-4-0.
- SVOZILOVÁ, D. Strukturovaná dramatická hra. Tvořivá dramatika, 2000, č.3.
- MACKOVÁ,S. Dramatická výchova. Brno : JAMU, 2004. ISBN 80-85429-93-4.
- PAVLOVSKÁ, Marie. Variácie podob výchovnej dramatiky. první. Prešov: FF Prešov, 2003, 178 s. Lana. ISBN 80-968312-8-3. info
- PAVLOVSKÁ, Marie. Cesta současné školy ke škole tvořivé. 1.vyd. Brno: MSD, 2002, 210 s. ISBN 80-86633-02-0. info
- PAVLOVSKA, Marie. Dramatická výchova dnes. 1. vyd. Praha: Divadelní fakulta Akademie múzických umění Praha, 2001, 161 s. ISBN 80-901660-4-0. info
- BUDÍNSKÁ, Hana. Hry pro šest smyslů :kartotéka pro loutkáře a neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi. 5. vyd., v IPOS 2. Praha: IPOS-ARTAMA, 2001, 109 l. ISBN 80-7068-158-6. info
- MORGANOVÁ, Norah a Julia SAXTONOVÁ. Vyučování dramatu :hlava plná nápadů. Vyd. 1. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001, 250 s. ISBN 80-901660-2-4. info
- MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy :zásobník dramatických her a improvizací. 8., rozš. vyd. Praha: Artama, 1999, 153 s. ISBN 80-7068-105-5. info
- MACHKOVÁ, Eva. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: IPOS - Informační a poradenské středisko pro místní kulturu, 1998, 199 s. : i. ISBN 80-7068-103-9. info
- BLÁHOVÁ, Krista. Uvedení do systému školní dramatiky :dramatická výchova pro učitele obecné, základní a národní školy. Edited by Pavel Vacek. Praha: IPOS - Informační a poradenské středisko pro místní kulturu, 1996, 83 s. ISBN 80-7068-070-9. info
- Metody hodnocení
- Cvičení, 80% účast, zkouška.
Písemné zpracování přípravy lekce DV a její ústní obhájení. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2008/SV4BP_SLPD