PdF:ZS1MK_SPP2 Stud. practice teaching 2 - Course Information
ZS1MK_SPP2 Students practice teaching 2 {continuing)
Faculty of EducationSpring 2008
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ludmila Bauerová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives
- The aim of subject is acquiring the skills and experience of educational work with given pupils of primary school in methodical, organisational, professional and pedagogical spheres.
- Syllabus
- Students near dummy - head teacher or special tutor (in the event ofthat the be teaching on primary school). Will realize minimally 8 personal tuitional attempts in subjects. Since student yet no pass professional didactics given to articles, advises , to class have had rather repeating and procvièovací character. Advise range doctrinal games, elements creative playwrights et al. original exercisingwhich have centre of gravity in more intense communication pupils, to students bereft communications bleachers and knew children take. Studentswhich be not learning on primary school, will revice books, prepare tools for education, exert supervisions about intervals and must úèastnit all events at school, if will proceed in time their practice (pedagogic caucus, class - divided get - togethers etc.).
- Literature
- HORKÁ, Hana. Aktuální přístupy ke školní výchově (Aktuall aproach to the school education). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2nd ed. Brno: Paido, 1999, p. 77-81. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. info
- ONDRÁŠKOVÁ, Karla. Český jazyk a literatura - jazykové vyučování včetně slohu (The Czech Language and The Literature - The Language and Style Teaching). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. druhé. Brno: Paido, 1999, p. 26-31. ISBN 80-85931-73-7. info
- PROKOPOVÁ, Alice. Do hlubin učitelovy duše (In depth of teacher´s soul). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2nd ed. Brno: Paido, 1999, p. 53-56. Edice pedagogické literatury, 89. publikace. ISBN 80-85931-73-7. info
- HAVEL, Jiří and Miroslava NOVOTNÁ. Elementární čtení a psaní (Elementary reading and writing). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2nd ed. Brno: Paido, 1999, p. 32-67. ISBN 80-85931-73-7. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hudební výchova (Music education). In Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť fakultního cvičného učitele. PAIDO. Brno: Vladimír Jůva, 1999, p. 57-59. Paido edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. info
- BLAŽKOVÁ, Růžena. Matematika (Mathematics). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. druhé. Brno: Paido, 1999, p. 36-41. Pedagogická literatura. ISBN 80-85931-73-7. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra, Helena MUSILOVÁ and Miroslava NOVOTNÁ. Prvouka, vlastivěda a přírodověda obecně. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2nd ed. Brno: Paido, 1999, p. 42-47. ISBN 80-85931-73-7. info
- ŠAFROVÁ, Alena. Speciálně pedagogická příprava (Special education preparation). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. Brno: Paido, 1999, p. 75-76. ISBN 80-85931-73-7. info
- BARTOŇOVÁ, Miroslava. Speciálně pedagogická příprava na souvislé praxi. In Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť fakultního cvičného učitele. Brno: Paido, 1999, p. 75-77. ISBN 80-85931-73-7. info
- MACHALOVÁ, Miloslava. Vlastivědné vyučování a pedagogický konstruktivismus (Teaching in Primary School and Pedagogical Constructivism). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2nd ed. Brno: Paido, 1999, p. 53-56. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. info
- PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe : průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. 1. vyd. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998, 66 s. ISBN 8070677937. info
- MRHAČ, Josef. Pedagogická praxe ve studiu učitelství I. stupně základní školy. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 187 s. URL info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: pedagogická praxe Typ ukončení: zápočet
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 2 týdny.
- Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/ZS1MK_SPP2