A2BP_UVDI Úvod do studia didaktiky AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Předpoklady
Basic knowledge of pedagogy
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Introduction to the theory and practice of English language learning and teaching
basic competences of an English teacher
tzpes of learners
Osnova
  • Young and older learners;
  • Different Intelligences;
  • English Teachers;
  • Planning Your Work;
  • Class Management and Atmosphere;
  • Supplementary Materials in ELT;
  • Receptive skills;
  • Productive skills;
  • The teacher;
Literatura
  • HARMER, Jeremy. How to teach English : an introduction to the practice of English language teaching. 1st publ. Harlow: Longman, 1998, x, 198. ISBN 0582297966. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
Metody hodnocení
1 Full active participation in lessons is expected. You are supposed to attend just the seminar belonging to your group according to the schedule with no migration into other seminars. (You might be absent once because of any reasons, floods included.) 2 The Successful test based on Harmer, Jeremy. How to teach English : Longman, 1998. 198 s. ISBN 0-582-29796-6.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://is.muni.cz/auth/dok/rfmgr.pl?fakulta=1441;obdobi=3604;kod=A2BP_UVDI;furl=%2Fel%2F1441%2Fjaro2007%2FA2BP_UVDI%2F
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.