PdF:MSBK_RRD2 Řečové dovednosti 2 - Informace o předmětu
MSBK_RRD2 Řečové dovednosti 2 - RJ
Pedagogická fakultajaro 2009
- Rozsah
- 8. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící), PhDr. Irina Hobzová (zástupce)
- Garance
- PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Pelcová - Předpoklady
- Zvládnutí ruského jazyka na úrovni 2. ročníku studia.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání a rozvíjení řečových dovedností a komunikativních schopností studenta. Důraz je kladen na využití témat pro předškolní výuku.
- Osnova
- V semináři studenti pokračují v upevňování fonetiky, pravopisu, gramatiky, v rozvíjení dovednosti čtení s porozuměním, poslechu originálních ruských textů a nácvik ústního i písemného projevu. Součástí seminářů je práce s kazetami namluvenými rodilými mluvčími, sledování videonahrávek a zdokonalování se v poslechu a četbě článků. Nedílnou součástí seminářů je práce s pořekadly, říkadly, písničkami a hrami. Konverzace je rozvíjena na základě témat: 1. Příroda a nejbližší okolí mého domu 2. Příroda a její ochrana v současném světě 3. Příroda, kterou bychom měli znát 4. Vlastnosti rodinných příslušníků a přátel 5. Zdravý způsob života a koníčky 6. Aktivní a pasivní odpočinek 7. Sport v životě dítěte
- Literatura
- BRČÁKOVÁ, D. a kol. Govoritě po-russki? Praha: Leda, 2000. 215 s. ISBN 80-85927-63-2.
- PAŘÍZKOVÁ, Š. Ruština pro začátečníky a samouky. P + P, 2002. 437 s. ISBN 80-903072-0-5.
- RYKOVSKÁ, M. - SVOBODOVÁ, J. Ruský jazyk pro začátečníky I. Plzeň: ZU, 2000. 95 s. ISBN 80-7082-681-9.
- WILKES, A. Začínáme s ruštinou. Plzeň: Fraus, 1999. 48 s. ISBN 80-85784-94-7.
- DAVIES, H. a kol. Obrázkový rusko-český slovník. Plzeň: Fraus, 1997. 119 s. ISBN 80-85784-86-6.
- RYKOVSKÁ, M. - SVOBODOVÁ, J. Ruský jazyk pro začátečníky II. Plzeň: ZU, 2000. 91 s. ISBN 80-7082-682-7.
- KRYLOVOVÁ, N. G. – SOKOLOVOVÁ, I. B. Ruská hovorová řeč v situacích. Soubor obrazových materiálů. Moskva: Russkij jazyk, 1990. ISBN 5-200-01205-8.
- Metody hodnocení
- Konzultace. Docházka 80%. Zápočet - zpracování výukového projektu. Ústní komunikace s vyučující.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://svp.muni.cz/ukazat.php?docId=136
Zpracování výukového projektu na základě uvedených konverzačních témat. V projektu student zmapuje problematiku výběru textů ke čtení a konverzaci a základní slovní zásoby, kterou následně může využít v práci s dětmi předškolního věku. Rozsah práce 5 – 10 str. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2009/MSBK_RRD2